Experiabox V9

• 23 januari 2015
  • 12 reacties
  • 721 keer bekeken

Beste, Forumleden

Ik lees veel vaker dat men graag van V8 naar V9 willen overstappen vanwege DMZ problemen. Dat velen aangeven dat zijn V9 toestel prima WiFi verbinding heeft.

Nou heb ik hiervoor een V8 gehad, die opgegeven moment niets meer deed en is omgeruild voor een H220N. met de V8 haalde ik WiFi signaal 30mbit terwijl ik met de V9 niet hoger dan 15mbit kom en vaak genoeg tussen de 5 en 10 zit(V8=N-modus , V9=Mixed Modus). Bij famillielid hetzelfde probleem met de V9

Nou hebben we veel eletronische apparaten thuis, ik vermoed dat die storing geeft.

Komt het doordat de V9 alleen de N signaal kan doorgeven door Mixed modus te kiezen en B & G storingen veroorzaken?

12 reacties

Reputatie 7
Heb je nu een ZTE H220N of een V9 (ZTE H368N)?

Heb je al eens met wifi analyzer gekeken hoe sterk jouw wifi signaal is (dBm) en hoeveel veel interferentie er is met de wifi van de buren?

Mijn Excuses is volledig verkeerd gegaan

Heb nu de ZTE h220N als vervanger voor mijn kapot V8 gekregen, heb wel de V9 van famillielid geprobeerd waar ik hetzelfde problemen snelheid behaald over WiFi.

De instellingen zijn bijna identiek overgenomen van mijn V8 behalve de Signaal Modus. Er is inderdaad met WiFi analyser bekeken voor beste WiFi resultaat

Reputatie 7
Ik heb zelf (lang geleden) ook één week een ZTE H220N (onofficieel ook wel de V7) gebruikt en kan me mijn ervaringen met de wifi niet echt meer voor de geest halen.

Ik gebruik nu al bijn anderhalf jaar een V9 en ik ervaar geen echte problemen met de wifi van de V9, ook niet met de mixed mode (b/g/n).

Ja, het bereik laat te wensen over, maar dat zal je al snel hebben gezien de wetgeving in Nederland waarin vastgelegd is dat wifi zenders maximaal 100mW vermogen mogen hebben.

Desalniettemin behaal ik in mijn woonkamer via de wifi rechtsreeks van de V9 in de meterkast steevast snelheden tussen de 45 en 50Mbps met mijn HTC One (M7) en Samsung tablet PRO.

Met een oudere Samsung tablet 10.1 is de snelheid rond de 25Mbps.

Het kan dus wel met een V9, maar het is wel zo dat de zwakste schakel de snelheid bepaalt (It takes two to tango) en dat er heel veel storende factoren kunnen zijn. (Dect, magnetron, koelkast, ...)

Overigens is het dan wel apart dat jij ook op een V9 bij jouw familie hetzelfde probleem ervaart.

Wat voor een mobiel apparaat gebruik je?

oh! Wist niet dat de Dect toestel ook storingen konden veroorzaken. Heb namelijk 4 dect toestellen in huis en een Oven/magentron (2 dect toestellen,koelkast en magnetron in begane grond als modem)

Samsung S3,Samsung S2, Note 3, Asus TF300 Tablet en HP laptop aangesloten via WiFi op begane grond. Al sluit ik 1 toestel via WiFi, is de snelheid traag. bekabeld toestellen heb ik geen probleem

2e etage hebben we N-Accespoint die uitstekend functioneerd. Ook op de begane functioneerd hij prima.

Mijn famillielid heeft wel meerdere aangesloten apparaten via WiFi, hij heeft ook een dect telefoon magentron koelkast enz. 

ik denk dat ik nu conclusie kan trekken dat B-G modus bij ons thuis veel storingen zijn waardoor WiFi snelheid flink achteruit gaat.

Reputatie 7
Ik heb nog even een testje gedaan met de Samsung Trend Plus van één van mijn kinderen en zelfs daarmee haal ik bijna 25Mbps. Al jouw apparaten zouden dat dus ook wel moeten kunnen halen.

Ook ik gebruik hier dect toestellen en het basis station staat zelfs (tegen alle regels in) zo'n 50cm van de V9 vandaan.

Dect hoeft dus niet te storen, het kan storen.

Dat geldt ook voor de andere apparaten.

Heb jij die V9 van de familie bij jou thuis of bij hun thuis getest?

Heeft het accesspoint op de tweede verdieping dezelfde SSID (naam) als jouw Experia Box?

Zo ja, wat gebeurt er met de snelheid als je die eens uitzet?

Ze hebben apart SSID en andere kanalen(5GHZ) en veranderd niets als ik me acces point uitschakel.

Wel zijn er ongeveer 10 WiFi signalen van buren.

Reputatie 7
Oké, helder en waar heb je die V9 gebruikt?

Bij jouw familie thuis of heb je die V9 een keer bij jou thuis aangesloten gehad voor een test?

Heb zijn V9 bij mij thuis aangesloten en geoptimaliseerd zonder succes.

ik krijg morgen een V8, ga even kijken hoe de WiFi daarmee is. Had hiervoor ook V8 waar de WiFi verbinding goed funtioneerde, alleen modem ging niet meer aan.

Heb vandaag de V8 ontvangen en aangesloten.

Mijn testresultaten zijn:

V9/H220 = 5/15 mbit/s

V8 = 25/30 mbit/s

Reputatie 5
Badge +8
Rectificatie:
V8 = H220N
V9 = H368N

Reputatie 7
Nee,

V8 = Arcadyan VGV7519

V9 = ZTE H368N

De ZTE H220N wordt onofficieel ook wel eens de V7 genoemd, maar heeft officieel geen "Vnummer".

Reputatie 5
Badge +8
Wjb, je hebt helemaal gelijk, v8 heb ik heel even gehad, binnen een maand laten vervangen door een V9

Reageer