Beantwoord

Experiabox V8 verplaatsen

  • 9 January 2020
  • 5 reacties
  • 236 keer bekeken

Ik  wil de Experiabox V8 verplaatsen. De box staat nu op de eerste etage en is aangesloten op een verlengde telefoonkabel die van de begane grond is doorgetrokken naar de eerste etage. Ik heb boven geen tweede telefoonaansluiting(meer). Kan ik de telefoon kabel eenvoudigweg door knippen bij de aansluitdoos voor de Experiabox, en de aansluitdoos verplaatsen naar de begane grond  en aansluiten op (dezelfde) ingekorte telefoonkabel aldaar?

 

icon

Beste antwoord door Anonymous 9 January 2020, 13:01

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Hallo @monteurtje , dat je dan internet hebt gehad is een wonder met zo'n lange kabel.

De modem behoort bij het IS/RA geplaatst te zijn. Dat punt zit of in de meterkast of in de huiskamer en de DSL-kabel dient in de regel niet langer te zijn dan 1 à 1,5 meter en de kabel dient rond te zijn.

Aan het IS/RA punt mag alléén een KPN monteur werken.

 

Reputatie 7
Badge +24

Hi monteurtje, welkom op het forum. 

Kan ik de telefoon kabel eenvoudigweg door knippen bij de aansluitdoos voor de Experiabox, en de aansluitdoos verplaatsen naar de begane grond  en aansluiten op (dezelfde) ingekorte telefoonkabel aldaar?

Ja, dit kan. Zorg wel voor een 'schone’ aansluiting. Kabel dus netjes knippen en in een stekker verwerken. 

Hallo @monteurtje , dat je dan internet hebt gehad is een wonder met zo'n lange kabel.

De modem behoort bij het IS/RA geplaatst te zijn. Dat punt zit of in de meterkast of in de huiskamer en de DSL-kabel dient in de regel niet langer te zijn dan 1 à 1,5 meter en de kabel dient rond te zijn.

Beetje onzin. Als je een goede kabel gebruikt en het juist aansluit kan dit prima. De ellende komt zo goed als altijd door slechte stekkers. Zelf heb ik een kabel van bijna 10 meter tussen mijn modem en IS/RA, werkt perfect. 

Aan het IS/RA punt mag alléén een KPN monteur werken.

Dit klopt, maar hij komt niet aan aan de IS/RA als ik dit goed lees. 

 

Beetje onzin. Als je een goede kabel gebruikt en het juist aansluit kan dit prima. De ellende komt zo goed als altijd door slechte stekkers. Zelf heb ik een kabel van bijna 10 meter tussen mijn modem en IS/RA, werkt perfect. 

Hallo @Alex_P , met alle respect, maar de moderatoren op zowel het Telfort-forum als op het KPN-forum spreken elkaar dan regelmatig tegen.

In de handleiding staat dat de modem bij het IS/RA-punt geplaatst dient te worden met de bijgeleverde DSL-kabel, die rond en niet langer dient te zijn dan 1 à 1 ½ meter, de ene moderator geeft ook steeds voornoemde aansluitmethode aan voor een storingsvrije verbinding en o.a. jij zegt dat het niet uit maakt, al zet je de modem op zolder, met een goede kabel en aansluiting moet het ook lukken.

Groeten,

Jan-D

 

Reputatie 7
Badge +24

Beetje onzin. Als je een goede kabel gebruikt en het juist aansluit kan dit prima. De ellende komt zo goed als altijd door slechte stekkers. Zelf heb ik een kabel van bijna 10 meter tussen mijn modem en IS/RA, werkt perfect. 

Hallo @Alex_P , met alle respect, maar de moderatoren op zowel het Telfort-forum als op het KPN-forum spreken elkaar dan regelmatig tegen.

In de handleiding staat dat de modem bij het IS/RA-punt geplaatst dient te worden met de bijgeleverde DSL-kabel, die rond en niet langer dient te zijn dan 1 à 1 ½ meter, de ene moderator geeft ook steeds voornoemde aansluitmethode aan voor een storingsvrije verbinding en o.a. jij zegt dat het niet uit maakt, al zet je de modem op zolder, met een goede kabel en aansluiting moet het ook lukken.

Groeten,

Jan-D

 

Daarin kan ik je alleen maar gelijk geven. Het officiële advies wordt inderdaad zo gegeven omdat we dan weten dat het zeker werkt, technisch gezien kan het echter prima. Neem het me niet kwalijk verder. :) 

klopt helemaal wat jan zegt

hoe korter bij het IS/RA-punt hoe beter

hier had ik ook mee te maken toen ik nog geen glasvezel had

ik denk zelfs dat je aan internet snelheid winst kan halen

als je hem bij het IS/RA-punt plaatst