Beantwoord

ExperiaBox V9 alleen maar problemen

• 13 mei 2018
  • 6 reacties
  • 3438 keer bekeken

Hallo,
We hebben al geruime tijd van sloom internet, wegvallend internet en een vastlopende modem. Ook wanneer er grote datapaketten, zoals bijvoorbeeld Netflix, door de modem heen gaan, zorgt dat ervoor dat de internet snelheid gigantisch sloom wordt nadat het streamen is gestopt. Het is alleen maar op te lossen door de modem weer te restarten. Ook is de WiFi snelheid enorm laag en tevens zien we vaak blokjes bij de TV.

Ik ben gegaan naar een KPN XL winkel, waarbij mij werdt verteld dat ik dat online zou kunnen regelen. Bij deze. Ik heb tevens gekeken op het forum, en heb vergelijkbare zaken gevonden. Een daarvan is de volgende: https://forum.kpn.com/internet-9/hoe-kan-ik-een-nieuwe-re-router-aanvragen-109722.

Ik zou dus graag een nieuw modem aan willen vragen, de V10. Ik ben de V9 helemaal zat door alle bovengenoemde problemen.
icon

Beste antwoord door Paul_ 18 mei 2018, 11:54

Update: we hebben een nieuw modem gestuurd en Niels heeft 'm aangesloten. De problemen lijken vooralsnog niet meer voor te komen! 🙂
Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +10
@Nielssss, de kans bestaat dat vervanging van de V9 door een V10 de problemen niet gaat oplossen. Wellicht is er iets aan de hand met je huidige V9 of met de internetverbinding. Hoeveel snelheid kan op jouw adres worden geleverd? Kijk hiervoor op https://netco-fpi-info.fourstack.nl/.
Heb je dezelfde problemen bedraad en via Wifi? Hoe is je tv ontvanger aangesloten op de Experia, rechtstreeks of bijv. via een switch of een draadloze verbindingsset?
Een webcaremedewerker van KPN zal dit topic binnen een paar dagen oppakken, maar dan is het wel handig als je wat meer informatie hebt gegeven.
@Nielssss, de kans bestaat dat vervanging van de V9 door een V10 de problemen niet gaat oplossen. Wellicht is er iets aan de hand met je huidige V9 of met de internetverbinding. Hoeveel snelheid kan op jouw adres worden geleverd? Kijk hiervoor op https://netco-fpi-info.fourstack.nl/.
Heb je dezelfde problemen bedraad en via Wifi? Hoe is je tv ontvanger aangesloten op de Experia, rechtstreeks of bijv. via een switch of een draadloze verbindingsset?
Een webcaremedewerker van KPN zal dit topic binnen een paar dagen oppakken, maar dan is het wel handig als je wat meer informatie hebt gegeven.

Hallo,
Er kan op mijn adres momenteel 500 Mbps (glasvezel) geleverd worden. Ik heb problemen bedraad en via WiFi, waarbij het WiFi netwerk na een tijdje zelfs verdwijnt (op alle apparaten). De tv ontvanger is rechtstreeks aangesloten op de modem.

Er zitten 3 computers aangesloten op de modem, en 1 tv kastje. De modem zendt zijn eigen 2.4 GHz WiFi uit. De meeste instellingen staan op standaard, omdat we proberen alles op te lossen door te resetten, wat niet werkt..

Is er verder nog informatie die nodig is denk je?
Reputatie 7
Badge +10
Bij jou is de Experia de router en het glasvezelkastje de modem. Zou je die eens van de stroom kunnen afhalen en na een minuutje weer aansluiten?
Bij jou is de Experia de router en het glasvezelkastje de modem. Zou je die eens van de stroom kunnen afhalen en na een minuutje weer aansluiten?

O, mij werdt verteld dat het glaszelfkastje gewoon een tussenstuk is en de V9 de modem is. We hebben het glasvezelkastje al eerder van de stroom afgehaald zonder resultaat, maar bij dezen heb ik hem er weer even vanaf gehaald en opnieuw laten opstarten (en tevens de V9 restarten)
Reputatie 7
Badge +24
Hoi Niels, welkom op het forum. Goed dat er al het één en ander is getest en uitgesloten, scheelt een boel. Ik meet graag hier de lijn voor je door en als blijkt dat een nieuw modem de oplossing is, dan regelen we dat. Ik heb wel wat gegevens van je nodig hiervoor. Reageer je op m'n privébericht?
Reputatie 7
Badge +24
Update: we hebben een nieuw modem gestuurd en Niels heeft 'm aangesloten. De problemen lijken vooralsnog niet meer voor te komen! 🙂

Reageer