Experiabox V8 wegvallen internet/traag internet

• 2 maart 2014
  • 5 reacties
  • 7718 keer bekeken

Zoals zo velen van jullie heb ook ik last van traag internet tot uitval van internet over Wifi. 
Ik zit 5 meter van de experiabox V8 af met de nieuwste Macbook Pro (802.11 AC netwerkkaart) maar geregeld valt het internet uit en is het erg traag. Ook op een Windows laptop en 2 iPhones (5 en 5c) is het probleem het zelfde. Zelf bij een afstand van 1 meter valt de verbinding nog weg. 

Bedraad is er totaal geen probleem en haal ik netjes de 100mbit. Maar draadloos komt ik niet veel hoger dan 20mbit, welke vaak nog lager zit. 

Nu heb ik vanuit het werk een week een Airport Extreme geleent om te kijken of dat helpt, sluit ik hem niet aan op de V8, dan heb ik netjes vol bereik en stabiel netwerksnelheid (data overzetten vanaf mijn server), sluit ik de Airport Extreme aan op de V8, dan valt het netwerk nog steeds vaak weg of de Airport wordt niet meer gezien. Al met al, is de V8 niet betrouwbaar en kan ik niet genieten van mijn 100mbit glasvezel verbinding over Wifi. Ik begrijp dat Wifi niet constant is en dat dit afhankelijk is van de omgeving, maar uitvallen van internet of erg traag internet op een afstand van 5 meter (ik woon in een appartement en kan max 7 meter van de V8 af zitten) is belachelijk voor wat je er voor betaald!

Nu zie ik dat er een nieuwe experiabox is de V9, kan ik de V8 omruilen in een KPN vesteging voor een V9 en zo hopen op een beter verbinding, want een goede Airport Extreme kopen zal niet helpen, aangezien het probleem in de V8 zit?

5 reacties

Reputatie 7
Hoi woutertjuh88, welkom op het forum.

Als je jouw Airport Extreme aansluit op de Experia Box, kies je dan voor router mode of voor bridge mode?

Sluit je de Airport Extreme rechtstreeks op de Experia Box aan of op een switch achter de Experia Box waar ook een KPN TV ontvanger aangesloten is?

Airport zit rechtstreeks op de Experiabox in brigde mode. In router mode heb ik hem wel gebruikt maar dan niet aangesloten op de Experiabox, anders heb je geen ip adressen. 

De airport aansluiten op de switch waar de tv aan hangt, zal niet werken want dan heb je geen tv meer. 

Reputatie 7
Zou jij jouw Airport Extreme eens aan zou willen sluiten zoals beschreven in het topic Gebruik een eigen router achter de Experia Box.

Laat hierbij de Airport Extreme in router mode werken.

Je zegt dat je dan geen IP adressen hebt, maar dat klopt niet, de DHCP server van de Airport Extreme zal de IP adressen uitdelen aan de aangesloten apparaten.

Ook kan je rustig een computer, router of ander apparaat samen met een TV ontvanger op een switch aansluiten, zolang het maar geen Apple Airport Extreme, Time Capsule of Express betreft.

Deze Airports gaan nemelijk plat zodra ze de TV stream (multicast) ontvangen. (De details zal ik je besparen, maar dat was de enige reden van mijn vraag.)

Waar ik benieuwd naar ben, is if jouw wifi van de Extreme dan wel gewoon goed blijft functioneren. Ik ken namelijk legio mensen die dezelfde combinatie operationeel hebben en naar alle tevredenheid.

Beste wjb, 

Ik heb de Airport een week geleent om te testen. Deze heb ik dus niet meer. Deze in een los netwerk gezet(V8 en Airport stonden letterlijk naast elkaar) en toen had ik zelfs buiten mijn appartement (ruim 30 meter verder op) nog sneller netwerk dan dat ik met de V8 op 5 meter afstand. 

Bij iets (PC, laptop, geen andere router of Apple product) anders op de HP switch van de tv aansluiten, gooi ik het hele netwerk plat. Iets aansluiten op de switch, zal dus niet gaan. 

Als ik een draadloos modem/router van KPN krijg van een abbonement van 70 euro per maand, mag ik toch wel verwachten dat de wifi redelijk is (perfect zal het niet zijn, dan moet je maar een goede router van 150+ euro kopen), maar dit is gewoon bar slecht. 
Vaak moet ik websites herladen omdat er niet geladen wordt. Dit lijkt mij niet mogen op maar 5 meter afstand van de V8. 

Reputatie 7
Beste woutertju88,

Ik geef je volkomen gelijk dat KPN, bij zo'n abonnements prijs, spullen zou moeten leveren die goed zijn.

Helaas is de werkelijkheid anders.

Ik heb al sinds 8 oktober 2013 een V9 en ik kan je vertellen dat de V9 **bleep** beter is dan die van de V8. Wat dat betreft is er dus weinig veranderd.

De wifi van de V9 dekt de woonkamer, eetkamer en keuken.

Zowel in de tuinkamer als op de tweede verdieping heb ik een powerline accessoint geplaatst, zodat ik daar en ook op de eerste verdieping uitstekende wifi verbindingen heb.

Van al die negatieve energie kan je beter van verlost zijn door een goed accespoint aan te schaffen, het leven wordt daardoor direct een stuk aangenamer. Voor € 35,- heb je al een accesspoint die het beter doet dan de V8.

Reageer