Vraag

Experiabox V8 weigert DMZ

  • 30 June 2020
  • 6 reacties
  • 140 keer bekeken

  • Nieuwkomer
  • 2 reacties

TL;DR: DMZ werkt niet.

 

Bij een kennis is de situatie als volgt: op een experiabox V8 is een router aangesloten met daarop een VPN server geconfigureerd. Deze werkt. Ik kan met een laptop op de experiabox de router pingen én met de vpn verbinden.

 

Op de experiabox is het op van de router als DMZ ingesteld. Dit heeft 1x gewerkt. Maar sindsdien krijg ik het niet voor elkaar om door de experiabox heen te connecten met de router. Hoe kan dit?


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Hoi @M14 . Lastig om hier iets zinnigs over te zeggen.

Je hebt de DMZ ingesteld op het ipadres van de router? Wat voor router hebben we het over? En hoe is die geconfigureerd?

@wjb en @Nick83 hebben veel kennis van dit soort zaken.  

Reputatie 7
Badge +24

Tja... je moet toch nog een keer de instellingen controleren. Lukt lokaal nog steeds wel?

Reputatie 7

Heb je ook een static DHCP entry aangemaakt zodat het WAN IP adres van de eigen router niet wijzigt?

Zie anders het openingsbericht van het topic "Gebruik een eigen router achter de Experia Box".

@Erwin_ Inderdaad, het IP adres van de router is ingesteld.

Het gaat trouwens om een Ubiquiti Edgerouter X

@Nick83 Lokaal geen probleem

@wjb Het is niet static, zou ik kunnen doen om in de toekomst problemen te kunnen voorkomen. Maar dat lijkt mij niet de veroorzaker van het huidige probleem.

In het stuk schrijf je wat over in quarantaine plaatsen van een internet verbinding. Hoe kom ik er achter of dat het geval is?

Reputatie 7

 @wjb Het is niet static, zou ik kunnen doen om in de toekomst problemen te kunnen voorkomen. Maar dat lijkt mij niet de veroorzaker van het huidige probleem.

Ik bedoel uiteraard wel static via de DHCP server, niet static (hard ingesteld) op de eigen router.

Wel belangrijk om zo'n static DHCP entry vast te leggen.

@wjb Dat snap ik ;-)