Beantwoord

Experiabox v9 vervangen door v12

  • 19 June 2021
  • 5 reacties
  • 623 keer bekeken

Hallo,

Ik ben weer een keer bij mijn ouders en zie dat de Experiabox V9 die ze daar hebben niet meer voldoet aan de huidige standaarden. WiFi is een drama, ook al zitten we 5 meter van de modem af. Ik heb hun abonnement ook maar vernieuwd, maar ik denk dat de box ook vernieuwd zal moeten worden om de gewenste snelheden te halen. 

Zouden mijn ouders een vervanging kunnen krijgen van KPN? Alvast hartelijk dank. 

Met vriendelijke groeten,

CK Yong

icon

Beste antwoord door CKYong 21 June 2021, 17:18

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Hallo @CKYong , alléén defecte modems worden vervangen.

 

Reputatie 7
Badge +24

Hallo @CKYong , alléén defecte modems worden vervangen.

Dus probeer de WiFi manager eens.

Hallo @CKYong , alléén defecte modems worden vervangen.

Dus probeer de WiFi manager eens.

Thanks voor de tip. Dat was het eerste wat ik heb geprobeerd. Helaas heeft deze v9 geen opties voor 5GHz WiFi en dergelijke. Denk dat ik dan maar zelf een modem upgrade ga doen. Wel jammer dat KPN wel abonnement upgrades biedt aan loyale klanten, maar niet (meer) de hardware om ook gebruik te maken van de verhoogde snelheden.

In ieder geval ondersteunt KPN het gebruik van een eigen router dus dat is in ieder geval iets :shrug_tone1:

Bedankt voor de reacties. 

 

 

Reputatie 7
Badge +24

Als je de WiFi manager doet, dan kan je daarmee gratis versterkers krijgen. Deze ondersteunen wel 5 GHz. 

Probleem inmiddels opgelost. Zelf een Fritzbox 7590 besteld, configureren was redelijk triviaal en alles werkt nu als een trein. Geen goedkoop grapje, maar in ieder geval zijn mijn ouders future proof 😂

Als je de WiFi manager doet, dan kan je daarmee gratis versterkers krijgen. Deze ondersteunen wel 5 GHz. 

Dit antwoord wordt gewaardeerd, maar het leek me wel een beetje om het probleem heen werken, gezien die V9 hier al een aantal jaren aan het wegtuffen is. Leek ons toch wat cleaner om gewoon 1 fatsoenlijke modem/router te hebben. Bedankt voor jullie tips! 

Â