Experiabox V9 ZTE H368N en spotify connect

• 25 december 2014
  • 3 reacties
  • 1431 keer bekeken

Mensen,
Ik heb een Onkyo verstreker 525 met een netwerkverbinding en spotify erin.
Spotify stuur ik aan via spotify connect op mijn Iphone 5S. Dus de onkyo streamt en de Iphone is in feite een afstandsbediening.
Dat werkt goed op de experiabox v8.
Nu heb ik een V9 gekregen een (ZTE H368N), met die experiabox zie ik de onkyo verstreker niet meer in spotify connect.
Volgens KPN moet ik de instellingen van de V9 / H368N aanpassen omdat die nu beter beveiligd is dan de V8.
Eerst riep men dat ik poorten moest openzetten maar in de V8 staan voor zover ik kan zien ook geen poorten open?

Kan iemand mij zeggen wat ik moet aanpassen. ik kom er met de KPN niet uit.
Alvast mijn dank.

3 reacties

heb precies hetzelfde zoek al meer dan een jaar een breuk kap er straks mee met die hele zooi

Idem voor een V9 / Onkyo TX-NR414 met de laatste firmware. Receiver is bedraad aangesloten op een switch, die weer via de draadloze verbindingsset op de Experia box V9.

Reciever wordt door de Onkyo app / BubbleUPNP en alle andere netwerkapparaten gevonden, behalve door Spotify Connect.

Alle suggesties van fixed IP / DHCP uit - aan / resetten / etc heb ik al uitgeprobeerd. Iemand nog een idee wat te proberen?

Oplossingen als: koop een echte goede wireless router of een Gramofon, zijn geen oplossing. Dit moet toch gewoon kunnen werken?

Reputatie 7
Spotify connect maakt gebruik van Bonjour en laat dat nou net niet goed werken op een V9.

Dat probleem is (als het goed is) al meer dan een jaar bekend bij KPN (toen heb ik dit hier op het forum al gemeld), maar nog steeds heeft KPN geen firmware update voor de V9 beschikbaar gesteld om dit probleem te verhelpen.

Nu heb ik venomen dat er een firmware update klaar staat voor de V9, maar dat alleen de beslissing nog genomen moet worden wanneer deze uitgerold gaat worden. (Zie mijn bericht van 11-03-2015 00:17 in dit topic.)

Beste KPN, wanneer gaan jullie nu eindelijk die firmware update uitrollen en bevat die firmware update ook een oplossing voor het issue "Bonjour".

Voor mensen die "het wachten zat zijn":

Is de player (Onkyo) bedraad op de V9 aangesloten?

Ja: Sluit je mobiele apparaat aan op een wifi accesspoint. Hierdoor wordt deze door de V9 als "bedraad aangesloten" gezien en zal de player via Bonjour zichtbaar zijn.

Nee: Sluit je mobiele mobiele apparaat aan op de wifi van de V9. Ook dan zal de player via Bonjour zichtbaar zijn.

Waar het dus om gaat is dat beide apparaten voor de V9 dan wel bedraad, dan wel draadloos aangesloten zijn.

Reageer