Beantwoord

Experiabox V8 WiFi valt weg

  • 29 maart 2013
  • 67 reacties
  • 23638 keer bekeken

Ik heb sinds een aantal maanden glasvezel internet van KPN. Hier heb ik een Experiabox V8 bij gekregen. Ik heb vanaf het begin problemen met een wegvallende WiFi verbinding. De connectie op mijn iPad, maar ook op mijn iPhone laat wel het verbindingsteken van WiFi zien maar er is geen internetverkeer. Ik krijg een timeout via de browsers of spellen die connectie met het internet hebben. Dit duurt een second of 20 en daarna werkt het weer. Dit gebeurt 1 of 2 maal per dag. Ik heb een ander kanaal geprobeert maar dit levert niets op. Graag hoor ik of iemand een idee heeft.

Mvg

Maurice
icon

Beste antwoord door DirkD 25 oktober 2013, 10:52

Gisteren een nieuwe experiabox van KPN gekregen (omgeruild voor de oude).

Na 1 dag gebruik lijkt het probleem opgelost te zijn.

KPN, bedankt :D 

Bekijk origineel

67 reacties

Hier precies hetzelfde probleem.

PC op zolder geeft 100% ontvangst maar geen inetrnet.

PC opnieuw opstarten werkt weer even en daarna zelfde probleem.
KPN komt met onzin oplossingen zoals testjes voor vrije kanalen etc. Andere draadloze router werkt perfect op dezelfde kanalen.

Dit is een Experia V8 probleem en KPN weet dat allang.

Reputatie 5
Badge +7
Beste MauriceK en Nidwe1967,

De reden dat er altijd gevraagd wordt of het kanaal al eens is aangepast, komt door het simpele feit dat dit de meeste draadloze problemen al oplost. Mocht dit al gebeurd zijn, is het misschien eens raadzaam de "N standaard" uit te zetten. Hieronder volgen de instructies daarvoor:
  • Open de webinterface (via je internetbrowser naar http://192.168.2.254 gaan)
  • Logt u voor de eerste keer in laat dan het wachtwoord leeg
  • maak nu een nieuw wachtwoord aan
  • Klik op [Wlan]
  • Klik op [Settings]
  • Selecteer het kanaal bij [Channel]
  • Klik [op Apply]
  • hier vind je ook de B/G/en N standaard zet deze op alleen B en G
Met vriendelijke groet,

Jeroen
Beste Jeroen,

Ik heb hetzelfde probleem. 

Als ik het 802.11n uitschakel, daalt mijn (download) internetsnelheid van zo'n 70mB/s naar nog geen 30mB/s, dus geen oplossing lijkt mij, hiervoor ben ik niet op glasvezel over gegaan. Ik betaal op dit moment veel meer dan mijn eerdere (stabiele) ADSL abbo, en verwacht dan ook niet meer dan een stabiel werkend internet via glasvezel. 

Ik zou graag zien dat er een andere oplossing komt.

PS: ik heb een alles-in-een pakket van KPN en over TV en bellen ben ik overigens wel tevreden.

Met vriendelijke groet, een ontevreden internet-klant.

Jan A.

Inmiddels uitgebreid getest. Inderdaad is het de oplossing om de Experiabox aan te passen en 802.11n uit te zetten. Dit kan natuurlijk nooit de echte oplossing zijn, want je verlaagd daarmee de snelheid aanzienlijk. Het duidt er ook op dat het gewoon een hardware issue is. Ik zou graag vernemen wat KPN van plan is hier aan te doen?
ik heb exact hetzelfde probleem met de mobiele telefoons hier in huis. sinds we de v8 hebben gekregen valt vaak het wifi signaal weg terwijl het tekentje wel aangeeft dat er verbinding is. de "n" uitschakelen heeft niet geholpen en kanaal veranderen ( nadat ik heb gekeke welke het minst word gebruikt in de omgeving) heeft ook geen enkel effect. wat is hier aan te doen of moet ik straks gaan zeuren om mijn oude box terug te krijgen want hierbij had ik geen enkel probleem terwijl deze v8 al vele problemen heeft veroorzaakt en wij hem nog geen week hebben.

Reputatie 4
Badge +6
Hallo MauriceKr,

Ik wil graag verder kijken wat ik voor je kan doen om het probleem met je draadloze verbinding op te lossen. Zou je daarvoor je postcode/huisnummer, de naam van de contractant en een mobiel telefoonnummer willen sturen in een privébericht. Dan kijk ik wat ik voor je kan doen.

Met vriendelijke groet,

Jessica

Reputatie 4
Badge +6
Beste Kevinvv,

Zou jij je postcode/huisnummer, naam contractant en een mobiel telefoonnummer willen sturen in een privébericht? Dan kijk ik voor je wat ik nog kan doen om het probleem op te lossen. Ik begrijp dat het vooral om je mobiele apparatuur gaat die geen goede draadloze verbinding heeft? Laptops e.d. hebben wel een goede draadloze verbinding? Weet je nog wel type Experiabox je hiervoor van ons had? Was deze ook wit van kleur of zwart/wit?

Met vriendelijke groet,

Jessica

Ook ik heb exact hetzelfde probleem met Laptops en mobiele telefoons in huis.

We hebben nu een aantal weken KPN alles-in-1 glasvezel met de v8 en elke dag valt het wifi signaal een aantal keren weg terwijl het tekentje wel aangeeft dat er verbinding is. Kanaal al een aantal keren veranderd, maar dat helpt ook niet. De PC met kabel LAN verbinding blijft wel gewoon doorgaan terwijl het wifi signaal is weggevallen. Vooral tijdens gamen is dit bijzonder vervelend en we worden aardig wanhopig en denken erover om zodra het kan maar weer terug te gaan naar onze oude provider.

Reputatie 4
Badge +6
Beste DirkD,

Vervelend dat je deze problemen ervaart. Gezien je al meerdere keren het kanaal hebt aangepast, lijkt me dit niet de oplossing. Je zou kunnen proberen om je experiabox een harde reset te geven, dan wordt alles teruggezet naar de fabrieksinstellingen. Een andere oplossing zou een WiFi repeater kunnen zijn. Deze versterkt je WiFi signaal. Laat me even weten of het hiermee opgelost is!

Met vriendelijke groet,

Jessica

Beste Jessica,

Een harde reset heb ik al enkele malen geprobeerd, maar dat helpt niet. Ook heb ik een repeater gekocht en aangesloten. Het WiFi signaal is daardoor in huis nu overal sterk, maar het probleem blijft hetzelfde of je nu dichtbij de Experiabox of de repeater zit. Zelfs met LAN kabel direct aan de Experiabox valt het internet regelmatig een paar minuten weg. 

Ik denk dus echt dat het aan de experiabox ligt. Is er echt geen betere oplossing? Ik kan me niet voorstellen dat ik de enige met dit probleem ben.

Met vriendelijke groet,

Dirk

Reputatie 7
WiFi repeaters zijn over het algemeen niet aan te raden.

Als je PC, tablet, telefoon, etc. verbinding heeft met de repeater dan betekent dit in ieder geval al dat je snelheid al gehalveerd is. Repeaters werken namelijk half-duplex in plaats van full-duplex.

Beter is het om (bijvoorbeeld op zolder) een tweede WiFi accespoint bedraad aan de router te koppelen en dit WiFi accesspoint percies dezelfde instellingen te geven als de router. (Dezelfde SSID en security settings incl. WiFi sleutel, het kanaal mag wel afwijken).

Jouw draadloze apparaten zullen automatisch contact maken met het accesspoint met het sterkste signaal. Zelfs als je dan bijvoorbeeld van de begane grond naar zolder loopt zal hij automatisch met het andere accespoint verbinden.

Er zijn ook powerline adapters (via lichtnet) met ingebouwd WiFi accesspoint.

Dan hoef je dus ook geen kabel meer te trekken.

Beste wjb,

Ook dat heb ik al geprobeerd. Ik heb een tweede WiFi accesspoint bedraad op de experiabox aangesloten en ook als je via dat punt verbinding maakt blijft het probleem bestaan: je houdt verbinding met de router of accesspoint (icoontje geeft aan dat er een goede verbinding is), maar er is geen aansluiting op internet meer gedurende zo'n 5 minuten. Na het kopen van een repeater en een accesspoint heb ik geen zin om nog meer geld uit te geven voor iets dat het probleem niet oplost. Het enige dat nog niet vervangen is, is de experiabox zelf.

Mijn kinderen gamen graag, maar doen dat tegenwoordig liever bij hun vrienden thuis omdat het internet hier zo onbetrouwbaar is.

Kunnen jullie hier nu echt niets aan doen?

Met vriendelijke groet,

Dirk

Reputatie 7
Beste DirkD,

Mijn bericht was ook meer aan Jessica (van KPN) gericht, niet als oplossing voor jouw probleem.

Ze (KPN) doen wel leuk suggesties maar KPN, wijs de consument dan ook op de con's en pro's van een dergelijke oplossing.

Een repeater halveert de snelheid per definitie (half-duplex versus full-duplex) in ik vind dat de klant recht heeft op die informatie alsvorens hij/zij geld gaat uitgeven aan zo'n repeater. Als hij/zij dat zou weten zou hij/zij waarschijnlijk voor een powerline met geïntegreerd accesspoint gekozen hebben. Kost ietsje meer, maar levert uiteindelijk wel een beter en stabieler resultaat.

In jouw geval lijkt het probleem echt in de router te zitten, alleen overtuig KPN daar maar eens van zodat ze hem vervangen.

Beste wjb,

Bedankt voor je reactie. Nu nog KPN zover krijgen dat ze me serieus nemen en er echt wat aan willen doen. :( 

KPN..... help aub !!!!!

Reputatie 4
Badge +6
Hallo DirkD,

Zou je me je postcode, huisnummer, contractnaam en mobiele telefoonnummer in een privébericht sturen? Dan kijk ik je verbinding na en of er eventueel een andere Experiabox nodig is.

Met vriendelijke groet,

Jessica

Gisteren een nieuwe experiabox van KPN gekregen (omgeruild voor de oude).

Na 1 dag gebruik lijkt het probleem opgelost te zijn.

KPN, bedankt :D 

Reputatie 5
Badge +6
DirkD, fijn dat het nu opgelost lijkt te zijn. Heb je nu een V9 gekregen of een nieuwe V8??

Weer een V8.

Ook wij hebben helaas deze problemen. Wel erg vervelend. Ook als je bijvoorbeeld koppelt met de apple tv valt hij regelmatig uit. Heb een nieuw modem wlm-66
Ook wij hebben helaas deze problemen. Wel erg vervelend. Ook als je bijvoorbeeld koppelt met de apple tv valt hij regelmatig uit. Heb een nieuw sitecom modem wlm-6600 aangeschaft. Dit in de hoop het probleem op te lossen. Alleen wist ik niet wat annex-a is. Nu dus wel. Kan niet het modem gebruiken. Of kan je iets met de oranje WAN poort iets doen?
Reputatie 7
Helaas, je zal als het nog kan, deze router moeten inruilen voor een router zonder ingebouwd DSL modem. De WAN poort van de aan te schaffen router moet een "gewone" 8 polige (rj45) aansluiting hebben voor UTP kabels.

Helaas heb ik na het zoeken van een oplossing het zelfde probleem ondervonden.

I.v.m aanbod 2 maanden gratis hogere snelheid en gebruik van SmartPhone bellen mogelijk te maken is op 24-10-2013  mijn oude Arcadyan ARV7519 vervangen door een nieuwe Arcadyan VGV7519.
Smartphone bellen app. werkte goed, maar is verdwenen van de apps store omdat kpn een beter product wil aanbieden.

Ok,wat is het probleem!
Sinds het gebruik van de VGV7519 valt op mijn GSM (samsung S2) regelmatig de WiFi weg.
Mijn GSM ziet wel mijn Ssid en probeert te verbinden, maar blijft hangen op "IP-adres ophalen". <-- gsm heeft altijd DHCP
WiFi op alle andere componenten in mijn netwerk blijven gewoon werken.(deze hebben vast IP ipv DHCP)

Tijdelijke oplossing is om de router even spanningsloos te maken, of door via de browser in de router de WiFi even uit en weer aan te zetten.
Dan heb ik weer meteen een Goede WiFi verbinding, maar dit is maar voor tijdelijke aard.

(Met InSSIDer kanalen gecontroleerd maar is geen probleem, dicht bij 30dB of op 70dB maakt niets uit)
(SmartPhone bellen app. is niet het probleem deze is al deinstalled.)

Op internet gezocht zie ik dat er meerdere mensen met een VGV7519 dit zelfde probleem hebben.
Er is zelfs iemand die van KPN een ander WiFi apparaat vergoed heeft gekregen door
deze als WiFi unit te gebruiken en de WiFi in de VGV uit te schakelen.

Is er door KPN inmiddels een oplossing voor dit probleem of moet ik mijn oude Arcadyan ARV7519
maar weer in gaan zetten die dit probleem niet heeft?

  

helaas ik mag hem niet meer inruilen...... echt balen
Hoezo niet?

Dat kon nog tot een week na de aanschaf. Daarna niet meer....

Reageer