Beantwoord

Experiabox V8 WiFi valt weg

• 29 maart 2013
  • 67 reacties
  • 23640 keer bekeken

Toon eerste bericht

67 reacties

Beste allemaal,

Ik heb twee maanden geleden ongevraagd van een monteur een experiabox V8 gekregen als vervanger voor mijn prima functionerende thompson router.

Daarna ontstonden de problemen. Er konden geen streams meer worden ontvangen op onze smart tv via uitzending gemist. Er waren vaak (tot ca. om de minuut) haperingen. ook de uitzending gemist app van android (op de telefoons) had dit probleem. Via de forums argwaan gekregen naar de DHCP server en de V8 in het algemeen. Na een klacht te hebben ingediend bij kpn dat er problemen zijn met wifi heeft een monteur de V8 vervangen met een andere V8 (hij had geen V9 bij zich).

Ook deze experiabox V8 had exact het zelfde probleem. Na nogmaals gebeld te hebben met kpn met het verzoek een experiabox V9 te sturen hebben wij een dag later deze ontvangen (dank daarvoor).

Het probleem is nu over. Kortom de experiabox V8 is van zeer bedenkelijke kwaliteit. Het signaal valt weg wifi printer doet het niet, uitzending gemist verliest connectie en hapert, websites zijn niet responsive.

Enige remedie is vervangen. De experiabox v9 werkt wel goed

Reputatie 7
@marcelb, helemaal eens, ik ben ook één van de weinige "gelukkigen" die in het bezit is van een V9 en deze draait nu ongeveer een maand vlekkeloos en zonder dat hij ook maar één keer gereset hoefde te worden.

Ook sinds 2 weken een Experiabox V8 gekregen, in plaats van de oude Experiabox ST780. Sindsdien eigenlijk alleen maar problemen gekend met het WiFi-signaal. Terwijl ik met de oude Experiabox overal in huis bereik had (zelfs in de tuin), is het signaal van de V8 een verdieping hoger nu al zwak en valt regelmatig helemaal weg. Zelfs als ik pal naast de router zit is het signaal nauwelijks sterker dan dat van een buurman 40 meter verder met een Tele2-modem.

Kanalen omzetten en N standaard uitzetten bieden geen oplossing. Een repeater op de verdieping en adapter via het lichtnet hebben voor enige verbetering gezorgd, maar thuiswerken via VPN blijft een crime door de trage verbinding die regelmatig wegvalt. Het is schandalig dat ik al ruim 100 euro heb moeten investeren en nog geen volwaardige WiFi-verbinding heb, terwijl het oude modem uitstekend voldeed. Waarom installeert KPN de V8, terwijl bekend is dat er zoveel klachten over zijn. Liever desnoods iets meer betalen voor een V9 en dan zonder klachten kunnen werken. 

Na 3 verschillende V8 modems te hebben gekregen en gebruikt nu sinds 3 weken met eeen V9 modem bezig.

Sindsdien geen problemen meer met WiFi connections op basis van dhcp.:D

Enige nadeel is het iets complexere invullen van een eventuele pat tabel, en het niet kunnen maken en terugzetten van een backup.:(

Voor de rest niets dan lof voor de V9.:D

Leo_vd_Kallen schreef:
Na 3 verschillende V8 modems te hebben gekregen en gebruikt nu sinds 3 weken met eeen V9 modem bezig.

Sindsdien geen problemen meer met WiFi connections op basis van dhcp.:D

Enige nadeel is het iets complexere invullen van een eventuele pat tabel, en het niet kunnen maken en terugzetten van een backup.:(

Voor de rest niets dan lof voor de V9.:D

Ik begrijp hieruit dat er dus wel degelijk een V9 modem bestaat!

Ook ik heb sinds de overstap naar glasvezel en het V8 modem niets dan problemen met mijn Wifi signaal.

Zojuist maar weer eens met de klantenservice gebeld en het verhaal over het veranderen van kanaal aangehoord. Ik had dat natuurlijk zelf al geprobeerd en vroeg toen of het mogelijk is een V9 te krijgen. De zeer aardige KPN dame vertelde mij dat deze V9 nog helemaal niet bestaat! Deze wordt pas later dit jaar verwacht en zelfs dan kom ik niet in aanmerking hiervoor omdat KPN geen garantie geeft op het Wifi signaal. 

Ik ben zeer teleurgesteld in KPN en heb erg veel spijt van mijn overstap. Ook ik had hiervoor het oude thompson modem en nooit problemen met het Wifi signaal.

Ik neem hier dan ook geen genoegen mee en ga een klacht indienen.

Reputatie 7
Wat een onzin verhaal van die "aardige KPN dame".

Sinds 8 oktober 2013 staat er bij mij een Experia Box V9 te draaien.

En tot op vandaag (en ik hoop nog lang daarna) foutloos!!!

wjb schreef:
Wat een onzin verhaal van die "aardige KPN dame".

Sinds 8 oktober 2013 staat er bij mij een Experia Box V9 te draaien.

En tot op vandaag (en ik hoop nog lang daarna) foutloos!!!

Ja dat het een onzin verhaal was had ik al begrepen, vraag is alleen hoe ik hier nu verder mee moet.

Ik wil ook een V9!!

Is er misschien een mogelijkheid dat de klantenservice bazen hier meelezen en echt wat met de problemen van  trouwe klanten (al meer dan 12 jaar internet klant) doen? 

Ik hoop het maar want bellen heeft totaal geen zin.

Reputatie 7
Ik geef je groot gelijk met het indienen van een klacht.

KPN heeft weinig oog voor de klant, ze zijn de duurste provider met de slechtste service en de voor hun "goedkoopste" en voor de klant "duurste" routers.

Ik pleit op dit forum ook al tijden om de V8 te vervangen door de V9, maar dat lijkt niet echt te leiden tot acties vanuit KPN.

Hier hetzelfde probleem, vandaag voor de zoveelste keer gebeld met KPN.

Morgen komt er wederom een monteur voor waarschinlijk de 4e experiabox v8.

Wifi doet het een halve dag en blijft hangen op ipadres ophalen, dit op alle draadloze apparaten.

De vriendelijke mevrouw erkent het probleem maar kan het niet oplossen, kan ook geen ander modem krijgen dan een v8. Morgen is het voor mij de laatste keer anders zeg ik de hele troep op.

Ik ben er helemaal klaar mee, met kpn ze moeten eigenlijk vermelden wij leveren zeer slechte of geen wifi vind ik.

Gr A.smeets

Hier een update naar aanleiding van mijn klacht over het wifi signaal van de V8 en het antwoord dat KPN mij vandaag per brief stuurde.

Men geeft toe dat er wel met een nieuw modem getest wordt maar dat deze niet leverbaar is.

Vervolgens komt men met het briljante advies het beste kanaal te berekenen met behulp vn de kpn draadloze netwerk assistent. 

Na een paar keer diep zuchten maar weer de klantenservice gebeld, deze keer een zeer aardige jongenman aan de lijn.

Ook hij kwam weer met het advies over kanaal wisselen. Ik heb hem verteld dat al meerdere keren geprobeerd te hebben en dat de KPN assistent voor mij waardeloos is omdat wij Apple bebruikers zijn en deze tool niet werkt op een Mac.

Hij vertelde mij ook dat er een V9 geweest is en dat de versie waarmee men nu test de V10 is. 

Hij adviseerde mij een Apple Time Capsule a €300,- te kopen want die heeft wel een goed en sterk wifi signaal.

Ik heb toen maar gevraagd wanneer mijn contract afloopt zodat ik kan overstappen naar een provider die wel aan klantenbinding doet.

Tot die tijd overweeg ik toch zelf maar een nieuwe modem/router te kopen, iemand een goed advies?

Reputatie 7
De V10, ik ben zeer benieuwd. Aan de andere kant neem ik elke uitspraak van KPN medewerkers (waarschijnlijk ingehuurde studenten op het call-center) met 3 kilo zout.

Het enige dat ik me zou kunnen voorstellen is dat KPN een fon router test, ze hebben immers opnieuw aangekondigd binnenkort (april) een fon netwerk uit te rollen in Nederland. Hebben ze een jaar geleden ook al een keer gedaan om vervolgens weer in alle talen te zwijgen.

Tja, dat gaat natuurlijk niet lukken als de wifi niet eens jouw eigen voordeur haalt, laat staan de openbare ruimte grenzend aan jouw tuin.

Zal je straks zien dat ze komen met een fon router met uitermate sterk wifi voor fon en net zo beroerd als nu voor jouw eigen wifi.

Waarom zou je in godsnaam een router kopen.

Een goed accesspoint dat is wat je nodig hebt, tenzij je meer functionaliteit vereist van jouw router dan dat de Experia Box kan bieden. Zie: Gebruik een eigen router achter de Experia Box.

Een accesspoint is ook nog eens een keer veel eenvoudiger in configuratie en beheer.

Zoals bijvoorbeeld deze Engenius of deze Linksys.

WJB,bedankt voor de info.

Accespoint/router/modem ik raak het overzicht een beetje kwijt.

Ik zat zelf net naar de  http://www.informatique.nl/528134/asus-rt-ac66u.html  te kijken.

Deze maakt gebruik van dual-band, heeft dat in mijn geval zin?

Reputatie 7
Dat is een router, maar oke.

Lees dan goed het topic dat ik in mijn vorige bericht aanhaalde.

De 5 Ghz band heeft voordelen als je veel interferentie hebt van andere wifi netwerken.

De 5 Ghz band is (nog) veel leger dan de 2.4 Ghz band.

De 5 Ghz band heeft ook een nadeel dat iedereen zou moeten weten.

Het bereik is minder dan die van de 2.4 Ghz zodra er muren, vloeren, HR dubbele beglazing, etc tussen zender en ontvanger zit. Hoe hoger de frequentie, hoe slechter de penetratie van vaste materialen. Denk maar aan de laagfrequente lokroep van een walvis die duizenden kilometers verder nog waarneembaar is, terwijl het ultrasone geluid van een dolfijn na een paar kilometer al verdwenen is.

Uiteraard zullen jouw wifi apparaten ook de 5 Ghz band moeten ondersteunen.

Misschien leuk om te weten: De techniek van de 2.4 Ghz band en de 5 Ghz band zijn even oud, het lijkt er op dat men nu "noodgedwongen" de 5 Ghz band in gebruik neemt omdat de (eigenlijk betere) 2.4 Ghz band aan het vollopen is.

WJB, nogmaals bedankt voor je hulp.

Ik ga de zaken nog eens goed op een rij zetten en meldt het hier wanneer er een oplossing is.

gr,

Ruud

Update.

Gisteren bij Informatique een TP-Link accespoint gekocht, de TL-WA901ND. Volgens de verkoper doet dit apparaat precies wat ik nodig heb voor de zeer vriendelijke prijs van €49,95.

Vanochtend het geheel zonder problemen in korte tijd aan de praat gekregen. WLAN op de V8 uitgezet.

Nu afwachten of de problemen hiermee verholpen zijn, tot nu de hele dag geen onderbrekingen gehad.

Ik hou jullie op de hoogte................

gr,

Ruud

Reputatie 7
Hoi Ruud,

Doe mij een lol en post eens wat uitkomsten van Speedlink tests via dat accesspoint.

Hoe heb je de Security en Encyption instellingen staan? (WPA2-PSK AES)

Vermeld ook even de maximale snelheid van jouw Internet verbinding.

wjb schreef:
Hoi Ruud,

Doe mij een lol en post eens wat uitkomsten van Speedlink tests via dat accesspoint.

Hoe heb je de Security en Encyption instellingen staan? (WPA2-PSK AES)

Vermeld ook even de maximale snelheid van jouw Internet verbinding

__________________________________________________________________________________

Zojuist een rondje door het huis gedaan met de Macbook in de hand. Veel wisselende resultaten met speedtest.net. Zo'n beetje alles tussen 5Mbps en 65Mbps gemeten.

Security instelling is WPA-PSK/WPA2-PSK.

Maximale snelheid van mijn verbinding is 100Mbps down en up. Met mijn bedrade iMac haal ik dat ook bijna, de meter blijft rond de 93Mbps hangen.

Reputatie 7
65 Mbps voor een wifi verbinding is een uitstekende waarde, zelfs voor 802.11n verbindingen.

De lage 5 Mbps metingen zijn vast en zeker gemeten op groter afstand of op plekken met vloeren/muren tussen Mac en accesspoint.

Klopt inderdaad, de plaatsing van het nieuwe accespoint is ver van ideaal.

Modem en accespoint staan in de meterkast op de begane grond van een nieuwbouw woning met veel beton.

Ik ben wel van plan nog een keer een test te doen waarbij ik het accespoint naar de 1ste verdieping verhuis. 

gr,

Ruud

Gisteren middag opeens een medewerker van KPN glasvezel aan de lijn. Hij belde naar aanleiding van een tevredenheid onderzoek waarin ik had aangegeven zeer ontevreden te zijn.

Eindelijk kwam het hoge woord eruit, deze man gaf toe dat de V8 een onbetrouwbaar apparaat is. Een nieuwe V8 sturen had volgens hem dan ook geen zin en de opvolger is voorlopig niet beschikbaar.

Wel kon hij mij 25 euro korting geven op een andere router, een TP link. Toen ik hem vertelde dat ik geen nieuwe router nodig heb omdat ik bij gebrek aan medewerking van KPN zelf al een nieuw accespoint heb gekocht gaf hij aan mij toch de 25 euro te geven. Iets anders kan/wil KPN op dit moment niet bieden.

Maar goed, de eerste stap is gezet, men geeft toe slechte hardware te leveren.

Ik zal in ieder geval iedereen in mijn omgeving blijven waarschuwen op dit moment niet over te stappen naar KPN glasvezel.

Ik heb net een medewerker van KPN aan de lijn gehad. Ook bij ons valt WIFI bijna dagelijks weg. Wij hebben een Experiabox V8. Alle oplossingen die in dit forum staan heb ik al uitgeprobeerd. Harde reset, verandering van kanaal, b/g/n instellingen aangepast. Zonder resultaat. Wij hebben een glasvezel 100 MB en een alles in één abbo. Hiervoor hadden wij UPC. Toen werkten de WIFI verbindingen zoals het hoort. Het betreft dezelfde woning met nagenoeg dezelfde apparatuur. Volgens de medewerker van KPN was de enige oplossing het modem te draaien of zelf een externe draadloze router te kopen. Een andere oplossing zou kunnen zijn om een expertteam thuis langs te laten komen, uiteraard tegen betaling. Hoe hoog die kosten waren, was niet bekend. De aardige man wist wel te vertellen dat er problemen zijn met de draadloze verbindingen van de V8 maar dat KPN geen garantie geeft op draadloze verbindingen. (Staat in de algemene voorwaarden). Wel zijn de problemen met de V8 bekend en in onderzoek bij KPN. Hij kon echter niets voor ons doen.

Ook mijn voorstel om bij een KPN winkel langs te gaan om mijn grieven (uiteraard luidkeels) te spuien kon hij wel begrijpen. Ook dan konden ze echter bij KPN geen oplossing voor de problemen vinden.

Als er geen goede oplossing komt voor deze problemen stappen wij weer over naar UPC.

Update....

Als reactie op mijn telefoongesprek van 3 februari 2014 heb ik op 4 februari 2014 een e-mail gehad over een klanttevredenheidsonderzoek. Deze natuurlijk ingevuld met vermelding van mijn telefoonnummer. Tot op heden heb ik geen enkele reactie van KPN mogen ontvangen.

Wordt vervolgd......

Vrijdag 14 februari een monteur op bezoek gehad. Eerste reactie was : Experiabox v8, tsja die moet vervangen worden voor een v9. Vandaag kon die afgehaald worden dus vanmiddag opgehaald. Inmiddels geinstalleerd en een uurtje getest. Ziet er tot nu toe heel goed uit. Zal mijn bevindingen van de komende week hier delen
Reputatie 7
Wat een goede monteur heb jij gehad, waarschijnlijk volgt hij dit forum ook, ik roep dat al maanden.

Ja, dat had ik natuurlijk ook al gezien. KPN weet dit zelf ook, maar vindt het veel te kostbaar om alle v8's te vervangen. De monteur kon mij nog veel meer vertellen, wat ik verder hier niet zal delen om diegene niet in een lastige positie te manouvreren. Lang verhaal kort, KPN weet allang dat de v8's dramatisch zijn. Nu nog zorgen dat hun klanten allemaal teverden worden door ze te voorzien van deugdelijke hardware

Reageer