experiabox v9 (dscam dscloud probleem)

• 23 mei 2015
  • 94 reacties
  • 1555 keer bekeken

Toon eerste bericht

94 reacties

Reputatie 5
Badge +9
Met de v10 nog geen last van
Reputatie 7
Geloof me peter-keetfm, ook de V10 heeft een NAT loopback bug. :(

Reputatie 5
Badge +9
Nog geen last van
Ik hoop dat het ook zo blijft
Geen zin om de v8 er achter te doen
Reputatie 7
Badge +28
Bedankt voor de mention ! Ik had het andere topic nog niet gezien. Zeer duidelijke omschrijving. Ik zie dat bijna iedereen al is gementioned door de topicstarter, ik vraag morgen na of dit al is gemeld, anders ga ik er achteraan. Spijtig dat er geen publieke reactie is gekomen.

Hi Joran,

Ik ben sinds begin augustus klant met een 500/500 aansluiting en ik kan nu geen data naar mijn server krijgen, door ditzelfde loopback probleem (na nog geen 100K, wordt de poort dichtgegooid). Met dit probleem ben ik weinig opgeschoten met mijn overstap vanaf een andere provider. Kan ik ook in aanmerking komen voor het v10 modem?

Alvast dank voor je (hopelijk positieve) reactie.

André

Ik heb dus hetzelfde probleem met de V9. Dit is dus waarschijnlijk ontstaan na een recente update.

Heb het eerst in mijn eigen netwerk gezocht, porten geforward, eigen router geprobeerd enz.

Maar iedere keer als ik mijn eigen server vanuit mijn externe ip probeer te benaderen heb ik na in korte tijd een disconnect.

Heeft me erg veel tijd gekost om uit te zoeken wat er aan de hand is.

Overal gezocht en er zelfs over na gedacht om naar Ziggo terug te keren tot dat ik dit topic tegen kwam.

Bij deze dus ook een vriendelijke verzoek om mijn V9 om te ruilen voor een V10, want nu kan ik mijn glasvezel verbinding niet meer optimaal gebruiken. 

Reputatie 7
Badge +28
Ik heb inmiddels contact gehad met om de Experiabox om te ruilen.

: Ik kan dit ook voor jou in orde maken, erg vervelend dat dit niet goed werkt. Kun je jouw adresgegevens, naam contractant en 06-nummer in een privébericht sturen? Een nieuwe Experiabox kan thuis worden afgeleverd of bij een servicepunt in de buurt (waar het twee weken lang is af te halen). Als je een voorkeur hebt voor een omruil aan huis hoor ik graag welke dag+dagdeel dit het best uitkomt.

Ik heb net de v10 Experia Box opgehaald, aangesloten en alles werkt als een zonnetje. Dank , prima en snel geregeld.

Reputatie 7
Badge +28
Dat hoor ik graag! Bedankt voor je terugkoppeling :D

Reputatie 7
Badge +11
Dag , ik zit (helaas) met hetzelfde probleem.. Zou je de v9 voor mij ook om kunnen ruilen naar een v10?

Vanochtend de V10 binnen gekregen, aangesloten, geconfigureerd en mijn server werkt weer!

en KPN, heel erg bedankt voor de SUPER service!

Reputatie 7
Badge +28
: Top! Jammer dat het nodig was, maar heel graag gedaan :D

: Ja, dat kan! Kun je in een privébericht jouw adresgegevens, naam contractant en 06-nummer sturen? Ik hoor ook graag welke dag+dagdeel een afspraak het best uitkomt.

Goedemiddag,

Sinds het omruilen van onze oude experiabox v8 naar een v9, heb ik soortgelijke problemen en is het niet meer mogelijk om onze NAS/server vanaf internet te benaderen. De versie van de firmware eindigt op 9.9V2.

Ik heb diverse instellingen en portmappings geprobeerd maar er is niet doorheen te komen. Nu werd ik door RobinFlikkema op dit topic gewezen. Vandaar mijn onbescheiden vraag: : is het mogelijk om ons modem ook te vervangen door een werkend exemplaar, waarschijnlijk dus de experiabox v10 ?

Alvast bedankt voor de moeite en ik hoor graag van u over hoe en wat.

Groet, Evert

Reputatie 7
Wat bedoel je nu met "en is het niet meer mogelijk om onze NAS/server vanaf internet te benaderen.".

Kan je jouw NAS/server benaderen met een telefoon/tablet/PC die via 3G/4G op Internet aangesloten is?

Kan je jouw NAS/server benaderen met een telefoon/tablet/PC die niet via de eigen wifi/lan op Internet aangesloten is?

Kan je jouw NAS/server benaderen met een telefoon/tablet/PC die via de eigen wifi/lan op Internet aangesloten is?

Gebruik in alle drie de gevallen de DDNS van jouw NAS/server of, beter nog, gewoon het publieke (WAN) IP adres van jouw Experia Box.

Hallo WJB,

Ik probeer onze NAS (QNAP) middels een VPN-verbinding vanaf internet, oftewel de WAN-kant, te benaderen met een smartphone, rechtstreeks op het WAN-ipadres. Dit heeft gewerkt met het vorige modem Experiabox v8. Na een blikseminslag, 1,5 maand geleden, hebben we een nieuw modem gekregen, de Experiabox v9. Intern op het netwerk werkt het wel; rechtstreeks naar de NAS of via VPN. De NAS (als vpnserver) geeft dan aan dat ik vanaf 192.168.2.254 binnenkom. Om te testen heb ik voor de vpn PPTP gebruikt via poort 1723 en deze bij de portforwarding op alle 4 de plekken ingevuld bij een nieuw toegevoegde applicatie om zeker te zijn dat dat goed is.

Ik heb al meerdere reacties van jou gezien en aan de hand daarvan heb ik ook al meerdere poortmappings naar hetzelfde interne ip-adres en modemreboot (soft) geprobeerd. Helaas hielp dit niet. Toen was meen ik de firmwareversie de oorzaak (v2), welicht dat dat nu ook weer het geval is. Vreemd is het wel. Firmwareversie hier is nu (laatste tekens) 9.9v2.

Bij voorbaat bedankt maar weer voor de hulp en suggesties :D

Evert

Reputatie 7
Helaas vergeet je nu mijn laatste drie vragen te beantwoorden.

Ik snap dat je het WAN IP adres gebruikt en daar gaan die vragen ook vanuit.

Toch heb ik een antwoord nodig op die drie vragen om vast te kunnen stellen of we hier überhaupt wel te maken hebben met het NAT loopback probleem. 

Wat ook altijd zeer verhelderend werkt zijn screenshots. Plaats ook eens een screenshot van de definitie van de application en de toewijzing daarvan aan het IP adres van jouw NAS.

Reputatie 5
Badge +9
lijkt mij geen loopback probleem

omdat hij vanaf buitenaf er niet in komt

en dat het lokaal wel werkt

ik kan het mis hebben hoor

Reputatie 7
Ik lees dus nog niet dat hij er van buitenaf niet in komt.

Ik lees alleen dat het WAN IP adres gebruikt wordt en niet hoe die telefoon op Internet aangesloten is (via 3/4G of via eigen wifi) en laat dat laatste nu bepalend zijn om vast te stellen of hier überhaupt sprake kan zijn van NAT loopback.

wjb schreef op 16 sep '15 16:57 u

Ik lees dus nog niet dat hij er van buitenaf niet in komt.

Ik lees alleen dat het WAN IP adres gebruikt wordt en niet hoe die telefoon op Internet aangesloten is (via 3/4G of via eigen wifi) en laat dat laatste nu bepalend zijn om vast te stellen of hier überhaupt sprake kan zijn van NAT loopback.

[/quote]
[/quote]
Hoi wjb en andere reageerders,

Bedankt voor de reacties maar weer. Zoals ik nu in m'n starttopic heb vermeld, ben ik niet zo listig geweest en hier via een link van een reageerder op m'n starttopic, terechtgekomen. Jullie hebben nu hier gereageerd maar ook in m'n starttopic. Om het overzichtelijk te houden, stel ik voor om daar maar verder te gaan, aangezien ik daar de topic begonnen ben...

Mijn starttopic is: http://forum.kpn.com/t5/Internet/Portforwarding-experiabox-zte-V9-firmware-9-9V2-werkt-niet/m-p/359685#M46892

Daar heb ik ook geprobeerd jullie vragen zo goed mogelijk te beantwoorden.

Sorry voor dit hele gedoe...

Reageer