Experiabox V9 geen verbinding met Netgear WN3100P

• 10 november 2014
  • 4 reacties
  • 4249 keer bekeken

Vanaf juni 2013 hebben we veel te veel problemen gehad met de internetverbinding van de Experiabox V8.

Meerdere malen verbinding weg, na opstarten enkele seconden verbinding en sprong deze weer uit.

Na velen telefoontjes te hebben gepleegd heeft KPN een aantal weken geleden eindelijk een nieuwe Experiabox V9 afgeleverd. 

De eerste paar weken was de verbinding prima maar nu kan de Netgear WN3100P, die altijd draadloos in verbinding staat met de experiabox, geen verbinding maken.

Meerdere malen zelf de Experiabox en de Netgear gereset maar geen resultaat.

Volgens de handleiding kan de WPS functie in de Experiabox worden aangepast waardoor er wellicht wel verbinding gemaakt kan worden, maar waar en hoe is mij niet duidelijk.

De Netgear stuurt wel signaal uit alleen de verbinding tussen beiden kan niet tot stand worden gemaakt.

Hoe krijgen wij nu (eindelijk) eens internet?

4 reacties

Reputatie 7
Hoi JohnKerstens, welkom op het forum.

Op jouw Experia Box zit een WPS knop (twee gebogen pijltjes).

Druk deze in en vervolgens heb je twee minuten om met de wifi adapter van jouw PC op basis van WPS een verbinding op te bouwen waarbij de instellingen automatisch in jouw PC geconfigureerd worden.

Om beide apparaten met elkaar te verbinden heb ik de Experiabox V9 en de Netgear dichtbij elkaar geplaatst (1 meter).

Zoals je boven aangeeft heb ik eerst de WPS functie van de experiabox inschakeld en daarna de Netgear.

De Experiabox blijft oranje knipperen, de Netgear WN3100 "stuurt een uitgaand signaal" naar een draadloos apparaat maar dat is onmogelijk omdat er geen verbinding tussen de experiabox en de netgear ontstaat.....

Ook het meerdere malen resetten van beide apparaten geeft geen oplossing. 

KPN gaf ook al eens aan om (nog maar eens) een andere Wifi range extender aan te schaffen.

Maar jullie willen waarschijnlijk NIET zien dat het probleem daadwerkelijk (alweer) aan de experiabox ligt.

De Experiabox springt bij het aanzetten van de WPS functie, die dan oranje blijft knipperen, na een korte tijd gewoon weer UIT!

Wie heeft ook deze problemen?????

Wij zijn er helemaal klaar mee en hopen dan ook dat KPN zo spoedig mogelijk een oplossing komt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Reputatie 7
Wat is het toch weer jammer dat er direkt gewezen wordt naar anderen zonder dat de conclusie getrokken kan worden dat het echt aan die ander ligt.

De V9 doet waarschijnlijk precies wat hij moet doen en ja, de WPS functie gaat dus na korte tijd weer uit, dat is ook de bedoeling.

De V9 is wat mij betreft verreweg de beste router die KPN in de laatste 20 jaar geleverd heeft. Bij mij staat deze sinds 9 oktober 2013 te draaien en ik heb er nog nooit een probleem mee gehad.

Als je een probleem opgelost wilt hebben, dan moet je niet naar anderen wijzen, maar eerst eens bij jezelf te raden gaan of je alle informatie hebt om ofwel het probleem te verhelpen ofwel aan te kunnen tonen dat het probleem werkelijk door die ander veroorzaakt wordt. In dit geval ben ik daar absoluut nog niet van overtuigt.

En zolang je nog niet alle informatie hebt, ga je vragen stellen i.p.v. boos worden of wijzen naar...

In jouw bericht gebruik je "je" om mij aan te spreken en "jullie" om KPN aan te spreken.

Besef je wel dat je hier op een (door KPN gefaciliteerd) forum bent voor klanten en door klanten.

Ook ik ben dus net als jij gewoon zo'n klant.

Ik hoop wel dat, bij het sluiten van dit topic, die laatste zin van jouw vorige bericht gewijzigd is in:

We zijn er helemaal klaar mee, alles werkt en sorry KPN, die V9 is blijkbaar toch zo slecht nog niet. ;)

Daar gaan we:

Klopt het dat je met die WN3100 dit apparaat bedoelt?

Zo ja, heb je de WN3100RP al een factory reset gegeven en de installatie procedure op basis van WPS uit deze handleiding gevolgd?

Reputatie 7
Hoi JohnKerstens,

Is het ondertussen nog gelukt om jouw Netgear WN3100RP aan te sluiten? 

Reageer