Vraag

ExperiaBox V9 VS Netgear Nighthawk r8500 ?? Need HELP

• 22 juli 2016
  • 1 reactie
  • 236 keer bekeken

Hallo iedereen,

Ik hoop dat iemand mij de juiste instellingen / configuratie kan geven hoe ik mijn thuis netwerk op orde kan krijgen. Het zal waarschijnlijk niet de eerste keer zijn dat dit voorbij komt maar ik heb forum na forum afgezocht naar de juiste instellingen maar toch blijkt het niet allemaal te werken.

Thuis netwerk:

Glasvezel verbinding van KPN
Experiabox v9
Netgear Nighthawk R8500
Qnap NAS
2 IP Camera's
Sonos etc.

Huidige situatie hoe ik mijn configuratie thuis heb opgezet.
Vanaf de glasvezel gaat er een kabel naar de Experiabox, via de inlog pagina 192.168.2.254 heb ik de DMZ Host ingesteld -> 192.168.2.250 Netgear Nighthawk. Ook las ik dat ik de DHCP Binding aan moet zetten en deze ook naar de netgear moet verwijzen.

Normalieter is het zo zodra ik de DMZ host heb ingevuld kan ik de DHCP op mijn Netgear aanlaten en vanaf dat punt gaan routeren. Maar omdat de DHCP Scope vanaf de Experiabox niet uit kan en mijn eerste optie niet werkte moet ik deze wel uitzetten op de Netgear en de DHCP via de experiabox te laten verlopen.

Ik heb natuurlijk 2 ipcameras en een Nas die ik vanaf buiten wil benaderen, dus de poorten moeten openstaan op de Netgear aangezien ik dat niet hoef te doen op de Experiabox omdat het via de DMZ host gaat, maar toch werkt het niet???

Het probleem is ook dat de Netgear in een ander Subnet terecht komt en krijg voor geen mogelijkheid die in het zelfde subnet.

Experiabox levert adressen zoals 192.168.2.xx
Netgear levert adressen zoals 192.168.1.xx of 10.0.0.xx

Als ik met de hand de ipadressen wil aanpassen komt er een conflict op het WAN adres.

Wie o Wie kan mij de goude tip geven wat ik wellicht over het hoofd heb gezien.

1 reactie

Reputatie 7
Badge +30
1. Wat is precies het doel van deze Netgear?

Als je de Netgear in router modus wilt:
In de V9 een DHCP Binding maken voor bijvoorbeeld 192.168.2.1 en die koppelen aan het Mac adres van de WAN poort van de Netgear. Vervolgens zet je DHCP aan op de netgear
DMZ gebruiken op de Experiabox richting de Netgear

Als je de Netgear in Bridge wilt (naar mijn idee beter in dit geval):
- IGMP Snooping aan (Netgear)
- DHCP Server voor het LAN uit (Netgear)
- Zelfde als hier boven maar geen DMZ

Robin

Reageer