Beantwoord

experiaboxv10a reset niet...

  • 3 November 2019
  • 10 reacties
  • 307 keer bekeken

Reputatie 2

ppfff wordt er een beetje moe van ..maar hier komt het probleem.

 

inloggen op de experiaboxv10a  lukt niet. wachtwoord fout en na 5 pogingen  straftijd.

 

hard reset gedaan via pinnetje en via service tools, en andere webbrowser. alsmede door  kpn zelf gereset. alles gedaan zoals het hoort………

rechtstreeks via kabel ingelogd ,ook geen effect….

WERKT GEWOON NIET…………

 

de straftijd verdwijnt dan wel. maar het wachtwoord is nog steeds niet goed. ook geen blanco veld werkt niet.

 

ik  vermoed dat de standaard fabrieksinstellingen worden overschreven door een backup…maar volgens medewerker kan dit niet ???

waarom?

omdat ik direct weer internetverbinding heb met alle apperaten, bij een fabrieksreset zou het netwerknaam moeten zijn veranderd….. en dit gebeurd niet. en wel de straftijd direct verdwijnt……..

 

al twee keer contact gehad via medewerker chat maar geen heldere oplossing kunnen voordragen.

oplossing ??????

icon

Beste antwoord door Alex van KPN 5 November 2019, 19:24

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

Reputatie 7
Badge +21

Hallo  @Pinkelmans, bij de v10a staat het Admin password op een etiket op de achterzijde. Heb je dat gebruikt om in te loggen in de Web-interface? Hier een voorbeeld:

 

De WiFi instellingen worden inderdaad vanuit het KPN beheersysteem “uit de cloud” teruggezet, na een reset van de Experia Box. Het Admin password gaat bij een reset wel terug naar de op het etiket genoemde waarde.

Reputatie 2

Helaas ruud dat staat er niet tussen alleen sidd naam en wachtwoord WPA. 

Ook blanco openlaten werkt niet. Alsmede 1234, kpn, KPN

De modem geeft gelijk de ingestelde waarden weer, en niet de kpn waarden (sidd en WPA wachtwoord) 

Reputatie 7
Badge +21

Heb je dan wel een v10a (let op de a)? Heb je het kaartje weggeschoven en erachter gekeken?

Of is het nog een v10 (zonder a)? Die heeft een “blanco” admin password na een reset.

Reputatie 2

Jazeker ruud 100% de v10A.

Staat met grote letters op de experiabox:grinning: ​​

Reputatie 7
Badge +21

Zit er dan aan de achterzijde geen kaartje, wat je eruit moet schuiven, voordat je het etiket daar achter met alle informatie kan zien?

Reputatie 2

Alleen een sticker met modem gegevens, geen admin wachtwoord... 

 

Maar waar iedereen overheenleest vooral kpn medewerkers. Na de hardreset. Werkt het internet gewoon normaal... En dit kan niet

Het wifi netwerk zou na reset weer teruggaan naar de standaard waarden van de modem hierdoor zou ik geen verbinding meer hebben op mijn apoeraten...... En dat heb ik dus wel.....  

Met andere woorden de reset wordt of overschreven door een backup of de reset gebeurt niet volledig. 

 

Dus ruud ben ik wat gefrustreerd dat kpn mijn probleem niet kan oplossen. 

​​​​​

​​​​

Reputatie 7
Badge +21

Ok @Pinkelmans, dat is vreemd. Het admin password hoort daar op te staan, zie mijn voorbeeld eerder.

Dat "jouw” WiFi instellingen terugkomen, is een service van het KPN beheersysteem in de cloud.

Als je ooit gebruik hebt gemaakt van de servicetool worden na een reset korte tijd later de default WiFi waarden weer overschreven met jouw instellingen

Nu is het afwachten tot een KPN moderator hier reageert, die je mogelijk wel verder kan helpen. Reactie afhankelijk van de drukte binnen 1-2 dagen.

Succes verder!

Reputatie 2

Ruud :thumbsup: ​​​​​​bedankt voor het meedenken. 

Ps: de service tool heb ik pas als laatst gebruikt. Hiervoor was het probleem ook al... 

 

Reputatie 7
Badge +24

Hi Pinkelmans, welkom op ons forum. 

Ik lees met verbazing mee, erg vreemd dit.Zou je hier een foto willen plaatsen van de achterkant van je modem? Aangezien je daar een stukje van mist? (Admin wachtwoord)

Zou je ook je profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? 

Reputatie 7
Badge +24

Pinkelmans, ik heb helaas geen reactie meer van je gehad. Laat me gerust weten of ik alsnog iets voor je kan doen.