Beantwoord

Experiabox vaker resetten door wegvallende WiFi

  • 24 March 2019
  • 7 reacties
  • 186 keer bekeken

Ik heb de laatste tijd het zelfde probleem met die box, hoop dat er wat aan gedaan kan worden

*Admin: reactie afgesplitst, eigen topic aangemaakt.

icon

Beste antwoord door Marina_ 25 March 2019, 08:39

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +19
Goedemorgen @Yeshead, Welkom op het forum. Ook jij moet de laatste tijd de Experiaxbox meerdere malen resetten. Je ervaart als ik het goed begrijp dezelfde problemen als Peter. De WiFi valt weg en je TV verbinding is ook niet optimaal?

Voor de wegvallende WiFi verbinding zou ik je willen vragen om onze WiFi tuner te doorlopen. Met deze tool krijg je wifi-advies op maat. Je kunt bijvoorbeeld wat tips krijgen om de kwaliteit te verbeteren of je krijgt het advies om een wifi-versterker te nemen. Om te bepalen wat jouw huis nodig heeft, doorloop je een aantal stappen via de Wifi Tuner. Het is belangrijk dat je de site opent op een mobiel, tablet of laptop waarmee je door het huis kunt lopen. Ik ben benieuwd naar het resultaat.

Wat betreft de tv verbinding die wegvalt. Krijg je een bepaalde foutmelding te zien wanneer de verbinding wegvalt? Hoe is jouw tv-ontvanger aangesloten op het modem? Is de ontvanger aangesloten met een draadloze verbindingsset via het stroomnet of is de ontvanger rechtstreeks op het modem aangesloten met een kabel? Hopelijk kun je meer toelichting geven over de wegvallende verbinding(en) bij je in huis.
Reputatie 7
Badge +19
@Yeshead, Ik heb geen reactie van je gezien. Wellicht heb je het via een andere weg opgelost. Als ik je toch nog kan helpen, hoor ik het graag,
hoi ik heb er nog steeds last van. Hij zit rechtstreeks met een kabel aangesloten, heb hem ook op een andere WiFi kanaal gezet maar blijf het probleem houden helaas.

Reputatie 7
Badge +19
Goedemorgen @Yeshead, Om het probleem met je tv op te lossen. Zou ik je willen vragen om de tv-ontvanger te resetten. Hoe je dit kunt doen, lees je op deze pagina. Hoe is het verder gegaan met de WiF ituner? Ik lees dat je jouw WiFi kanaal hebt aangepast, maar dat het niet werkt. Wanneer het advies van de WiFi tuner niet helpt, dan kun je de WiFi tuner tool nog eens gebruiken en zou er weer een ander advies uit moeten komen. Zou je het nog eens willen proberen?
hoi, ik heb de tvontvanger al meerdere malen gereset. Probleem blijft komen. Duurt al een maand of 4 heb alles al geprobeerd. Betaal elke maand een flink bedrag ervoor en begin het toch wel zat te worden nu
Reputatie 7
Badge +19
Dat het na 4 maanden erg vervelend wordt, snap ik. Ik zie dat je twee tv-ontvangers in gebruik hebt. Zie je de foutcode tegelijk op beide ontvangers? Of krijg je de foutmelding alleen te zien op één ontvanger? Als je de melding op één ontvanger ziet, zou je de kabel dan eens willen aansluiten op een andere poort op het modem? Ik ben benieuwd of het dan wel werkt, zo niet zou je dan een andere kabel willen testen i.c.m. de betreffende tv-ontvanger? Hoe gaat het nu met je WiFi verbinding?
Reputatie 7
Badge +19
@Yeshead, Ik heb niets meer van je gehoord. Mocht je later nog vragen hebben, dan hoor ik het graag.

Reageer