Beantwoord

Experiabox V9 ruikt rokerig

  • 24 February 2021
  • 9 reacties
  • 163 keer bekeken

Mijn Experiabox V9 in de meterkast geeft sinds een week een penetrante rokerige geur af. Googelen gaf vindresultaten over meterkast branden door routers dus ik zet hem uit ongerustheid zoveel mogelijk uit maar vanwege thuiswerken door Corona staat hij overdag de hele dag aan. Ook moet hij de laatste maanden elke paar dagen worden herstart vanwege tot ca. 1,0-1,5 Mbps terugvallende wifi. Hoe is deze zo spoedig mogelijk te vervangen?

icon

Beste antwoord door Jose_ 25 February 2021, 08:35

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Heel goed dat je hem uit zet, een rokerige geur is nooit goed en brand moeten wij niet hebben. Mijn advies is dan ook om het apparaat uit te houden en met de werkgever overleggen of het mogelijk is om tijdelijk op kantoor te werken (of via een mobiele verbinding die ze evt. kunnen leveren). 

 

Kan je hier alvast je klantgegevens invullen, dan kan er een melding doorgezet worden. Kan je ook een berichtje achterlaten wanneer dit is ingevuld? :-) 

Reputatie 7

Mijn Experiabox V9 in de meterkast geeft sinds een week een penetrante rokerige geur af. Googelen gaf vindresultaten over meterkast branden door routers dus ik zet hem uit ongerustheid zoveel mogelijk uit maar vanwege thuiswerken door Corona staat hij overdag de hele dag aan. Ook moet hij de laatste maanden elke paar dagen worden herstart vanwege tot ca. 1,0-1,5 Mbps terugvallende wifi. Hoe is deze zo spoedig mogelijk te vervangen?

Bel klantenservice op 0800-0402 en verzoek om vervanging van jouw Experia Box.

Die penetrante geur komt zeer waarschijnlijk van een lekkende condensator.

Dat is een bekende kwaal van oudere electronica waarbij niet de beste componenten gebruikt zijn.

Dank voor je bericht SjorsK,

Ik heb mijn klantgegevens ingevuld en hoop op spoedig vervolg. Op de zaak werken is momenteel geen optie (leeftijdsgroep-risico nemen we serieus)
Mijn vrouw en ik houden hem dus voortdurend in de gaten of hij niet warmer wordt dan normaal en hoe sterk de geurproductie is. Vreemd genoeg wisselt dat namelijk.
Op de zaak is ook geen alternatieve mobiele verbinding beschikbaar en mijn privé “onbeperkt online” prepaid bundle is al helemaal geen oplossing met nog geen 90-100 kbps effectief. Geen keus dus en goed opletten,

Reputatie 6
Badge +8

Ik zou maar meteen bellen met KPN 0800 0402.

Dit is een potentieel gevaarlijke situatie.

Heel goed dat je hem uit zet, een rokerige geur is nooit goed en brand moeten wij niet hebben. Mijn advies is dan ook om het apparaat uit te houden en met de werkgever overleggen of het mogelijk is om tijdelijk op kantoor te werken (of via een mobiele verbinding die ze evt. kunnen leveren). 

 

Kan je hier alvast je klantgegevens invullen, dan kan er een melding doorgezet worden. Kan je ook een berichtje achterlaten wanneer dit is ingevuld? :-) 

Hallo SjorsK,

Ik heb mijn klantgegevens ingevuld - hoop op spoedige vervanging…
Bedankt vast voor de hulp.

Reputatie 7

Ik heb mijn klantgegevens ingevuld - hoop op spoedige vervanging…

Bel dan toch klantenservice op 0800-0402, dan heb je morgen of overmorgen een nieuwe.

Hier op het forum kan het even duren totdat een moderator van KPN het topic oppakt.

Als je dus echt wil dat het snel geregeld wordt, bel dan.

SjorsK en HGD
Ik heb de raad opgevolgd om 0800-0402 te bellen - het is in gang gezet - als het goed is wordt morgenavond de router gewisseld.

Dank voor het meedenken allemaal.

 

Reputatie 7
Badge +10

Goedemorgen @EdwinW, welkom op het forum! :blush:

Mooi om te zien dat de community jou heeft geholpen! Het is in dit soort gevallen inderdaad handiger (en vooral sneller) om even te bellen. Een rokerige geur uit je modem is nooit goed! Ik zie de bestelling voor het wisselen van de Experia Box terug in het systeem, ik ga er dan ook vanuit dat dit helemaal goed komt. :relaxed:

Dank je Jose_ :relaxed:
Inderdaad is na mijn telefoontje gisterenmiddag erg snel geschakeld! Inmiddels heb ik zowel per SMS als email de bevestigingen ontvangen dat vandaag in de vooravond de vervangende Experiabox wordt bezorgd/omgeruild. Dus als alles goed gaat ben ik vanavond weer veilig online.
Ik heb hem alleen nog even aangezet voor het hoogstnodige qua corona-thuiswerken maar straks zet ik hem zo snel mogelijk weer uit. :sweat: