Beantwoord

Experiabox V9 kwaliteit Wifi zeer wisselend

  • 23 May 2019
  • 9 reacties
  • 721 keer bekeken

Ik heb een Experiabox V9 thuis en de wifi wordt steeds wisselvalliger, van geen wifi tot heel slecht tot redelijk tot goed. Een paar keer per maand moet ik de router opnieuw opstarten en dan gaat het weer even. Dit is al zeker een jaar zo. Op de box zelf brandt het lampje voor wifi overigens altijd alsof alles OK is.
Ik vraag me af of ik niet toe ben aan een nieuwe router en dat dit de oplossing is?
En zo ja, hoe ga ik dit regelen?

Gr. Marco
icon

Beste antwoord door Marcia van KPN 27 May 2019, 15:27

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Hoi Marco,

Een moderator wil graag het een en ander voor je nakijken. Zou je het Forum profiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer en klantnummer? Deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is.
Hallo Noordzee,

Dank voor je bericht.
Ik heb mijn profiel aangevuld met gegevens.

Gr. Marco
Reputatie 7
Badge +30
Ha @MarcoHaarlem, welkom! Goed dat je op advies van Noordzee je gegevens vast hebt ingevuld. Ik heb je lijn doorgemeten en daar lijkt niet meteen iets geks uit. Hoe is de verbinding bekabeld? Is dat wel stabiel? En wat is af en toe? Is dat heel willekeurig of is dat bijvoorbeeld altijd 's avonds of altijd in het weekend o.i.d.? Het is wellicht ook een idee om de wifi tuner weer eens te doorlopen. Ik zie dat je dat in december gedaan hebt.
Hallo Marcia,
Dank voor je bericht.
Mijn experiabox hangt in de meterkast en wordt direct gevoed vanuit de hoofdaansluiting buiten.
Af en toe is totaal willekeurig. 2 weken goed, een week slecht, een week goed, 2 weken slecht, een dag goed, 3 dagen slecht etc etc
Wat ik vreemd vind en wat mij nu ook gaat vervelen is dat de wifi relatief te veel slecht is.
Wat zou hier een oorzaak van kunnen zijn?

Gr. Marco
Reputatie 7
Badge +30
Dat is inderdaad heel vreemd! Ik ben wel nog steeds nieuwsgierig naar onderstaande vragen.
Hoe is de verbinding bekabeld? Is dat wel stabiel? Het is wellicht ook een idee om de wifi tuner weer eens te doorlopen. Ik zie dat je dat in december gedaan hebt.
Als de verbinding bekabeld wel goed werkt op die momenten, dan is er misschien iets aan onze kant niet in orde. Op het moment dat het bekabeld wel werkt, dan ligt het vaak (niet altijd!) bij de klant. Daarom is het dan ook handig om op die momenten de wifi tuner te doorlopen. Ik hoor graag van je.
Ik heb bekabeld nagenoeg nooit problemen en dus ook wanneer de Wifi niet goed werkt. Mijn pc en tv werken altijd goed en deze zijn bekabeld.
De slechte Wifi constateer ik altijd op mijn telefoon tijdens online activiteiten.
Een heel recent probleem is dat sinds kort de telefoon van mijn vriendin (Iphone 😎 na korte verbinding met Wifi direct wordt verbroken?

Gr. Marco
Reputatie 7
Badge +30
Ha Marco, ik heb de vrijheid genomen om het kanaal nog eens te wijzigen. Maar ik wil je ook vragen om zelf nog een keer de wifi tuner te doorlopen. Wellicht geeft deze nu iets anders aan dan dat 'ie vorig jaar deed. Wil je me de uitkomst laten weten? Dan kunnen we dan verder kijken. Advies is om de wifi tuner te starten op het moment dat je merkt dat de wifi weer wegvalt.
Hallo Marcia,

Wifi blijft gewoon slecht.
Diverse malen de wifi tuner doorlopen. 2Mbit en 3Mbit in de ruimtes waar ik wifi wil gebruiken.
Ik heb een bovenwoning van 2 verdiepingen, maar mijn experiabox zit in de meterkast beneden.
En het is niet de afstand want als ik 3 meter van de meterkast af sta doet de wifi het ook slecht.
En wat nu?

Gr. Marco
Reputatie 7
Badge +30
Heel vervelend! Omdat het bekabeld wel goed werkt, verwacht ik niet dat er iets met de bekabeling aan de hand is. Het lijkt me een overweging waard om een monteur aan te vragen. Deze kost in principe 50 euro. Mocht het zo zijn dat de Experiabox inderdaad defect is, zal deze kosteloos worden vervangen en wordt de monteur ook gratis. Als er toch iets aan jouw kant niet in orde is, dan kan de monteur dit vaak ook verhelpen, maar wordt er dus wel eenmalig 50 euro in rekening gebracht.