Beantwoord

Experibox V8

  • 20 January 2019
  • 7 reacties
  • 85 keer bekeken

Goedendag, ik heb een vraag. Elke dag om 22:35 krijgen wij storingen in het internet. Als we dan TV aan het kijken zijn, en het maakt niet uit of we een opname kijken of live, dan stoort het beeld. We hadden dit al eens eerder gemeld. We hadden toen een nieuw kastje voor interactieve TV gekregen. Maar dat lost het probleem niet echt op. Kan het zijn dat dit aan de Experia modem ligt? Het is een V8 versie.
icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 24 January 2019, 10:00

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Hoi Robbert!
Ik sluit niks uit maar wat jij beschrijft zou ook met een draadloze verbindingset te maken kunnen hebben. Hoe is jouw tv kastje aangesloten? Toevallig via van die witte stekkers in het stopcontact? Zo ja, dan kan het zijn dat er op dat tijdstip iets gebeurd met het stroomnetwerk ( wasdroger, magnetron, pomp van een aquarium). Dat is speculeren natuurlijk.
Laat je weten hoe het is aangesloten? Als het kastje met een lange kabel is aangesloten gaan we dieper graven. Kun je in dat geval je profiel updaten met je adres gegevens en mij hier een seintje geven?
Hoi Robbert. Ik had iets meer info moeten geven, excuus. Hier is een link naar je (afgeschermde) profielpagina: https://forum.kpn.com/settings/profile
Kun je die aanvullen en mij hier een seintje geven?
Mijn TV is inderdaad via een stekker kastje aangesloten. Maar niet eentje van KPN. Ik had net een nieuwe set gekocht van devolo. Aan de tv kant hangt een switch. Want mijn tv en PS3 hebben elk een eigen kabel. Als we Netflix kijken heb ik de problemen niet. Mijn interactieve tv kastje is enige tijd geleden al vervangen. Maar het modem nog niet.


Het gebeurt dus telkens rond dat tijdstip? Ik heb je lijn doorgemeten en daar lijkt vanaf hier weinig mis mee. Gelukkig heb je geen tekort aan bandbreedte. Het modem is zelden de boosdoener als er dit soort symptomen zijn maar ik sluit niks uit. Ik denk zelf nog steeds in de richting van die Devolo's.
Er is een simpele truc om dit zeker te weten/uit te sluiten: Sluit (tijdelijk) een lange netwerkkabel aan, rechtstreeks van de experiabox naar je tv-tuner.
Als de problemen dan wegblijven weten we in ieder geval waar we het moeten zoeken. Ik hoop dat je dit voor mij kunt controleren.
Hoi Robbert! Ik heb niks meer gehoord. Ik ga er van uit dat het probleem is opgelost. Zo niet, laat het mij weten!
Dag Erwin, ik moet de kabel nog aansluiten. Ik heb er niet eentje op voorraad liggen. Maar om eerlijk te zeggen denk ik niet dat het aan de adapter ligt. Als ik Netflix kijk dan heb ik geen last van haperende verbindingen rond 23:00. Alleen met de tv van KPN. De adapter heeft een overdrachtsnelheid van ongeveer 1200 Mbps. Dus meer dan genoeg voor tv van KPN.
die stekker dingen is vragen om problemen en ik meld het iedere keer
altijd is het beste een utp kabel trekken
maar als laatste punt zo'n stekker ding gebruiken als er echt geen mogelijkheid is om een kabel te trekken
je gebruikt ook nog een switch achter een stekker ding dat is vragen om nog meer problemen
je itv kastje maakt gebruik van igmp gebruik je wel een switch met igmp snooping
probeer eens de itv ontvanger zonder switch en dan even kijken of het dan wel goed blijft werken
dus de tv kastje rechtstreeks op je stekker ding (Devolo)
Hoi Robbert. Ik krabbel ook nog over mijn hoofd maar de meeste logische dader is voorlopig die devolo. Als we die uitsluiten en het probleem blijft, zoeken we uiteraard gewoon verder! Maar ik moet eerst zeker weten dat het niks met die DVS te maken heeft. @peter-keetfm heeft nog waardevolle toevoeging over switches. De apparatuur moet IGMP ondersteunen anders kan dit ook tot een gebrekkige verbinding leiden.