Beantwoord

Experiabox V9 snelheidsproblemen/Experia-Wifi

• 18 oktober 2018
  • 1 reactie
  • 57 keer bekeken

Sinds 4 jaar maak ik gebruik van Internet van KPN Glas in Leeuwarden. 100 Mbit up/down. De Experiabox V9 staat in de woonkamer op een vrije plaats. Met mijn laptop haalde ik vlak bij het modem de aangeboden snelheid. 6 meter verder kwam ik niet verder dan 30/40 Mbit. Regelmatig contact gehad met KPN en de Online tool gebruikt om de Experiabox te fine tunen, zonder resultaat. De oplossing van KPN was om de snelheid te verhogen van 100 naar 200 Mbit. Zo gezegd zo gedaan, zonder resultaat.
Gisteren de vernieuwde tool gebruikt en ineens kwam KPN met de melding dat zij mij een Experia-Wifi box zouden toesturen. Deze kon ik nog vandaag ophalen bij een Primera in de buurt. Opgehaald en direct aangesloten. Installatie ging eenvoudig. Daarna een speedtest uitgevoerd. Huh, wat schetst mijn verbazing? Down: 201 Mbit/Up: 253 Mbit. Eindelijk de snelheid welke KPN beloofd.
4 Jaar heb ik teveel betaald voor een verbinding die niet voldeed aan de specificaties en die door het plaatsen van de Experia-Wifi ineens wel goed is. Mijn conclusie: De capaciteit van de Experiabox V9 is niet voldoende gebleken.
Kan ik van KPN over de afgelopen 4 jaar een tegemoetkoming verwachten, aangezien de verbinding tot gisteren nooit aan de verwachtingen heeft voldaan?
icon

Beste antwoord door Joran 20 oktober 2018, 16:04

Hoi Wietze, welkom op het forum! Fijn dat het probleem is opgelost met de Experia WiFi!

Voor de werking van WiFi kan ik geen vergoeding aanbieden. Bij glasvezel heb je een gegarandeerde snelheid op de Experia Box die je bekabeld altijd moet halen, met enige speling voor overhead. WiFi is van te veel factoren afhankelijk om daarop een garantie te kunnen bieden. Elk WiFi netwerk in de buurt stoort op elk ander netwerk, daardoor is elke situatie weer anders. Maar misschien kun je de gratis Experia WiFi als tegemoetkoming zien, heeft het probleem toch mooi opgelost 🙂
Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7
Badge +27
Hoi Wietze, welkom op het forum! Fijn dat het probleem is opgelost met de Experia WiFi!

Voor de werking van WiFi kan ik geen vergoeding aanbieden. Bij glasvezel heb je een gegarandeerde snelheid op de Experia Box die je bekabeld altijd moet halen, met enige speling voor overhead. WiFi is van te veel factoren afhankelijk om daarop een garantie te kunnen bieden. Elk WiFi netwerk in de buurt stoort op elk ander netwerk, daardoor is elke situatie weer anders. Maar misschien kun je de gratis Experia WiFi als tegemoetkoming zien, heeft het probleem toch mooi opgelost 🙂

Reageer