Beantwoord

Experiabox V9 2,4 Ghz splitsen van 5 Ghz

  • 10 December 2019
  • 10 reacties
  • 2678 keer bekeken

Kan ik de V9 ook scheiden in 2.5 en 5 GHz? Zo ja, wat is de link daarvan? 

 

*Admin: eigen topic aangemaakt naar aanleiding van reactie in dit topic. 
 

icon

Beste antwoord door Maja van KPN 13 December 2019, 13:41

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

Ik zit met hetzelfde probleem. Sinds de laatste update van KPN lukt het mij niet meer om 5GHz een andere naam te geven dan 2.4 GHz. Er komt nu maar 1 signaal van de wifiversterker en deze switcht tussen beide afhankelijk van het bereik. De meeste beveiligingscamera’s werken alleen op 2.4 GHz. Ik heb nu geen signaal meer van mijn wifi beveiligingscamera's.

Oplossing?

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

 

Reputatie 7

Kan ik de V9 ook scheiden in 2.5 en 5 GHz? Zo ja, wat is de link daarvan? 

De V9 heeft geen 5GHz wifi. De V9 stamt nog uit de tijd dat 2.4GHz wifi "de norm" was.

IK heb een V9 met twee zwarte experia WiFi versterkers. Deze zenden 2.4 en 5 GHz signaal. Alleen na de laatste KPN update kan ik deze niet meer scheiden. Ik heb nog maar 1 WiFi signaal. Zowel 2.4 als 5. Nu werkt bepaalde hardware alleen op 2.4 en geeft constant error aan. 

Reputatie 7

Dat bepaalde hardware alleen op 2.4GHz werkt zou geen probleem mogen zijn.

Kan je eens vertellen wat voor een foutmelding je krijgt?

Dat bepaalde hardware alleen op 2.4GHz werkt zou geen probleem mogen zijn.

Kan je eens vertellen wat voor een foutmelding je krijgt?

Ik heb een aantal beveiligingscamera’s die alleen op 2.4 GHz werken. Nu had ik eerst een 2.4 en 5 signaal aangemaakt. Helaas is dat nu niet meer mogelijk en kunnen de camera’s geen  verbinding meer maken met het enige WIFI signaal. 

Reputatie 7
Badge +20

Dat is niet erg handig natuurlijk:frowning2:

Zou je eens in willen loggen op het menu van de Experia wifi? Dat kan door hier  te klikken en in te loggen met het wachtwoord dat op de Experia wifi staat.

Daarna mag je naar ‘instellingen’ en dan ‘geavanceerde wifi instellingen’ en dan kun je de triggers voor bandsteering aanpassen. Wat daar wel of niet goed bij werkt, dat hang af van de situatie, dit is dus even een kwestie van uitproberen. Ik hoop dat ik je hiermee een zetje in de goede richting heb gegeven en dat het snel weer gaat lukken om de camera's verbonden te krijgen!

Inloggen met het wachtwoord dat op de experiabox staat is niet mogelijk 

Reputatie 7
Badge +24

Inloggen met het wachtwoord dat op de experiabox staat is niet mogelijk 

Bij de v9? Dat klopt, er staat namelijk helemaal geen wachtwoord voor de webinterface op de Experiabox bij de v9.

De eerste x dat je inlogt, moet je zelf een wachtwoord kiezen.

Reputatie 7
Badge +20

Als je gaat inloggen op het menu van de Experia Wifi, staat dat los van de Experia Box.  Op de Experia wifi zie je op de sticker het ‘web password’ staan, dat is het wachtwoord waarmee je in kunt loggen (gebruikersnaam is ‘admin’). Zou je het daarmee nog eens willen proberen?

Reputatie 7
Badge +20

Ik heb geen reactie meer van je gezien dus ga ik ervan uit dat je vraag is beantwoord. Anders hoor ik het graag!