Beantwoord

ExperiaboxV9, traag en wegvallend internet en televisie, speedtest uitkomst steeds lager

  • 11 June 2020
  • 11 reacties
  • 96 keer bekeken

Goedemorgen KPN,

ik ben al jaren gebruiken van alle KPN diensten (4-in-1) en betaal daar fors voor. Door het thuiswerken bemerk ik dat de producten en met name hun prestaties niet conform mijn verwachtingen zijn. Internet is supertraag, valt elke dag meerdere malen weg, en de televisie geeft ook storingen.

Dit valt extra op omdat ik met collega’s in gedeelde documenten werk en zij een Ziggo-verbinding hebben. De speedtest resultaten verschillen gigantisch.

Ik heb meerdere malen een speedtest gedaan, alles uitgezet en afgekoppeld, wederom speedtesten gedaan, maar ik zie geen enkele verbetering.

Ik heb eergisteren telefonisch contact gezocht en gister zou ik door jullie worden gebeld na mijn klachten over wegvallende wifi en televisie, superlage resultaten van de speedtest. Dat is niet gebeurd. Ook dat valt tegen.

Jullie weten welke producten ik in huis heb, een verouderde experiabox v9 en devolo’s van enkele jaren oud.

Graag verneem ik van jullie, evenals de oplossingen die jullie kunnen bieden.

 

Groet,

Jessica

 

icon

Beste antwoord door Thomas van KPN 29 June 2020, 10:36

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

11 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Devolo's zijn uw eigendom. Daar gaat KPN niets aan doen. Welke snelheid meet u direct bekabeld op uw Experiabox? Zonder Devolo's ertussen dus?

https://www.kpn.com/internet/speedtest.htm

En wat zegt https://xs4all-fpi-info.fourstack.nl over uw verbinding? 

Speedtest 6,8mbps

 

En de xs4all test:

 

Technologie

Internet Snelheid

Koper/DSL

121 Mbit/s

Bonded Koper/DSL

206 Mbit/s

Reputatie 7
Badge +24

Speedtest rechtstreeks op de Experiabox? Bekabeld? Zonder iets er tussen? Dat is dan heel slecht. Hier zou een KPN medewerker naar moeten kijken.

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @JT22, welkom op het forum! Voor een bekabelde speedtest is dat inderdaad wel echt superlangzaam. Ik kijk graag even met je mee! Kun je toelichten wat voor apparatuur je verder nog aangesloten hebt en hoe je dit aangesloten hebt zitten?
Kun je ook je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?

Reputatie 7
Badge +20

@JT22  We hebben niets meer van je gehoord dus ga ik ervan uit dat je inmiddels een oplossing hebt gevonden. Mocht dat niet het geval zijn weet je me te vinden!

Goed dat je nog even reminder stuurt Thomas, daar ik even niet actief was ivm familie-omstandigheden. Nee, het probleem is nog niet opgelost. Ik weet niet of jij in het systeem kunt kijken, want mijn klachten heb ik ook al uitgebreid besproken met een collega, die mij de dag na het telefoontje zou terugbellen. Dat is niet gebeurd. Al met al ben en blijf ik ontevreden. Gezien jullie prachtige reclames zou je zeggen dat oplossingen mogelijk moeten zijn, en dat niet het eindresultaat moet zijn dat ik vertrek als KPN klant. Is het wijs met jou te mailen of weer telefonisch contact te leggen met een collega?

Groet Jessica

Reputatie 7
Badge +20

Ik kijk natuurlijk graag even met je mee maar bellen kan natuurlijk ook als je dat liever doet. Je kunt ons altijd bereiken op 0800-0402
Als je wilt dat ik even meekijk, kun je dan je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?

Badge +19

Tsja Ik lees iets over Devolo's. Vervang die door een kabel en je probleem is opgelost. 

Reputatie 7
Badge +20

Bedankt voor het invullen van je gegevens @JT22, ik zie zo geen rare dingen vanaf hier. Zou je je experiabox ook eens kunnen resetten? Als je wifigegevens of andere instellingen van je modem aangepast hebt moet je deze mogelijk wel opnieuw aanpassen.
Als dat het niet oplost, kun je dan toelichten hoe je alles aangesloten hebt zitten op je experiabox?
Ik zie overigens wel dat je al wat oudere TV ontvangers hebt. Deze kun je gratis omruilen via www.kpn.com/omruilen 

 

Reputatie 7
Badge +20

We hebben niets meer van je gehoord @JT22, heb je inmiddels een oplossing kunnen vinden?

Reputatie 7
Badge +20

We hebben niets meer van je gehoord dus ga ik ervan uit dat het opgelost is.  Anders weet je ons te vinden!