experiabox v9 (dscam dscloud probleem)

• 23 mei 2015
  • 94 reacties
  • 1558 keer bekeken

Reputatie 6
Badge +9
even een nieuw topic

over dit onderwerp

het probleem volgd via wifi intern via public extern ip camera beelden staan stil

via lan poort experiabox (2e router) probleem trad op na nieuwe firmware v9

ik heb ook nog even mijn oude d-link dir 855 er achter gedaan

het lokaal netwerk ligt het niet aan ook zeker niet aan de netgear wat je ook zegt

maar wou het zeker weten

ik ga binnenkort even met het ip knoeien om dit wat netter te krijgen (jou advies)

met het Upnp IGD ook geprobeerd maar maakt niks anders

wat ook raar is als ik via mijn public ip /camera

hier heb ik een website van een axis camera (draaid op de synology)

dit beeld komt wel goed door

alleen dscam en dscloud werken niet

heel raar dit allemaal

nog wat heel appart is dat je denkt dat het aan mijn newerk ligt

en dat je er een experiabox v8 is het opgelost en een v9 werkte goed tot die nieuwe firmware

94 reacties

Reputatie 7
Ik geloof niet dat ik ergens gezegd heb dat ik denk dat het aan jouw netwerk ligt.

Ik ben echter wel iemand die mogelijke oorzaken wil kunnen uitsluiten alvorens te wijzen op een onderdeel wat de oorzaak is.

Laten we dit hier dan maar gestructureerd aanpakken.

Zou jij hier nogmaals kort kunnen beschrijven welk probleem je met DS cam en DS cloud ervaart?

Kan jij hier screenshots posten van:

• De WAN/Internet status van jouw Netgear met zichtbaar het IP adres en MAC adres.
  • De DHCP cliënt list op de V9 met daarop zichtbaar het IP adres van de Netgear.
  • De DHCP bindings op de V9 met daarop zichtbaar de toewijzing van de Netgear.
  • De DMZ Host instelling op de V9.
  • De port-forwardings op de V9.
Reputatie 6
Badge +9
nog wat heel appart is dat je denkt dat het aan mijn newerk ligt

dit bedoel ik algemeen niet persoonlijk

https://

2e foto moest zo groot anders kun je het niet lezen

port-forwarding doe ik niet omdat dmz host heb jou advies

heb ik wel allemaal geprobeerd

uitleg camera beeld staat stil dscam maar ook via laptop

als ik op mijn synology in log public ip surveilance station

dscloud foto's worden niet op de cloud gezet (die ik nu gemaakt heb via usb) werkt goed met de v8

thuis wifi netgear via public ip terug geeft problemen

als ik onderweg ben en maak foto's met mijn telefoon

worden deze thuis via wifi gesynchroniseerd met de cloud

dit werkt niet meer met de v9 na die firmware

ik hoop dat ik het zo goed uitleg

Reputatie 7
Wijzig de WAN instelling van de Netgear zodat deze zijn IP adres van de DHCP server krijgt en niet meer statisch is en reboot de Netgear. Het IP adres is nu weer 192.168.2.1 correct?

Levert dit andere resultaten bij DS cam?

Levert dit andere resultaten bij DS cloud?

Reputatie 6
Badge +9
ja klop

zelfde probleem blijft

ik denk toch een bug in de experiabox v9

Reputatie 7
Als je jouw apparaat op de wifi van de Netgear aansluit en DS cam en DS cloud een verbinding laat maken met IP adres 192.168.2.1, wat zijn de resultaten met DS cam en DS cloud dan?

Reputatie 6
Badge +9
bij 192.168.2.1 in tikken werkt het goed

het probleem komt alleen voor bij public ip

trouwens ik ben erg blij met kpn omdat deze een vast public ip adres heeft

wat bij veel providers veranderd en dan heb je nog meer problemen

Reputatie 7
Nog twee vragen:

Staat op de Synology het IP adres 192.168.2.254 in de geblokkeerde IP adressen?

Kan je andere services, die op de Synology of op een ander device achter jouw Netgear draaien, wel via het publieke IP adres benaderen?

Reputatie 6
Badge +9
Staat op de Synology het IP adres 192.168.2.254 in de geblokkeerde IP adressen?

waar kan ik dit vinden naar mij weten heb ik niks geblokkeerd

zelf de vuurmuur staat uit in de synology

het verhaal waar ik mee begon :

wat ook raar is als ik via mijn public ip /camera

hier heb ik een website van een axis camera (draaid op de synology)

dit beeld komt wel goed door

alleen dscam en dscloud werken niet

heel raar dit allemaal

Reputatie 7
De lijst met geblokkeerde IP adressen vindt je in Configuratie -> Beveiliging -> Automatisch blokkeren -> Lijst toestaan/blokkeren.

Kan jij ook eens een screenshot plaatsen van de port-forwardings op de Netgear?

Reputatie 6
Badge +9
dit staat niet aan bij mij

hehe ik heb het opgelost

niet een mooie mannier zoals ik het had maar het werkt

ik heb een Quickconnect id aan gemaakt en ik doe het nou via deze id aanmelden

met dscam en dscloud

dit loopt via een synology server maakt me niet uit

met aanmelden gaat net zo vlot

maar is nu opgelost met een omwegje

Reputatie 7
Dit is natuurlijk niet de oplossing, wat je omzeilt is de NAT loopback funtionaliteit van de Experia Box, de functionaliteit die jij en ik verdenken de oorzaak te zijn van dit probleem.

Mijn verdenking van een bug in de NAT loopback funtionaliteit van de V9 is bijna 100%.

Zonde om nu niet meer verder te gaan, ik had gehoopt in dit topic de "bewijsvoering" te kunnen doen om zo KPN (WebCare) de bagage te kunnen geven om dit op te gaan lossen.

peter-keetfm schreef:
dit staat niet aan bij mij

Het is onverstandig om automatisch blokkeren niet aan te hebben staan.

Je geeft hiermee hacker de mogelijkheid om een robot op jouw Synology af te vuren om jouw login te kraken.

Als je de Mail server zou draaien op jouw Synology en je hebt deze optie niet aan staan, dan kan je er donder op zeggen dat binnen de kortste keren jouw Synology vele login requests krijgt van "exotische" IP adressen (voornamelijk uit het oosten) die jouw mail server proberen binnen te komen.

Ik heb deze dus wel aan staan en eenmaal in de blokkade lijst, altijd in de blokkade lijst.

Die lijst bevat bij mij ondertussen al enkele honderden IP adressen die er dus nooit meer in zullen komen.

Reputatie 6
Badge +9
dat is wel een oplossing

dat ik deze service weer normaal kan gebruiken

in combinatie experiabox v9 met z,n ... firmware

laat dan ook een webcare dit lezen en met een firmware komen zonder bugs

ik ben ook bereid om het terug te zetten naar public (kan ik met dscam makkelijk testen)

maar moet kpn eerst met een oplossing komen (andere firmware)

zodra deze op de experiabox v9 staat test ik het en laat ik het hier weten

gisteren dacht ik ik ben alle foto's kwijd (ik was niet thuis)

dit met dat gestoei met dscloud niks meer via Galerij

via google kwam ik op Quickpic app gelukkig heb ik de foto's nog

zal wel aan de telefoon liggen (samsung alpha)

al met al

ik heb een goed en degelijk netwerk

jaren geen problemen

en dan door een firmware in de experiabox een bol ellende

KPN webcare de nat loopback is een grote bug in de firmware

ik ga dan proberen zo snel mogelijk een experiabox v10 te krijgen

om dit probleem op te lossen

en dan gewoon alles zo in stellen zoals ik het had

wjb ik heb die optie aangezet in de synology (bedankt voor je tip)

mailserver gebruik ik niet

Reputatie 7
Het is inderdaad wel een oplossing, maar niet de oplossing.

Ik vind het jammer dat jij niet dat screenshot van de port-forwarding op jouw Netgear plaatst, zodat we de "bewijsvoering" kunnen afronden waaruit blijkt dat de nieuwe firmware op de V9 debet is aan deze bug.

Het gaat mij helemaal niet om het probleem dat jij ervaart, maar om het probleem dat iedereen zou kunnen ervaren.

Beste KPN,

Desalniettemin ben ik er van overtuigd dat dit probleem met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid door de firmware van de V9 veroorzaakt wordt. Het lijkt er op dat de NAT loopback functionaliteit niet voor alle poorten correct functioneert. (Bijvoorbeld TCP poort 80 wel, maar TCP poort 5000 niet.)

Een soortgelijk probleem lijkt zich ook op de V8 te manifesteren en ik mag hopen dat een soortgelijk probleem zich niet ook op de V10 zal gaan manifesteren.

Reputatie 6
Badge +9
bij deze de foto van de poorten

hier zie je dat ik poort 5000 aan het ip van de synology heb gekoppeld

nogmaals v8 werkt zonder probleem net als de v9 voor de firmware update

mag ik vragen wjb wat het nu met mijn lokaal netwerk te maken kan hebben

ik zie persoonlijk echt de experiabox v9 met z'n laatste firmware de boosdoener

Reputatie 7
Kan jij dat laatste screenshot nog een keer opnieuw plaatsen, maar nu gewoon als "printscreen" of als "snagit", de poortnummers zijn niet goed leesbaar.

In mijn volgende bericht zal dan alles duidelijk worden. ;)

Reputatie 6
Badge +9
nu is het leesbaar

via printscreen word het te klein en is niet leesbaar

1 na onderste is mijn synology

Reputatie 7
Beste KPN,

Hierbij komt de "bewijsvoering" dat het probleem veroorzaakt lijkt te worden door de firmware van de V9 dan tot een einde.

In dit topic staat nu alle benodigde informatie om het modem development team aan het werk te zetten dit probleem te verhelpen.

Bij de onderstaande constateringen is een device, tenzij anders vermeld, aangesloten op de wifi van de eigen tweede router.

Constateringen:

• De port-forwardings op de eigen tweede router zijn correct, waarmee de routering naar de Synology NAS gewaarborgd is.
  • De DMZ Host op de V9 is correct ingesteld.
  • Op de V9 zijn geen port-forwardings vastgelegd, waardoor inkomende verzoeken dus doorgezet worden naar de DMZ Host.
  • Als de tweede eigen router aangesloten is op een V8 (hoofdrouter) dan functioneren alle poorten correct. (Zowel de webserver op de Synology als DS cloud en DS cam zijn benaderbaar via het publieke IP adres van de Experia Box.)
  • Als de tweede eigen router aangesloten is op een V9 (hoofdrouter) dan functioneert TCP poort 80 wel, maar TCP poorten 5000 en 5001 functioneren niet als deze via het publieke IP adres van de V9 benaderd worden.)
  • Alle poorten zijn benaderbaar via het WAN IP adres van de eigen tweede router. (NAT loopback van de eigen tweede router functioneert correct.)
  • Apparaten die echt van buitenaf (3G/4G of andere locatie) de services benaderen ondervinden hierbij geen problemen.
Mijn conclusie is dan ook dat deze problematiek veroorzaakt moet worden door een fout in de NAT loopback functionaliteit van de firmware van de V9.

Ik hoop dat jullie dit topic willen delen met het modem development team.

Reputatie 6
Badge +9

wat ik ook nog wil melden is Cloud Station werkt met poort 6690

dan zit het probleem in meerder poorten van de experiabox v9 met de laatste firmware

ook deze melding aan kpn webcare

of heb ik dit mis?

Reputatie 7
Ik zou eigenlijk ook niet anders verwachten dat dit dan geldt voor meerdere poorten.

Zet ook een een remote desktop sessie op met jouw piblieke IP adres.

Kom je wel of niet op jouw domoticaserver?

Reputatie 6
Badge +9
ik gebruik RD Client

om zo op remote desktop te komen (met telefoon)

dit werkt goed (via wifi thuis)

Ik heb een probleem dat misschien gerelateerd is aan de nat loopback problematiek (experiabox v9). Kan iemand dat bevestigen?

Het probleem is als volgt:

- Ik heb een webcam die ik bereikbaar heb gemaakt vanaf het internet. Dit werkt correct. Ik kan via dns naam(noip.com) en poortnummer de beelden van de webcam bekijken vanaf een willekeurige internetverbinding.

- Als ik binnen het netwerk een verbinding opzet via de externe dns(noip.com) naam en het poortnummer dan krijg ik wel verbinding met de webcam, echter het beeld blijft stil staan en ook het geluid komt niet door.

- De oplossing voor nu is, binnen het eigen netwerk direct op lokaal ip(192.2.x.x) te verbinden.

Heeft me redelijk wat tijd gekost om bovenstaande in kaart te brengen.

Reputatie 7
Heel vervelend om te horen dat ook jij soortgelijke problemen ondervindt.

Aan de andere kant is het goed dat dat hier gemeld wordt, zodat KPN ook weet dat het issue niet alleen door peter-keetfm ervaren wordt.

Ik hoop en verwacht dan ook dat KPN dit topic heel serieus neemt.

Reputatie 7
Badge +27
Ik ben blij te vernemen, , dat je, weliswaar met een omweg, toch een oplossing hebt kunnen vinden 🙂 Helaas zijn dit issues die wij als 'gewone' medewerker ook meestal niet kunnen oplossen. Ook omdat het officieel gezien buiten de ondersteuningsvoorwaarden valt. Echter is het natuurlijk niet de bedoeling dat er daadwerkelijk een fout in de firmware zit.

Heel veel dank dan ook, , voor jouw aandeel! Ik heb de bevindingen doorgezet naar modem development.

Hartelijke groet,

Erik

Reputatie 6
Badge +9

Helaas zijn dit issues die wij als 'gewone' medewerker ook meestal niet kunnen oplossen. Ook omdat het officieel gezien buiten de ondersteuningsvoorwaarden valt

ondersteuningsvoorwaarden het probleem zit toch in de KPN experiabox v9 met z'n laatste firmware

maar wel mooi dat je het door stuurt naar het modem development

laat ze het zo snel mogelijk met een oplossing komen met een nieuwe firmware waar deze bug uit is

dan kan ik het herstellen en niet meer met een omweg

ik hoor het hier dan graag als er een nieuwe update beschikbaar is

Ik heb een probleem wat eigenlijk op hetzelfde neer komt als de TS, data intern op hostname (of publiek wan adres) werkt slecht. Een paar bytes gaat nog wel maar zodra je maar meer dan die paar kB's probeert te versturen intern stopt de verbinding ermee. Fout zit in de NAT Loopback, slordig dat iedere andere provider dit wel voor elkaar krijgt maar een experiabox niet.

Reageer