Experiabox V9 herstart spontaan?

• 9 september 2014
  • 10 reacties
  • 1543 keer bekeken

Omdat wij nog gebruik maakten van het inmiddels verouderde modem Thomson789 heb ik de klantenservice benaderd voor een upgrade cq. omwisseling van dit modem. Dit bleek totaal geen probleem en vandaag hebben we dan ook de Experia Box V9 ontvangen.

Het omwisselen van de modems is een fluitje van een cent. De kabels uit het oude modem terug plaatsen op dezelfde aansluitingen in het nieuwe modem. De V9 aanzetten, half uurtje wachten en jawel, alles werkt weer als vanouds.

Tenminste, totdat we 's avonds televisie gingen kijken.

Bij vlagen wordt het beeld blokkerig, het geluid gaat haperen en soms wordt het zo slecht dat in beeld de melding verschijnt dat mogelijk de tv-ontvanger gereset moet worden. Dit gebeurt op alle 3 de televisies die staan aangesloten. Ook de internetverbinding hapert dan of valt weg. Soms lijkt het vanzelf weer over te gaan, maar soms ook gaat het zover dat het modem spontaan herstart.

Vervolgens gaat het dan een tijdje (10 minuten tot een uur) goed en dan begint het weer.

Afgezien van de modemwissel heb ik niets aan andere apparatuur of kabels veranderd en met het oude modem hebben we dit nog nooit aan de hand gehad.

Wat is hier aan de hand?

10 reacties

Reputatie 5
Badge +11
Hallo Rob,

welkom op ons forum! Dat klinkt niet best! Wil je mij in een privébericht je contractnam, postcode en huisnummer sturen? Ik ga dan voor jou na waar het mis gaat.

Met vriendelijke groet,

Raul.

Hoi,

Ik heb ook een Experia V9 box, ik had hem netjes ingesteld maar vandaag viel in de middag de TV uit zag F12/F11 maar ook internet viel weg.

Toen ik inlogde in de modem, werd mijn password niet herkend.

Het bleek dat de modem spontaan uit zichzelf is gereset naar default settings. Password was blanco zoals bij de eerste keer aanzetten. Mijn SSID was gereset, de WPA key default en port forward settings waren verdwenen. Dat laatste vond ik nog wel het ergste.

Ik heb gezocht kan geen oorzaak vinden waarom dit is gebeurd kan iemand bij KPN dit nakijken voor mij ?

Reputatie 7
Hoi Rene72, welkom op het forum.

Kan jij hier eens vermelden welke firmware (Software version) er nu actief is op jouw V9?

Staat op de homepage van de V9.

Hoe lang heb je die V9 al operationeel?

Hoi,

De gegevens zijn:

ModelH368N
Serial NumberZTEEG53EA503336
Hardware VersionV1.02
Software VersionV1.01.00T09.4v2
Boot Loader VersionV1.01.02
xDSL PHY VersionA2pv6F038f.d24e
Reputatie 7
Dank je voor jouw antwoord.

Ik ben gerustgesteld, het is in ieder geval niet een firmware update die hier debet aan is geweest.

Hoi,

Nou ja ik ben minder gerust omdat ik dus niet weet hoe dit kan. Ik hoop dat het maar eenmalig is.

Reputatie 7
RobvanRaay schreef:
Omdat wij nog gebruik maakten van het inmiddels verouderde modem Thomson789 heb ik de klantenservice benaderd voor een upgrade cq. omwisseling van dit modem. Dit bleek totaal geen probleem en vandaag hebben we dan ook de Experia Box V9 ontvangen.

...

Dit gebeurt op alle 3 de televisies die staan aangesloten.

Omdat je eerst een 789 hebt gehad vermoed ik dat je geen glasvezel hebt?! Of heb je wellicht een oud Zilver of Goud abo? Dat werd destijds als glasvezel verkocht maar was het in feite niet, want de glasvezelkabel liep maar tot de straatkast (FttC), het laatste stuk was koper. Als je "gewoon" koper hebt zou je geen 3 TV-ontvangers moeten kunnen aansluiten. Dat zou fout moeten gaan zodra je de 3de ontvanger probeert te registeren.

Reputatie 7
@Henk2304,

Ook ik heb in de begintijd van mijn 100Mbps glasvezel aansluiting (FttH) een TG789vn van KPN ontvangen.

Het is dus niet zo dat de deze alleen bij koper geleverd werd.
@Rene_72,

Excuses dat ik zo "egoistisch" was en alleen maar vermeldde dat ik dan gerustgesteld ben.

Hopelijk kan ik jou ook geruststellen als ik vermeld dat mijn V9 sinds 9 oktober 2013 rustig in de meterkast staat te snorren en ik daar tot op heden (afkloppen) nog geen enkele keer een probleem mee heb gehad. :D

Ik begin me steeds meer te ergeren aan dit modem.

Ben er achtergekomen dat het ik ook niet online kom met de PS3 met dit modem omdat upnp niet lekker werkt. Dat wordt ook bevestigd op diverse forums met dezelfde firmware. Oplossing zou een DMZ zijn naar de PS3.

Nu ben ik net overgestapt van Telfort daar had ik een Zyxel 2812 opzich en prima modem, veel meer instellings vrijheid, zoals dhcp maar je kon ook logging bekijken gewoon alles wat ik bij een router die ik koop ook kan.

Echter na de laatste firmware was het dnla gedeelte niet goed als het via de lanpoorten van de modem liep, is opgelost door een switch op de lanpoorten te zetten.

Denk dat ik maar een router achter de experiabox ga zetten en een dmz in de experiabox naar de nieuwe router om het op te lossen. Hoop alleen dat de modem niet nogmaals reset, want dan ben ik de DMZ verwijzing ook kwijt.

Gelukkig heb ik maar 1 jaar contract als het me echt niet bevalt dan ben ik volgend jaar weer weg.

Reputatie 7
Vreemd, de V9 met uPnP aan een een PS3 is een combinatie die gewoon functioneert.

Ik verbaas me dan ook dat jij anders ervaart.

Wat is het probleem met jouw PS3?

Reageer