Beantwoord

Experiabox V8 reboot

• 30 maart 2014
  • 5 reacties
  • 5416 keer bekeken

Elke keer dat mijn pc opstart, start de experiabox ook steeds op ( reboot)

De pc is met een vaste LAN verbonden. Vanuit de slaapstand gebeurt dit niet.

Verder doet de box het perfect.

Ik heb al een keer een harde reset van ruim 20 seconden gedaan. dat hielp niets.

Ideeën ?

icon

Beste antwoord door pvelde 6 april 2014, 11:05

Heb je Bullguard (beveiligingssoftware) op de PC staan? Het schijnt dat bij het opstarten van een computer met Bullguard de experiabox een herstart krijgt. Bullguard vertelt dit erover:

"Dit compatibiliteitsprobleem is bij ons bekend en we hebben de oorzaak kunnen isoleren bij een conflict tussen dit type modem en de E-mail monitoring service van BullGuard. Als u deze service als Uitgeschakeld instelt (via services.msc) en de computer opnieuw opstart, dan zal het modem niet meer herstart worden. Als de E-mail monitoring service niet gestart is, dan zult u inderdaad enkele foutmeldingen krijgen in verband met bepaalde functies van BullGuard, maar de computer zal door de werkende functies beveiligd blijven."

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 1
Badge
Heb je Bullguard (beveiligingssoftware) op de PC staan? Het schijnt dat bij het opstarten van een computer met Bullguard de experiabox een herstart krijgt. Bullguard vertelt dit erover:

"Dit compatibiliteitsprobleem is bij ons bekend en we hebben de oorzaak kunnen isoleren bij een conflict tussen dit type modem en de E-mail monitoring service van BullGuard. Als u deze service als Uitgeschakeld instelt (via services.msc) en de computer opnieuw opstart, dan zal het modem niet meer herstart worden. Als de E-mail monitoring service niet gestart is, dan zult u inderdaad enkele foutmeldingen krijgen in verband met bepaalde functies van BullGuard, maar de computer zal door de werkende functies beveiligd blijven."

Kijk,  zulke antwoorden heb je wat aan.

Ik heb idd. Bull-Guard erop , en Windows 8.

Ik heb al eerder conflicten gehad met Bull-Guard, al heb ik wel het idee dat het z'n werk goed doet.

Ik heb de e-mail monitoring service uitgeschakeld en de pc een keer opgestart, en guess what:

de Experiabox gaf geen reboot,  super !!!

Fingers crossed......

En bedankt  pvelde.

waarom zou je je pc al met modem verbinden als je computer nog niet volledig is opgestart? 

ik haal zoiezo altijd de kabel uit de pc als ik er niet meer achter ga.

voorkomen is beter als genezen toch?

probeer er ma mee te leven dat er nie veel aan te doen zal zijn waarschijnlijk.

met experiabox v8 word bij elke herstart/reset op crash (net als jij hebt) de datum op 20 januarie 2014 gezet, ook al zoiets belachelijks, programmeer foutjes waarvan ze voor 15 jaar g jdteleden al wisten hoe zo heel gemakkelijk eruit halen, of een paar extra regels toevoegen met een simpele code dat ie na reboot meteen een de correctie tijd en datum ophaalt bij een van de time servers na een herstart of opstart.  soms duurt dat langer als langer als 2,5 uu r voordat ie het doort heeft en naar corrigeerd omdat hij de tijd maar 1keer in de 4uur standaard controleerd.

een troep, grote rommel is het. anti 3e wereld materiaal.

deze apparaat zullen nooit de leeftijd halen, dat men in afrika er ook ooit nog plezier gebruik van kan maken...(en bijvoorbeeld online een pizza hier kunnen bestellen daar ofzo, worden toch bezorgd door saharah)

Het is toch normaal dat je de ethernetkabel in de pc laat zitten ?

Ik heb nu een paar keer de kabel verwijderd tijdens het opstarten en dan geen problemen.

Maar dat is wel een beetje omslachtig.

Als de experiabox opstart en de printer staat stand-by , dan is deze de WiFi-verbinding kwijt en moet weer aangemeld worden.

Als de TV-ontvanger aanstaat tijdens de reboot , dan moet deze ook weer opgestart worden.

Een beetje behelpen allemaal. :@

Is er ook een schakelkastje waarmee je de ethernetkabel kan ontkoppelen ?

Hallo josmini,

De situatie die u beschrijft ben ik al vaker tegen gekomen.

Op uw vaste PC staat waarschijnlijk Windows 7, en uw modem is waarschijnlijk een ExperiaBox V8 (al dan niet met KPN logo.)

Het is vrijwel altijd de combinatie windows 7 + ExperiaBox v8 waarbij deze fout optreedt.

Ik heb nog niet exact kunnen achterhalen wat exact de oorzaak van dit probleem is, maar 1 ding is mij duidelijk geworden bij de paar situaties waarin ik dit probleem trof, het probleem ligt bij de betreffende PC, en niet bij KPN, of het V8 modem.

Vermoedelijk is uw PC geinfecteerd met een virus dat deze problemen veroorzaakt bij het starten van de PC, ik raad u aan om uw computer grondig te laten controleren door een virusscanner die is voorzien van de meest recente updates.

Indien u geen antivirus programma op uw PC heeft, zijn er meerdere gratis pakketten te downloaden, 1 waar ik zelf prettige ervaringen mee heb is Avast.

Uiteraard zal ik het melden als ik de oorzaak heb gevonden bij anderen, maar een grondige virusscan van de PC kan nooit kwaad ;-)

Reageer