Experiabox V9: Geen internet communicatie

Hallo,

Het komt de laatste dagen regelmatig voor dat ik geen internet heb. Alle devices (draadloos en bedraad) krijgen of hebben wel een IP adres maar kunnen het internet niet op. 

Interne communicatie is alleen mogelijk naar het modem toe (192.168.2.254), maar niet naar elkaar (bijvoorbeeld de NAS). 

Telefoon werkt wel gewoon. (loopt als SIP over de internet lijn)

iTV Werkt wel gewoon. (loopt via een ander VLAN over de ADSL volgens mij)

Modem resetten is de oplossing.

Ik heb het modem al teruggezet naar fabrieksinstellingen, maar dat mocht niet helpen.

Ik heb verder geen uitgebreide programmering in het modem, alleen 2 firewall regels.

Wat me opviel is dat (na het lezen van het forum) dit gebeurt is nadat ik ook de optie KPN Fon heb gekregen. (dit staat uit omdat mijn verbinding te traag is, jammer genoeg)

Groeten, Johan

7 reacties

Reputatie 5
Badge +7
Hallo Johan,

Zeker gezien het feit dat je al een fabrieksreset hebt uitgevoerd, zou ik graag een aantal zaken op afstand voor je willen testen. Heb je voor mij je postcode en huisnummer in een privébericht? Dan help ik je graag verder!

Met vriendelijke groet,

Jeroen

Hallo Jeroen,

PB is verstuurd. (waarom is er geen link te vinden direct naar Prive Bericht versturen?)

Op het moment heb ik het modem nogmaals gecontroleerd en wat me opgevallen was is dat de WLAN instellingen op 801n type stond. Dit heb ik gewijzigd in de b/g/n optie. 

De DHCP optie normaal ingesteld.

Deze wijziging heb ik vorige week vrijdag gemaakt en tot op heden heb ik er nog geen last van gehad.

Ik lees op het forum iets over een betere verbinding door Pair-bonding en de term VDSL.

Is dit mogelijk op mijn adres?

Groeten,

Johan

Reputatie 7
Badge +30
Hallo,

Pair bonding en (V)VDSL beschikbaarheid kunt u hier zien.

Robin

Hallo,

Update vanuit mijn kant. Gevraagd wordt om alle bekabelde apparatuur tijdelijk niet aan te sluiten.

Dit heb ik gedaan en zondag met TV kijken krijgt een Smart Phone de melding dat internet overschakelt naar de mobile internet verbinding omdat WiFi te traag is.

Dit is na jaren Telfort gebruikt te hebben en de laatste jaren met KPN nog nooit voorgekomen.

Ik ben echt van menning sinds de update met de optie voor KPN Fon dat het goed mis is.

Graag zie ik hier verandering in maar hoe krijg ik dit voor elkaar (zonder Ziggo 🙂 )

Kom op collegea help me a.u.b.!

Groeten, Johan.

Reputatie 7
Badge +27
Dag Johan,

Met het verzoek van Jeroen wilden we proberen uit te sluiten of andere apparatuur invloed had op deze storing (een extra router bijvoorbeeld). Begrijp ik uit je voorlaatste bericht goed dat het probleem (tijdelijk?) verholpen was toen je de Wifi/DHCP instellingen had aangepast? Het is me nu niet geheel duidelijk wat de storing is en met welke apparaten.

Je hebt vermoedelijk een Samsung toestel. Als die detecteert dat de (3G/4G) verbinding sneller is dan de Wifi-verbinding, wordt daarop overgeschakeld.

Ik zie je toelichting graag tegemoet, dan gaan we verder zoeken naar een oplossing.

Hallo Joran/Jeroen,

Ik heb inderdaad een Samsung smartphone (Galaxy S2) en een Samsung Galaxy Tab S.

Het probleem met de Wifi instelling is het niet geweest. Mijn telefoon kan niet overweg met Wifi-N standaard en de tablet kan dat wel.

Vandaag wil ik printen met mij Samsun Wifi printer. Het lukt me niet, keer op keer.

Heb op een gegeven moment opgegeven waarom de printer geen IP adres kreeg.

(uit de DHCP scoop uit het modem).

Printer aangesloten met USB (en geprint dan was dat gebeurt), vervolgens de installatie gedaan om hem te verbinden met Wifi. En de printer zegt "Geen Wifi signaal gevonden". 

Vreemd telefoon, tablet, en laptop werken al de hele avond. (En TV werkte ook gewoon!)

Printer gereset en nogmaals geprobeerd, zelfde resultaat.

Uiteindelijk maar het modem gereset en geloof het of niet, de printer begint ineens alles te printen wat in de wachtrij stond???

Ik zou graag mee willen doen met V10 versie, maar misschien moet het "KPN bedrijfsdeel" eens gaan shopen bij XS4All en de Fritz!Box gaan leveren.

Het is jammer dat we als medewerker geen personeelskorting krijgen anders stapte ik over.

Aangesloten apparatuur:

1 x TV Ontvanger. Overdag 1 x  Tablet. (telefoon en laptop zijn zakelijk)

Groeten, Johan.

Reputatie 7
Nee, geen Fritz!Box, die komt er bij mij niet in.

Reageer