Beantwoord

Experiabox v9 geen ACL als wifi uitstaat, DHCP uitzetten?

  • 28 August 2019
  • 6 reacties
  • 260 keer bekeken

Het wifi bereik van de experiabox v9 is dermate laag en instabiel dat ik genoodzaakt ben geweest om Linksys accesspoints te gebruiken. De Wifi dus uitgezet in de Ebox. Nu wil ik ACl gebruiken en dat gaat nu niet.
Ik heb een synology NAS in mijn netwerk die ik als DHCP server wil laten fungeren. Komt er nog een firmware versie in V9 waarin DHCP uitget kan worden? Ik weet dat in V10 dit mogelijk is.

Admin: titel aangevuld ter verduidelijking
icon

Beste antwoord door Erik van KPN 30 August 2019, 13:24

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Reputatie 7
Badge +24
Je kunt het beste een eigen router achter de Experiabox zetten. Want ook als je dhcp wel uit kunt zetten, loop je vanzelf wel weer tegen allerlei andere beperkingen aan. Wat wil je met acl bereiken?
Hey daar, dank voor je snelle antwoord. zoals aangegeven heb ik Lnksys accesspoints voor het signaal en vooral dekking door het hele huis. Het viel mij op dat met het uitzetten van v9 wifi ook ACL niet meer mogelijk is. vroeg me af of ik iets gemist heb. je zou verwachten dat deze functie ook zou werken op de bedrade verbindingen. misschien wat vergezocht van mijn kant....
Reputatie 7
Badge +24
Wat deed je met acl dan? Ik wist niet dat een v9 iets van acl in zich heeft. Ik ben het volgens mij nog nooit tegen gekomen.
Reputatie 7
Badge +30
Hey Joker, welkom op het forum! De ACL is specifiek bedoeld om toegang tot wifi te regelen. Als je die uit hebt staan op de V9, dan werkt dus inderdaad de ACL ook niet meer.

En wat DHCP betreft, reken er niet op. Ik ga er niet vanuit dat we voor de V9 nog firmware met nieuwe functies gaan uitbrengen.


Nick: Die zit, als je inlogt op de V9 webinterface, onder Network (boven) > WLAN (links) > Access Control List (links)
Reputatie 7
Badge +24



Ik zie het nu. Is duidenlijk voor alleen wifi.
Reputatie 7
Badge +24
Maar euhm... die Linksys acces points hebben geen acl? Dit lijkt me niks met dhcp te maken hebben. Om je eigen toegang te verschaffen tot een netwerk, heb je heel geen dhcp nodig. Dhcp kan geen ongenode gasten buiten de deur houden.