Vraag

experiawifi problemen nemen weer toe

  • 9 January 2020
  • 8 reacties
  • 307 keer bekeken

Reputatie 5
Badge +6

Hallo,

 

Wij hebben al een tijdje in gesprek geweest met KPN tech expert (extra dienst van kpn)

Daarbij hadden we het probleem dat de ipad vaak switchde te vaak eigenlijk. Dit is opgelost.

Nu heb ik op mijn huawei p smart 2019 dat internet nu heeeel vaak switchd. Me vader zijn huawei kon helemaal op zolder niet verbinden (daar staat ook een experia wifi hij zei dat get wifi wachtwoord niet goed was, restart geen oplossing, beneden werkte dat wachtwoord wel weer.)

Ook vind ik naast gewoon een goeie upload en download speed toch dat het zeg maar niet is zoals het was. Het gaat trager na mijn gevoel.

(Btw je hoeft tegen mij niet te zeggen dat een monteur moet komen, zeg dan maar gewoon een kpn tech expert bellen)

 

We hadden ook de nieuwe configuratie config door een reset te proberen uitgevoerd, dit heeft zeg maar 2 maandjes gewerkt denk ik.

 

Na mijn mening zijn die experiawifi's door de war geraakt door die filmware of die hele filmware heeft verschillende buggs.

 

Ik wil graag een oplossing, desnoods de betaalde witte versterkers sturen kosteloos, want ik zit nu al de heletijd met kak internet, ik wil gewoon een oplossing die werkt, en dat mag voor wat ik betaal,

 

Ow en btw config van de experia wifi en experia box staat prima, tech expert van kpn hebben met mij dit vaker gecontroleerd via remote support (meerdere experts van kpn btw)

 

 

 

Ik hoop dat het nu een keer duidelijk word dat het gewoon niet meer zo kan met de zwarte wifi versterkers.

 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Reputatie 5
Badge +6

Bump

Reputatie 4
Badge +3

Jij zegt geen monteur, maar dat lijkt mij wel een goed plan. Er is maar zoveel wat een tech desk op afstand kan doen.

Als een experia wifi bv kapot is, zou je onder garantie nog een andere kunnen krijgen, maar om dat uit te sluiten zou er een monteur tests uit moeten voeren. Een slechte utp kabel kan ervoor zorgen dat zo een experia wifi telkens opnieuw opstart.(en je dus vaak disconnects/switches krijgt).

Zelf zou ik de boel resetten en dan 1 voor 1 via de kpn thuis app alles installeren. Dat gaat stap voor stap.

 

 

de experia wifi hebben problemen met de laatste firmware voorheen prima

ik wou deze als ap gebruiken in vertrekken waar ik weinig kom aangezien het verbruik van deze kastjes 3,5 watt is nu heb ik de netgears weer en die zitten idel op 8 tot 10 watt

voorheen mooie instellingen kunnen doen zoals uitzend vermogen in 4 stappen instellen en 2.4GHz en 5GHz apart

ik gisteren ff weer eens kijken de experia wifi in de meterkast gezet naast mijn netgear router

en mijn Huawei p20 pro verbinden

iedere keer melding verbinding weg streamen via dplay geen verbinding

toen maar weer verbinding gemaakt met de netgear geen problemen meer

 

KPN er is duidelijk een probleem in de zwarte experia wifi met deze firmware

wanneer komen jullie met een bug vrije firmware

heel veel klanten hebben nu soort gelijke problemen

Reputatie 5
Badge +6

Jij zegt geen monteur, maar dat lijkt mij wel een goed plan. Er is maar zoveel wat een tech desk op afstand kan doen.

Als een experia wifi bv kapot is, zou je onder garantie nog een andere kunnen krijgen, maar om dat uit te sluiten zou er een monteur tests uit moeten voeren. Een slechte utp kabel kan ervoor zorgen dat zo een experia wifi telkens opnieuw opstart.(en je dus vaak disconnects/switches krijgt).

Zelf zou ik de boel resetten en dan 1 voor 1 via de kpn thuis app alles installeren. Dat gaat stap voor stap.

 

 

Klopt niet zie reactie hierboven.

En ja alles is al eens verwisselt alles

In dit geval helpt het niet de experia wifi te vervangen het probleem zit hem in de firmware

Jammer dat kpn geen downgrade doet naar de 19 versie

Reputatie 7
Badge +30

Je hebt de Techdesk aan het abonnement toegevoegd begrijp ik. Dan raad ik je aan om daar weer contact mee op te nemen. Het is immers een dienst waar extra voor betaald wordt, maak er dan ook vooral gebruik van. Wij moderators kunnen hierin niets meer betekenen dan zij kunnen. 

Reputatie 5
Badge +6

Voor iedereen, 

 

heb ze net gebeld, je kan er niks aan doen, hun zeiden ook al monteur slaat nergens op die kunnen niks. het ligt aan een gastnetwerk dat er niet is. het wegvallend internet is door datelk apparaat verbind met een gastnetwerk wat in de volgende filmware pas komt. dus wverbind elk apparaat met een gastnetwerk met geen internettoegang dus switchd steeds die experia wifi. Ik vind dit heel slecht van KPN en vind eigenlijk dat hier wat voor kwa compensatie moet krijgen. bijv de bnetaalde experia wifis de witte die het wel doen. 

Hoi @Julian Borghuis ,

Die kun je gewoon kopen Julian.
Wat is het probleem, dat je ze graag voor niets wil hebben ?
Ik heb drie van die zwarte en heb geen enkel probleem.