Experiabox V8 verliest steeds ipadres

• 18 oktober 2012
  • 55 reacties
  • 10225 keer bekeken

Reputatie 1
Badge
Ik heb een experiabox V8 voor glasvezel ( uiteraard ) en sindsdien krijg ik steeds om de paar dagen geen verbinding met mijn mediaplayer, als ik de experiabox reset, krijg ik weer wel verbinding en daarna meestal na 1 dag weer niet, ik heb een vast ipadres ingevoerd in de box, maar het gaat steeds weer fout, bij de vorige experiabox voor koper had ik dat niet. Wat kan ik hier aan doen? de helpdesk van kpn zei dat ik bij ACRyan moest zijn, maar daar kan ik geen vast ipadres invoeren, die moet hij van de experiabox krijgen heb ik mij laten vertellen, de mediaplayer laat wel steeds een ander ipadres zien, vanddar dat ik geen verbinding kan krijgen.

55 reacties

Badge
als dit om een draadloze verbindg gaat, moet je eens onderzoeken welke wifi-kanalen vrij zijn en welke reeds in gebruik.

Reputatie 1
Badge
Hoe kan ik dat doen?

Badge
daar heb je software voor, bijv. NetStubmler voor windows, of iStumbler voor OS X.

maar er zijn ook andere.

Reputatie 1
Badge
Oke bedankt en dan moet ik kijken of er geen andere draadloze verbinding in de buurt zit ofzo?

Badge
afhankelijk van jouw omgeving zullen er vast wel enkele draadloze netwerken in de buurt zitten.

in een rijtjeshuis minder, maar in een flatgebouw veel meer.

je moet dan uitzoeken welke kanelen die andere netwerken gebruiken.

dan moet jij een vijr kanaal nemen,

Reputatie 1
Badge
Oke, bedankt, ik ga even aan de slag

Reputatie 1
Badge
Moet ik het programma volledig vertrouwen? het lijkt of alles nu openbaar is, incl. ww en gebruikersnaam.

Badge
deze begrijp ik niet helemaal :)

je hebt het over het programma Netstumbler ??

daar kun je geen wachtwoorden o.i.d. mee ophalen.

je kunt alleen zien dat er een beveiliging op zit.

Reputatie 1
Badge
Als ik het programma probeert te downloaden, vraag hij toestemming om ss en nog wat om te schakelen ofzo iets dergelijks, dus vertrouwd het niet, het lijkt of het programma dan in de router kan.

Maar het blijkt dat de experiabox steeds van ipadres veranderd of steeds een andere afgeeft, dus kan de mediaplayer deze steeds niet vinden, ik heb ook een statisch ip adres ingevoerd bij lan-verbindingen in de box, maar ook dat geeft geen oplossing.

Badge
je hebt het over Netstumbler 0.4.0. ??

is niks mis mee, hoor

je kunt ook http://tools.meraki.com/stumbler gebruiken, maar dan moet je wel Java aanzetten.

Reputatie 1
Badge
Nou, het programmaatje heeft mij niet verder geholpen, omdat ik het niet snap. Het probleem is wel wat duidelijker geworden, steeds na een dag krijg ik geen verbindeng, na het resetten van het modem wel. Dus het moet iets in de instellingen van het modem zijn toch?

Badge
of dat aan de instellingen van het modem ligt, kan ik echt niet beoordelen.

het je ook met die miraki/stumbler geprobeerd om te kijken welke kanalen er vrij en welke bezet zijn ??

Reputatie 1
Badge
Dat heb ik geprobeerd, maar ik zie niet waar ik kan zien welk ipadres er gebruikt word, ik snap er niets van.

Badge
het gaat niet om het ip-adres, maar om het kanaal / channel.

ip-adressen kun je niet dubbel gebruiken, kanalen helaas wel.

Reputatie 1
Badge
dus ik zou ook een ander kanaal kunnen proberen in de router? dat kan ik wel vinden. staat nu op 11

Badge
dat moet je niet "proberen", want dan weet je niet wat je doet.

meten is weten :)

Reputatie 1
Badge
ik heb het programma nu gedownload en ziet van alles maar wat nu?

Badge
je bedoelt Netstumbler ??

dan moet je ergens de netwerkinterface kiezen

en dan ergens op start drukken.

als het daar niet mee lukt, dan kun je altijd meraki proberen.

Reputatie 1
Badge
ik heb nu PRTG

Badge
dat lijkt me een professioneel programma om lokale netwerken te inspecteren.

kijk eens naar http://www.raymond.cc/blog/netstumbler-alternative-for-vista-and-64-bit-xp-to-scan-hidden-wi-fi/

daar vind je iets over inSSIDer

Reputatie 1
Badge
Ja eindelijk een programmaatje dat makkelijk werkt, ik zie in mijn buurt 3 verbindingen op kanaal 11 zitten, is dat de reden dat ik vaak geen verbinding heb met mijn mediaplayer? en moet ik het modem dan op een ander kanaal zetten?

Badge
ok, we komen er wel :)

dat er meerdere op kanaal 11 zitten is niet erg, zo lang je er zelf maar niet bij zit.

dus moet je uitvinden op welk kanaal jouw router staat.

dat zou je in dat programma kunnen zien als je weet wat jouw SSID is.

ook moet het in de router te vinden zijn.

als je daar uit bent, dan kies je een kanaal dat vrij is èn waarvan het kanaal er onder èn er boven ook vrij zijn.

hoe meer vrije kanalen boven en onder jouw kanaal, hoe beter.

Reputatie 1
Badge
Oke, mijn modem zit daar ook bij inderdaad, dus ga ik naar een ander kanaal, moet dat ook nog tussen bepaalde grenswaarde zitten.

Badge
als het goed is kun je de kanalen instellen tussen 1 en 13.

je hebt meerdere netwerken op kanaal 11.

verder helemaal niets ??

zou goed kunnen.

in dat geval is het makkelijk.

kanaal 1 t/m 8 is prima.

dan blijf je minimaal 3 kanalen vanaf kanaal 11.

maar misschien zijn er wel andere kanalen in gebruik.

dan moet je kiezen, met zoveel mogelijk vrije ruimte naast jouw nieuwe kanaal.

Reputatie 1
Badge
ja, kanaal 1 -5 -7 en 11 zijn in gebruik, sommige verbindingen geven 2 kanalen aan, ik zit met nog 2 andere op 11, dus als ik 3 of 9 kiest zit ik ver genoeg van andere kanalen, als het tot 13 gaat kan ik 13 ook nog kiezen dus. Kijken of dat de oplossing is dan, bedankt zover voor je hulp, ik laat weten of het werkt, maar dat weet ik dan morgen pas, omdat de mediaplayer het meestal wel 1 dag volhoud.

Groet

Reageer