Ik heb een Experiabox V9 aangesloten op de glasvezel, vanaf het overnamepunt naar de WAN poort van mijn Experiabox. Deze staat in de meterkast.
Vanaf de Experiabox in de meterkast loopt bekabeling naar diverse punten in huis. De telefoon vanaf de telefoonpoort, twee TV-ontvangers vanaf twee van de ethernet poorten. De TV’s zitten dus rechtstreeks op de Experiabox.
Nu wil ik het aantal poorten uitbreiden voor bedrade aansluitingen voor laptops. Ik heb daarom een TP-link 8-port Gigabit desktop switch TL-SG108 gekocht die ik ook in de meterkast plaats. Een kabeltje tussen een Ethernet poort van de Experiabox en de TP-link switch zou voldoende moeten zijn; “plug and play”.
Vanaf de TP-link Switch gaan ook weer de kabels vanuit de meterkast naar diverse plekken in het huis voor de laptops.
Dit lijkt ook te werken, maar sinds ik de TP-link Switch in gebruik heb, zijn er regelmatig problemen.
De TV “bevriest” en geeft vervolgens de foutcode 303; geen verbinding met het modem. Op dat moment start het modem compleet opnieuw op. Ook alle andere verbindingen op bedrade laptops en WiFi ben ik op dat moment dus kwijt.
Heeft de storing te maken met het bijplaatsen van de TP-link switch? KPN biedt zelf een Netgear GS105E Switch aan, maar die lijkt mij toch redelijk vergelijkbaar?
Op ligt het met het gerommel in de meterkast er gewoon aan dat ergens een draad beschadigd is?
Ik ben een leek op dit gebied dus ik hoor graag een reactie. Alvast bedankt!
Beste antwoord door wjb
Bekijk origineel