Experiabox V9 extern benaderen

• 30 januari 2014
  • 14 reacties
  • 11062 keer bekeken

Sinds kort experiabox V9 in bezit,  handleiding en ondersteuning drama voor alles wat afwijkt.

Ik gebruikte eerst thomson modem en linksys router. via linkddns was het mogelijk om via IPadres van modem om mijn NAS, IP camera te benaderen (door poorten waren vastgelegd in Linksys router)

1e stap is dat ik probeer om Experiabox extern te benaderen, is dit mogelijk want als ik het IPadres opgeef 192.168.2.254 krijg ik geen verbinding.

Wat doe ik verkeerd

14 reacties

een 192.168.2.254 is het interne ip-adres van de experiabox. 

Deze zal via een wan netwerk niet te benaderen zijn.

Mag ik vragen hoe t jou gelukt is om aan een V9 te komen. Al maanden problemen met het internet maar KPN kan mij er niet aan helpen :s

Reputatie 4
Badge +1
hij heeft geluk gehad, zoals je overal hier op het forum kunt lezen.

kpn kan ze niet uitleveren aan specifieke klanten.

ze worden gewoon zo nu en dan willekeurig verstrekt.

zo dus :P

Nou dat is dus het vreemde. Mijn ouders hadden van de week problemen, belde, vroegen om n nieuw modem en hun werd meteen verteld dat ze dan een V9 zouden krijgen en ja or, die hebben ze gister gehad. Vandaar dat ik dat willekeurig verstrekt niet helemaal meer vind kloppen!

Reputatie 4
Badge +1
ik kan me best voorstellen dat kpn medewerkers kunnen zien wat voor modem er geleverd gaat worden.

als je echter de berichten van webcare leest, mag je aannemen dat het volledig willekeurig is, cq. er is geen keuze, die word geautomatiseerd gemaakt.

kan me ook voorstellen dat kpn medewerkers graag V9s willen gaan versturen ondertussen hahaha

Wij hebben sinds gisteren de experiabox V9 ontvangen alles werk behalve online spelen bij de psp 3 GTA5 daar hebben wij nu problemen mee. Las ook dat mensen problemen hebben met airplay maar dat hebben wij niet.
Heeft iemand een oplossing voor ons?
Reputatie 7
Hoi Rongroen, welkom op het forum.

Het probleem met het spelen van GTA 5 wordt niet veroorzaakt de jouw KPN router, maar door de DNS servers van KPN.

Als jij de DNS servers op de PS3 instelt op die van openDNS (208.67.222.222 & 208.67.220.220) of Google (8.8.8.8 & 8.8.4.4), dan zal dat probleem (als het goed is ;)) verholpen moeten zijn.

Helaas heeft deze oplossing niet geholpen en blijft de UPnP niet beschikbaar? Dit krijg je te zien als je de internet verbinding test van de psp3. Nog meer ideeën
Reputatie 7
Kan jij mij vertellen hoe jouw PS3 op de V9 is aangesloten.

Bedraad of via WiFi?

Hoe zijn de netwerk instellingen op de PS3?

Staat UPnP aan of uit op zowel de PS3 als de V9?

Zijn er port-forwardings gedefinieerd op de V9?

Het is gelukt!! KPN gebelt die vertelde dat je op www.kpn.nl in de zoekbalk spelcomputer moet intikken en dan kun je je console uitkiezen en ook welke modem je hebt en daar staat uitgelegd hoe je de instellingen zowel op je modem als je spelcomputer moet instellen! Ech heel handig! Nu staat mijn UPnP beschikbaar!
Het is gelukt!!!! GTA 5 werkt nu!! Bedankt

Echt een goede oplossing!

http://m.youtube.com/watch?v=5Ql5bp_lGgk
Draadloos op www.kpn.nl in de zoekbalk spelcomputer intoetsen en dan krijg je de keuze welke spelcomputer en welke modem je hebt en daar kan je zowel van de modem als psp3 in ons geval de instellingen zien heel handig!

En met dit filmpje ook nog de DSN veranderd in 8.8.8.8 & 8.8.4.4

http://m.youtube.com/watch?v=5Ql5bp_lGgk
UPnP stond uit op de modem die moet je aanvinken bij aplication UPnP IGD
Reputatie 7
Persoonlijk zou ik kiezen voor de DNS servers van openDNS i.p.v. die van Google.

Google "weet" al genoeg van je. ;)

Zie: Configureer uw Xbox, Playstation, Wii U of 3DS.

Reageer