Beantwoord

Experiabox V8 WiFi valt weg

• 29 maart 2013
  • 67 reacties
  • 23418 keer bekeken

Toon eerste bericht

67 reacties

Dit lezende wordt toch wel heel verdrietig.

Ik heb de afgelopen maanden meerdere malen contact met de KPN helpdesk gehad ivm met  drop-outs van de V8. Refererende aan dit forum heb ik ook diverse malen om een V9 gevraagd. Telkens wordt mij verteld dat de V9 niet leverbaar is.

Het enige resultaat van het indienen van een officiele klacht was een aanbod van KPN om met 25 euro korting een nieuwe TP-link router bij hen te bestellen!!

Nu lees ik dus opnieuw dat het volledig willekeur is wie er een V9 krijgt en wie niet en dat KPN glashard liegt tegen haar trouwe klanten.

Wat moet ik hier nu mee.................ik ben het draaien en liegen van KPN zo ontzettend zat!

Is het misschien een optie om een Kassa/Radar/Facebook actie op te zetten?

Kan je alleen maar vertellen wat ik heb gedaan. Ik heb s avonds (wellicht scheelt het?) telefonisch een melding gedaan bij KPN. De medewerkers gaf meteen aan na horen van verhaal dat hij een monteur zou langs sturen. Alleen een monteur kan een V9 aanvragen en niet degene die je aan de lijn hebt. Blijkbaar was dat de sleutel tot succes want de monteur had, toen ie bij mij thuis was, welgeteld 1 minuut nodig om aan te geven dat ik sowieso een V9 zou krijgen. Wat top was, was dat ik de V9 meteen de volgende dag kon afhalen bij een servicepunt.
Lang verhaal kort, laat een monteur komen
De helpdesk heeft mij inmiddels 2 maal verteld dat ze geen monteur gaan sturen omdat ook een monteur niets voor mij kan doen. KPN geeft immers geen garantie op een goed wifi signaal. 

Men heeft uiteindelijk wel toegegeven dat de V8 niet deugd maar direkt daarna vertelde men mij dat er geen alternatief beschikbaar is.

Zoals je eerder in dit draadje kan lezen heb ik uiteindelijk zelf een nieuw accespoint gekocht en dit werkt wel goed.

Blijft natuurlijk schandalig dat KPN op deze manier met trouwe (+12 jaar) klanten omgaat. 

Ik waarschuw dus ook iedereen in mijn omgeving vooral niet over te stappen naar KPN glasvezel!!

Reputatie 7
Oeps foutje.

Blijft natuurlijk schandalig dat KPN op deze manier met trouwe (+12 jaar) klanten omgaat.

Inderdaad. Ik heb dezelfde ervaring met de helpdesk. Er wordt geen monteur gestuurd want de test op de lijn naar het modem was goed. Wifi is een probleem van de klant en niet van KPN. Zie mijn spots in dit forum van 3 en 4 februari 2014. Geen enkele reactie verder van KPN gekregen. Ook niet na het invullen van het klanttevredenheidsonderzoek met vermelding van mijn telefoonnummer. Ook ik heb zelf maar een nieuwe router besteld.

Don't worry, be happy.

Hier wel geluk gehad en inmiddels de V9 al een aantal weken binnen, sindsdien geen enkel probleem meer gehad.

Moet eerslijk zeggen ben er wel erg ver voor moeten gaan want ik was opgestapt als het niet opgelost werd.

Maar eind goed al goed alles draait hier sinds de omruilaktie naar wens.

;)

Zelfs toen ik de vriendelijke helpdesk medewerker vertelde dat ik dan maar ga overstappen naar een meer klantvriendelijke provider bleek het niet mogelijk ook maar iets voor mij te doen.

De nog altijd zeer vriendelijke helpdesk medewerker was wel zo behulpzaam mij de einddatum van mijn abbo door te geven en vertelde dat ik natuurlijk vrij was te vertrekken.

Ik bedoel maar, men doet niet eens moeite klanten te behouden!

Voor degene die wel een V9 hebben weten te bemachtigen..............proficiat!!

Ik heb het gevecht opgegeven maar blijf iedereen waarschuwen voor de uitermate slechte service van de nummer 1 (wat betreft prijs) internet provider van Nederland

Tsja, helemaal mee eens met vorig bericht. Ook ik ondervond veel problemen met het wifi signaal ondanks duurdere rekening. Heb dus op het forum hier veel gelezen over oplossingen en de moeite die je ervoor moet doen om de v9 geleverd te krijgen van een willekeurige vriendelijke behulpzame medewerker. Je zal er maar werken zeg en mee moeten met deze scam!! Lijkt mij geen pretje.

Inmiddels hier maar naar de enige snelle oplossing overgegaan en een airport van Apple direkt aangesloten op de v8 "traktor" router. Dat werkt dus prima en inmiddels overal in huis goed wifi signaal/ Verder alle computers gedraad aangesloten. Enige manier om de beloofde snelheid enigszins te benaderen.

Nogmaals zo een tegenvaller dat KPN zo dus toch mij en vele anderen in de val hebben gelokt met allemaal loze beloften.

Wel cynisch en raar dat kpn een forum bied aan transparantie maar er dan vervolgens weinig mee doet.

In een verleden al eens zeer negatieve ervaringen gehad met verhuizing en accountnummers door elkaar halen waardoor we afgesloten werden tegen onze wil dus ik durf echt niet te switchen van provider (waar over overigens ook veel klachten te lezen zijn op internet)

We wachten af..... en zijn ondertussen slaaf van de grote providers . verslaafd aan het net en de wifi.....

Reputatie 7
Inmiddels is KPN bezig met het uitrollen van nieuwe firmware voor de V8. Eén van de verbetering zou de stabiliteit van Wi-Fi betreffen. Ik heb de update inmiddels zelf ook maar gebruik een eigen router voor Wi-Fi, dus kan niet zeggen of de kwaliteit van het Wi-Fi signaal echt verbeterd is.

Overigens blijft Wi-Fi voor alle ISP's een ongeleid projectiel omdat het afhankelijk is van zoveel oncontroleerbare omgevingsfactoren dat ze doorgaans geen zinnig woord kunnen zeggen over hoe dat zich in een specifieke situatie zal gedragen; je krijgt dan vaak ook alleen maar garantie "tot de voordeur". Daarom adviseren velen om voor systemen waar het er echt toe doet toch vooral een kabel aan te sluiten; maar ja, dat is niet altijd even gemakkelijk.

Verder zijn leveranciers van Wi-Fi-apparatuur ook nog eens afhankelijk van overheidsregels waarin o.m. is vastgelegd wat het maximale vermogen mag zijn waarmee een Wi-Fi-zender uitzendt. Oudere routers van KPN voldeden daar naar verluid nog niet aan (en hadden een wat groter bereik), de nieuwere blijkbaar wel. Ook het Wi-Fi-signaal van de V9 is niet sterk, maar wellicht wel stabieler dan dat van de V8 (met oude firmware?).

Prima Henk goed gesproken.

Er was hier een monteur van de KPN die heeft (achter de voordeur) alles aangesloten. Met apparatuur die geleverd werd door KPN dus...

Nu ligt het aan andere factoren en betalen we een hogere rekening, kan ik het nog volgen??

En natuurlijk de overheid is de schuldige en alle mensen die hier verder klagen zijn niet echt.

Sorry Henk

Reputatie 7
Ik begrijp dat jouw wereldbeeld ietwat afwijkt van de mijne ;): die hoge rekening betaal je imho. niet voor Wi-Fi, dat moet je maar zien als een soort gratis extra "service".

Wellicht kun je een wat goedkoper abo nemen en voor het overgebleven geld een eigen Wi-Fi-router kopen. Dat laatste heb ik gedaan. Het is nog steeds niet geweldig maar wel wat beter dan met de V8, (destijds?) en ik heb één van de destijds op Wi-Fi-gebied best beoordeelde routers (LinkSys EA6500).

En die voordeur: ik bedoelde die van de KPN winkel (al dan niet via internet) ;)

Even voor alle duidelijkheid, KPN kan wel goede modems leveren. Ik heb nu 3 wkn lang de V9 en geen centje pijn. WiFi is perfect en geen storingen meer op de tv's. Dus het kan wel.....
Reputatie 4
Badge +3
@Allen,

Iedereen kan momenteel gerust een ExperiaBox v9 kosteloos aanvragen.
De levering van de ExperiaBox v8 is gestopt en momenteel worden de H220N en de ExperiaBox v9 nog geleverd.

Dit kreeg ik te horen van een van de KPN medewerkers.
Dat de V9 wel goed is is inmiddels bekend, de vraag is alleen hoe je er een kunt krijgen. KPN blijft mij maar vertellen dat de V9 niet leverbaar is!!

Reputatie 4
Badge +3
Wat vervelend!

Best (Snelste) oplossing is om nu momenteel De Klantenservice te bellen en een v9 aan te vragen.

ADSL: 0800 - 0402
Glasvezel: 0800 - 0404

24/7, 7 dagen per week beschikbaar.
Ook ik heb een V8 en WiFi valt regelmatig weg op alle mobiele apparaten (maar niet noodzakelijk tegelijkertijd) terwijl WiFi indicatie "goed" is. Internet radio (100Kbps) is hierdoor onbruikbaar, apps werken soms prima, soms totaal niet, kortom onacceptabel. Na allerlei testen met kanalen, resets enzovoort heb ik de WiFi van b/g/n naar b/g teruggeschakeld en dat lijkt het probleem op te lossen. Maar een echte oplossing is het natuurlijk niet: met glasvezel wil je een hogere snelheid. Het lijkt me dat het niet om kunnen gaan met een mix van draadloze standaarden een duidelijke bug is. Is het zo dat de V9 dit probleem oplost? 

Correctie: Mijn probleem had niets met de V8 te maken, maar alles met een bizar probleem in mijn lokale netwerk. Details gemeld in andere post (in andere thread).
Ik heb verschillende V8s gekegen en gebruikt. Deze hadden allemaal het probleem dat bij een WiFi DHCP device geen ip-adres kregen bij automatisch aanmelden (1e keer wel) maar bij smartphone of tablet als je weer thuis komt niet meer.

ps. bij een statisch ipadres (vast) heb ik hier geen last van gehad bij een V8, maar dit is niet zo praktisch.

Sinds maanden maak ik nu gebruik van een V9 en het is hierbij nog nooit voorgekomen dat ik geen ipadres kreeg.

Deze werkt perfect.

Enige nadeel van een V9 is dat je geen backup van je config kunt maken, das lastig als je een grote Port Adress Translation tabel PAT hebt

suc6 met je oplossing van je probleem!

Reageer