Beantwoord

Experiabox wordt extreem warm en valt uit

  • 28 March 2020
  • 12 reacties
  • 388 keer bekeken

Badge

Hallo,

ik heb thuis een oudere variant van de Experiabox welke na enige tijd aan staan enorm warm/heet wordt. Er zit zelfs al een bruine schroeiplek op de buitenkant van de behuizing. Is het mogelijk, omdat deze ook regelmatig uitvalt, te vervangen voor een nieuwe versie? 
 

met vriendelijke groet,

Colin Helle

icon

Beste antwoord door Susan_ 28 March 2020, 11:31

Bekijk origineel

12 reacties

Badge +19

Bel 0800-0402  gratis nummer. En als je erbij verteld dat ie een piepend geluid maakt heb je snel een nieuwe :wink: .  Het is de v7 en wordt omgeruild zonder problemen. Zeg tegen de computer die je aan de lijn krijgt; ik wil een medewerker spreken. 

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @Colin92 

Dan heb je de Experia Box V7 (ZXV10 H220N) denk ik.

Dat is één van de bekende klachten die V7 vaker vertoont. Andere klachten kunnen zijn:

  1. Je hoort een hoge pieptoon
  2. Wifi problemen

Bel gratis met KPN via 0800-0402 (24x7) dan wordt die box direct omgeruild voor een recenter model.

In de tussentijd als je van huis gaat, uitzetten, want . .

En zet ‘m in een onbrandbaar iets, een pan, bakblik zoiets.

Reputatie 7
Badge +21

Goedemorgen @Colin92, welkom op het Forum en bedankt voor jouw bericht!

Het is natuurlijk niet de bedoeling dat een Experia Box zo warm wordt en verkleurt! Helaas komt dit voor bij voornamelijk de V7 variant. Heb je inmiddels al telefonisch contact gehad? Zo niet, dan help ik je ook graag verder aan een nieuwe Experia Box! Wil je dan voor de volledigheid nog je klantnummer toevoegen aan je profiel en mij een seintje willen geven? :blush:

Badge

Beste Susan,

bedankt voor je snelle bericht.

ik heb verder nog geen contact gehad met de klantenservice (was even benieuwd hoe het werkt op dit forum).

Ik heb het klant nummer toegevoegd.

Is het eenvoudig om het nieuwe modem aan te sluiten?

met vriendelijke groet,

Colin Helle

Badge +19

Als de 92 bij je naam voor je geboortejaar staat lukt jou dat echt wel. Ishet je leeftijd dan kan het een stuk lastiger zijn:wink:

Reputatie 7
Badge +21

@Colin92, helemaal goed! Ik heb de ruiling aangevraagd, morgen kan je deze Experia Box omruilen voor een nieuwe variant. Dit kan bij de Bruna aan de Grotestraat 195 in Borne. Stop je huidige Experia Box + stroomadapter in een doos en schrijf hierop het retour adres (KPN, Antwoordnummer 10119, 2400VB Alphen aan den Rijn) en het ordernummer (3910986).  Neem ook je legitimatiebewijs mee hiervoor.

Een tip vanuit mij, maak een foto van welke kabels in welke ingang moeten. Dan kan je heel simpel de nieuwe Experia Box aansluiten als je hem hebt ontvangen!

Mooi zo, ik wou je alleen wijzen op een gevaar met mogelijk grote gevolgen :

https://forum.kpn.com/internet-9/brand-door-modem-kpn-476750#post797466

Maar, dat geld voor alles was (onbeheerd) aan staat.

 

@Joep1965Je legt wel een heel sterk verband tussen handigheid en leeftijd, daar weet ik toch naar weerskanten voorbeelden van die dat tegenspreken, handigheid is iets wat je toevallig hebt of niet, en je moet het dan ook nog verder ontwikkelen natuurlijk. Een paar stekkertjes omsteken moet een ieder wel lukken, als je de ontgrendeling door hebt tenminste :-)

Badge +19

@KeesYagi ik had je al verwacht:wink: . Ik zeg het met de nodige slag om de arm . Dan kan het een stuk lastiger zijn.

Reputatie 7
Badge +21

@Colin92, heb je de nieuwe Experia Box al geïnstalleerd en is dat een beetje soepel gegaan? :blush:

Badge

@Susan_  jazeker! Helemaal gelukt en alles werkt weer zoals het moet werken. Bedankt voor jouw hulp!

Reputatie 7
Badge +21

Graag gedaan @Colin92 :blush: ! En heb je in de toekomst nog vragen, dan weet je ons te vinden!

Reageer