Beantwoord

Experiabox v9, na reset valt wifi na paar minuten weg

  • 18 August 2019
  • 5 reacties
  • 217 keer bekeken

Wifi werkt niet meer. Hele riedel van de KPN klantenservice doorgelopen. Schijnt niet aan de verbinding van KPN te liggen. Alle relevante lampjes op de Experiabox branden gewoon groen. Na reset van de Experiabox v9 werkt WiFi weer enkele minuten, valt daarna uit, en is niet meer aan de praat te krijgen zonder nogmaals een reset. Bij de KPN klantenservice krijg ik helaas geen medewerker aan de lijn. Doorlopen van het tooltje aan de hand van het SMS bericht van KPN leidt tot hun conclusie dat ik een afspraak moet maken met een monteur. Het lijkt me echter een stuk zinvoller als ik eerst een nieuwe Experiabox ontvang. Want ik zou niet weten waar het plotseling niet meer functioneren van WiFi anders vandaan moet komen. Enig idee hoe ik dit voor elkaar krijg?
icon

Beste antwoord door JGJV 20 August 2019, 18:38

Bekijk origineel

5 reacties

Badge +19
Valt ie ook weg als je dicht bij het modem bent?
Ja
Reputatie 7
Badge +28
Welkom @JGJV, flink balen dit! We sturen inderdaad meestal een monteur bij dit soort problemen. Voordeel is dat de monteur sowieso een andere Experia Box bij zich heeft en direct verder kan kijken als er toch een andere oorzaak is. Of dat in jouw geval nodig is betwijfel ik ook. Ik ga kijken of ik wel een manier kan vinden om de Experia Box direct te vervangen. Kun je jouw profiel aanvullen met je adresgegevens en klantnummer en een reactie sturen als dat is gebeurd?
Beste Joran,

Dank voor je reactie. Na uren aanprutsen heb ik sinds kort weer een werkende wifi. Van alles gedaan. Van bekabeld aansluiten iMAC, netwerk hernoemen, Time Capsule proberen in te zetten als router, etc. etc. Op enig moment werkte de wifi verbinding plotseling weer. Geen idee waar het issue zat. Laten we hopen dat het nu een tijd blijft werken. Als er weer problemen ontstaan meld ik me weer.

Groeten!
Reputatie 7
Badge +28
Ik ken het. Dan heb je zoveel dingen geprobeerd dat je niet meer weet wat nou de oplossing was 😉 In ieder geval fijn dat het weer werkt, als er toch nog problemen ontstaan helpen wij je verder.

Reageer