Vraag

Experiabox v9 incl switch nu slechte wifi

• 21 januari 2018
  • 5 reacties
  • 255 keer bekeken

Beste KPN, Ik heb na lang overwegen en problemen met mijn internet snelheid en WiFi besloten jullie advies op te volgen door de experia box v9 te gaan plaatsen in de meterkast ( dus zo dicht mogelijk bij de KPN aansluiting zelf ) . Dit omdat ik wel de vewenste snelheid binnen kreeg maar uiteindelijk op plaats van bestemming niet haalde. Heb het nu op de volgende manier aangesloten: Hoofdlijn gelijk naar de Experiabox vanuit de experiabox gaat er een utp kabel cat 6 rechtstreeks naar de iTV ontvanger, en dan gaat er vanuit de experiabox een utp kabel naar mijn switch NETGEAR GS108PE hierop zijn alle andere apparaten aangesloten zoals mijn Apple tv, WiFi versterker op 1e verdieping en ip camera met poe aansluiting. ( ik heb hiervoor allemaal utp cat 6 kabels getrokken zodat ik geen enkel verlies heb ). Mijn vraag is heb ik dit op de juist manier aangesloten? Of doe ik het helemaal verkeerd? Mijn andere vraag is dat doordat ik nu de experiabox in de meterkast heb gezet of mij WiFi heel slecht geworden beneden en die was al heel slecht. Had eerst v10 nu v9 maar die is niet zo sterk. Na toch al een flinke investering zou ik dus nu ook nog een wif versterker beneden nodig hebben?? Ik hoor graag uw reactie.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Welkom John! Complimenten voor deze duidelijke uiteenzetting van het netwerk 🙂 Om je eerste vraag vast te beantwoorden: ja, dit klinkt prima.

Ik begrijp dat je al een WiFi versterker hebt. Het is een beetje afhankelijk van de indeling van het huis, maar misschien is het een idee die op de begane grond te zetten bij de TV-ontvanger. De TV-ontvanger kun je vervolgens bekabeld aansluiten op de WiFi versterker. Ik denk dat daarmee het probleem met WiFi benedenshuis is opgelost, de vraag is alleen of het op de 1e verdieping (en/of) hoger dan nog in orde is. Als dat niet de oplossing is zou een 2e WiFi versterker inderdaad uitkomst kunnen bieden.
Beste Joran,

Bedankt voor uw reactie, ik heb nog geen WiFi versterker op dit moment maar dat zou wel het beste zijn denk ik. Kunnen jullie daar van KPN voor zorgen? Of moet ik die zelf aanschaffen? Ze zijn namelijk niet zo goedkoop dacht ik.
Reputatie 7
Badge +28
Vergeleken met de concurrentie valt het heel erg mee 🙂 WiFi Versterker DualBand

Ik denk dat we een kleine miscommunicatie hebben. Je gaf aan dat er een WiFi versterker op 1e verdieping staat. Is het mogelijk deze op de begane grond aan te sluiten?
Klopt de WiFi versterker boven heb ik ook nog niet maar gaat er zsm komen.
Ik zit nu even met een heel ander probleem. Ik heb in dit netwerk zoals boven beschreven een dahua ip camera aangesloten op een poe uitgang van mijn netgear switch.
Maar deze camera is onvindbaar, als ik de software easy4ip op mijn computer hem laat zoeken dan ziet hij alleen het type nummer s/n maar als ik dan een wachtwoord invoer krijg ik met geen mogelijkheid verbinding. Ook als ik via bijv een iPad probeer waar een andere app op staat kan ik mijn camera nergens vinden. Hij is zo nieuw uit de doos aangesloten. Heb je hier toevallig een idee voor wat dat zou kunnen zijn?
Reputatie 7
Badge +28
Deze camera? De Plug&Play handleiding geeft niet veel tips wanneer er iets mis gaat. Misschien helpt de uitgebreide handleiding wel. Je kunt onderaan de pagina ook contact opnemen met de leverancier.

Reageer