Beantwoord

Experiabox V8 WiFi valt weg

  • 29 maart 2013
  • 67 reacties
  • 23640 keer bekeken

Ik heb sinds een aantal maanden glasvezel internet van KPN. Hier heb ik een Experiabox V8 bij gekregen. Ik heb vanaf het begin problemen met een wegvallende WiFi verbinding. De connectie op mijn iPad, maar ook op mijn iPhone laat wel het verbindingsteken van WiFi zien maar er is geen internetverkeer. Ik krijg een timeout via de browsers of spellen die connectie met het internet hebben. Dit duurt een second of 20 en daarna werkt het weer. Dit gebeurt 1 of 2 maal per dag. Ik heb een ander kanaal geprobeert maar dit levert niets op. Graag hoor ik of iemand een idee heeft.

Mvg

Maurice
icon

Beste antwoord door DirkD 25 oktober 2013, 10:52

Gisteren een nieuwe experiabox van KPN gekregen (omgeruild voor de oude).

Na 1 dag gebruik lijkt het probleem opgelost te zijn.

KPN, bedankt :D 

Bekijk origineel

67 reacties

Ik heb verschillende V8s gekegen en gebruikt. Deze hadden allemaal het probleem dat bij een WiFi DHCP device geen ip-adres kregen bij automatisch aanmelden (1e keer wel) maar bij smartphone of tablet als je weer thuis komt niet meer.

ps. bij een statisch ipadres (vast) heb ik hier geen last van gehad bij een V8, maar dit is niet zo praktisch.

Sinds maanden maak ik nu gebruik van een V9 en het is hierbij nog nooit voorgekomen dat ik geen ipadres kreeg.

Deze werkt perfect.

Enige nadeel van een V9 is dat je geen backup van je config kunt maken, das lastig als je een grote Port Adress Translation tabel PAT hebt

suc6 met je oplossing van je probleem!

Ook ik heb een V8 en WiFi valt regelmatig weg op alle mobiele apparaten (maar niet noodzakelijk tegelijkertijd) terwijl WiFi indicatie "goed" is. Internet radio (100Kbps) is hierdoor onbruikbaar, apps werken soms prima, soms totaal niet, kortom onacceptabel. Na allerlei testen met kanalen, resets enzovoort heb ik de WiFi van b/g/n naar b/g teruggeschakeld en dat lijkt het probleem op te lossen. Maar een echte oplossing is het natuurlijk niet: met glasvezel wil je een hogere snelheid. Het lijkt me dat het niet om kunnen gaan met een mix van draadloze standaarden een duidelijke bug is. Is het zo dat de V9 dit probleem oplost? 

Correctie: Mijn probleem had niets met de V8 te maken, maar alles met een bizar probleem in mijn lokale netwerk. Details gemeld in andere post (in andere thread).
Reputatie 4
Badge +3
Wat vervelend!

Best (Snelste) oplossing is om nu momenteel De Klantenservice te bellen en een v9 aan te vragen.

ADSL: 0800 - 0402
Glasvezel: 0800 - 0404

24/7, 7 dagen per week beschikbaar.
Dat de V9 wel goed is is inmiddels bekend, de vraag is alleen hoe je er een kunt krijgen. KPN blijft mij maar vertellen dat de V9 niet leverbaar is!!

Reputatie 4
Badge +3
@Allen,

Iedereen kan momenteel gerust een ExperiaBox v9 kosteloos aanvragen.
De levering van de ExperiaBox v8 is gestopt en momenteel worden de H220N en de ExperiaBox v9 nog geleverd.

Dit kreeg ik te horen van een van de KPN medewerkers.
Even voor alle duidelijkheid, KPN kan wel goede modems leveren. Ik heb nu 3 wkn lang de V9 en geen centje pijn. WiFi is perfect en geen storingen meer op de tv's. Dus het kan wel.....
Reputatie 7
Ik begrijp dat jouw wereldbeeld ietwat afwijkt van de mijne ;): die hoge rekening betaal je imho. niet voor Wi-Fi, dat moet je maar zien als een soort gratis extra "service".

Wellicht kun je een wat goedkoper abo nemen en voor het overgebleven geld een eigen Wi-Fi-router kopen. Dat laatste heb ik gedaan. Het is nog steeds niet geweldig maar wel wat beter dan met de V8, (destijds?) en ik heb één van de destijds op Wi-Fi-gebied best beoordeelde routers (LinkSys EA6500).

En die voordeur: ik bedoelde die van de KPN winkel (al dan niet via internet) ;)

Prima Henk goed gesproken.

Er was hier een monteur van de KPN die heeft (achter de voordeur) alles aangesloten. Met apparatuur die geleverd werd door KPN dus...

Nu ligt het aan andere factoren en betalen we een hogere rekening, kan ik het nog volgen??

En natuurlijk de overheid is de schuldige en alle mensen die hier verder klagen zijn niet echt.

Sorry Henk

Reputatie 7
Inmiddels is KPN bezig met het uitrollen van nieuwe firmware voor de V8. Eén van de verbetering zou de stabiliteit van Wi-Fi betreffen. Ik heb de update inmiddels zelf ook maar gebruik een eigen router voor Wi-Fi, dus kan niet zeggen of de kwaliteit van het Wi-Fi signaal echt verbeterd is.

Overigens blijft Wi-Fi voor alle ISP's een ongeleid projectiel omdat het afhankelijk is van zoveel oncontroleerbare omgevingsfactoren dat ze doorgaans geen zinnig woord kunnen zeggen over hoe dat zich in een specifieke situatie zal gedragen; je krijgt dan vaak ook alleen maar garantie "tot de voordeur". Daarom adviseren velen om voor systemen waar het er echt toe doet toch vooral een kabel aan te sluiten; maar ja, dat is niet altijd even gemakkelijk.

Verder zijn leveranciers van Wi-Fi-apparatuur ook nog eens afhankelijk van overheidsregels waarin o.m. is vastgelegd wat het maximale vermogen mag zijn waarmee een Wi-Fi-zender uitzendt. Oudere routers van KPN voldeden daar naar verluid nog niet aan (en hadden een wat groter bereik), de nieuwere blijkbaar wel. Ook het Wi-Fi-signaal van de V9 is niet sterk, maar wellicht wel stabieler dan dat van de V8 (met oude firmware?).

Tsja, helemaal mee eens met vorig bericht. Ook ik ondervond veel problemen met het wifi signaal ondanks duurdere rekening. Heb dus op het forum hier veel gelezen over oplossingen en de moeite die je ervoor moet doen om de v9 geleverd te krijgen van een willekeurige vriendelijke behulpzame medewerker. Je zal er maar werken zeg en mee moeten met deze scam!! Lijkt mij geen pretje.

Inmiddels hier maar naar de enige snelle oplossing overgegaan en een airport van Apple direkt aangesloten op de v8 "traktor" router. Dat werkt dus prima en inmiddels overal in huis goed wifi signaal/ Verder alle computers gedraad aangesloten. Enige manier om de beloofde snelheid enigszins te benaderen.

Nogmaals zo een tegenvaller dat KPN zo dus toch mij en vele anderen in de val hebben gelokt met allemaal loze beloften.

Wel cynisch en raar dat kpn een forum bied aan transparantie maar er dan vervolgens weinig mee doet.

In een verleden al eens zeer negatieve ervaringen gehad met verhuizing en accountnummers door elkaar halen waardoor we afgesloten werden tegen onze wil dus ik durf echt niet te switchen van provider (waar over overigens ook veel klachten te lezen zijn op internet)

We wachten af..... en zijn ondertussen slaaf van de grote providers . verslaafd aan het net en de wifi.....

Zelfs toen ik de vriendelijke helpdesk medewerker vertelde dat ik dan maar ga overstappen naar een meer klantvriendelijke provider bleek het niet mogelijk ook maar iets voor mij te doen.

De nog altijd zeer vriendelijke helpdesk medewerker was wel zo behulpzaam mij de einddatum van mijn abbo door te geven en vertelde dat ik natuurlijk vrij was te vertrekken.

Ik bedoel maar, men doet niet eens moeite klanten te behouden!

Voor degene die wel een V9 hebben weten te bemachtigen..............proficiat!!

Ik heb het gevecht opgegeven maar blijf iedereen waarschuwen voor de uitermate slechte service van de nummer 1 (wat betreft prijs) internet provider van Nederland

Hier wel geluk gehad en inmiddels de V9 al een aantal weken binnen, sindsdien geen enkel probleem meer gehad.

Moet eerslijk zeggen ben er wel erg ver voor moeten gaan want ik was opgestapt als het niet opgelost werd.

Maar eind goed al goed alles draait hier sinds de omruilaktie naar wens.

;)

Inderdaad. Ik heb dezelfde ervaring met de helpdesk. Er wordt geen monteur gestuurd want de test op de lijn naar het modem was goed. Wifi is een probleem van de klant en niet van KPN. Zie mijn spots in dit forum van 3 en 4 februari 2014. Geen enkele reactie verder van KPN gekregen. Ook niet na het invullen van het klanttevredenheidsonderzoek met vermelding van mijn telefoonnummer. Ook ik heb zelf maar een nieuwe router besteld.

Don't worry, be happy.

Reputatie 7
Oeps foutje.

Blijft natuurlijk schandalig dat KPN op deze manier met trouwe (+12 jaar) klanten omgaat.

De helpdesk heeft mij inmiddels 2 maal verteld dat ze geen monteur gaan sturen omdat ook een monteur niets voor mij kan doen. KPN geeft immers geen garantie op een goed wifi signaal. 

Men heeft uiteindelijk wel toegegeven dat de V8 niet deugd maar direkt daarna vertelde men mij dat er geen alternatief beschikbaar is.

Zoals je eerder in dit draadje kan lezen heb ik uiteindelijk zelf een nieuw accespoint gekocht en dit werkt wel goed.

Blijft natuurlijk schandalig dat KPN op deze manier met trouwe (+12 jaar) klanten omgaat. 

Ik waarschuw dus ook iedereen in mijn omgeving vooral niet over te stappen naar KPN glasvezel!!

Kan je alleen maar vertellen wat ik heb gedaan. Ik heb s avonds (wellicht scheelt het?) telefonisch een melding gedaan bij KPN. De medewerkers gaf meteen aan na horen van verhaal dat hij een monteur zou langs sturen. Alleen een monteur kan een V9 aanvragen en niet degene die je aan de lijn hebt. Blijkbaar was dat de sleutel tot succes want de monteur had, toen ie bij mij thuis was, welgeteld 1 minuut nodig om aan te geven dat ik sowieso een V9 zou krijgen. Wat top was, was dat ik de V9 meteen de volgende dag kon afhalen bij een servicepunt.
Lang verhaal kort, laat een monteur komen
Dit lezende wordt toch wel heel verdrietig.

Ik heb de afgelopen maanden meerdere malen contact met de KPN helpdesk gehad ivm met  drop-outs van de V8. Refererende aan dit forum heb ik ook diverse malen om een V9 gevraagd. Telkens wordt mij verteld dat de V9 niet leverbaar is.

Het enige resultaat van het indienen van een officiele klacht was een aanbod van KPN om met 25 euro korting een nieuwe TP-link router bij hen te bestellen!!

Nu lees ik dus opnieuw dat het volledig willekeur is wie er een V9 krijgt en wie niet en dat KPN glashard liegt tegen haar trouwe klanten.

Wat moet ik hier nu mee.................ik ben het draaien en liegen van KPN zo ontzettend zat!

Is het misschien een optie om een Kassa/Radar/Facebook actie op te zetten?

Ja, dat had ik natuurlijk ook al gezien. KPN weet dit zelf ook, maar vindt het veel te kostbaar om alle v8's te vervangen. De monteur kon mij nog veel meer vertellen, wat ik verder hier niet zal delen om diegene niet in een lastige positie te manouvreren. Lang verhaal kort, KPN weet allang dat de v8's dramatisch zijn. Nu nog zorgen dat hun klanten allemaal teverden worden door ze te voorzien van deugdelijke hardware
Reputatie 7
Wat een goede monteur heb jij gehad, waarschijnlijk volgt hij dit forum ook, ik roep dat al maanden.

Vrijdag 14 februari een monteur op bezoek gehad. Eerste reactie was : Experiabox v8, tsja die moet vervangen worden voor een v9. Vandaag kon die afgehaald worden dus vanmiddag opgehaald. Inmiddels geinstalleerd en een uurtje getest. Ziet er tot nu toe heel goed uit. Zal mijn bevindingen van de komende week hier delen
Update....

Als reactie op mijn telefoongesprek van 3 februari 2014 heb ik op 4 februari 2014 een e-mail gehad over een klanttevredenheidsonderzoek. Deze natuurlijk ingevuld met vermelding van mijn telefoonnummer. Tot op heden heb ik geen enkele reactie van KPN mogen ontvangen.

Wordt vervolgd......

Ik heb net een medewerker van KPN aan de lijn gehad. Ook bij ons valt WIFI bijna dagelijks weg. Wij hebben een Experiabox V8. Alle oplossingen die in dit forum staan heb ik al uitgeprobeerd. Harde reset, verandering van kanaal, b/g/n instellingen aangepast. Zonder resultaat. Wij hebben een glasvezel 100 MB en een alles in één abbo. Hiervoor hadden wij UPC. Toen werkten de WIFI verbindingen zoals het hoort. Het betreft dezelfde woning met nagenoeg dezelfde apparatuur. Volgens de medewerker van KPN was de enige oplossing het modem te draaien of zelf een externe draadloze router te kopen. Een andere oplossing zou kunnen zijn om een expertteam thuis langs te laten komen, uiteraard tegen betaling. Hoe hoog die kosten waren, was niet bekend. De aardige man wist wel te vertellen dat er problemen zijn met de draadloze verbindingen van de V8 maar dat KPN geen garantie geeft op draadloze verbindingen. (Staat in de algemene voorwaarden). Wel zijn de problemen met de V8 bekend en in onderzoek bij KPN. Hij kon echter niets voor ons doen.

Ook mijn voorstel om bij een KPN winkel langs te gaan om mijn grieven (uiteraard luidkeels) te spuien kon hij wel begrijpen. Ook dan konden ze echter bij KPN geen oplossing voor de problemen vinden.

Als er geen goede oplossing komt voor deze problemen stappen wij weer over naar UPC.

Gisteren middag opeens een medewerker van KPN glasvezel aan de lijn. Hij belde naar aanleiding van een tevredenheid onderzoek waarin ik had aangegeven zeer ontevreden te zijn.

Eindelijk kwam het hoge woord eruit, deze man gaf toe dat de V8 een onbetrouwbaar apparaat is. Een nieuwe V8 sturen had volgens hem dan ook geen zin en de opvolger is voorlopig niet beschikbaar.

Wel kon hij mij 25 euro korting geven op een andere router, een TP link. Toen ik hem vertelde dat ik geen nieuwe router nodig heb omdat ik bij gebrek aan medewerking van KPN zelf al een nieuw accespoint heb gekocht gaf hij aan mij toch de 25 euro te geven. Iets anders kan/wil KPN op dit moment niet bieden.

Maar goed, de eerste stap is gezet, men geeft toe slechte hardware te leveren.

Ik zal in ieder geval iedereen in mijn omgeving blijven waarschuwen op dit moment niet over te stappen naar KPN glasvezel.

Klopt inderdaad, de plaatsing van het nieuwe accespoint is ver van ideaal.

Modem en accespoint staan in de meterkast op de begane grond van een nieuwbouw woning met veel beton.

Ik ben wel van plan nog een keer een test te doen waarbij ik het accespoint naar de 1ste verdieping verhuis. 

gr,

Ruud

Reputatie 7
65 Mbps voor een wifi verbinding is een uitstekende waarde, zelfs voor 802.11n verbindingen.

De lage 5 Mbps metingen zijn vast en zeker gemeten op groter afstand of op plekken met vloeren/muren tussen Mac en accesspoint.

Reageer