Experiencebox iedere dag opnieuw opstarten

• 14 juni 2012
  • 6 reacties
  • 7746 keer bekeken

Steeds vaker heb ik 's morgens bij het opstarten van de PC geen internetverbinding. KPN Assistant geeft dan aan dat de Experience box niet gevonden kan worden. Na uitschakelen en een halve minuut later weer inschakelen van de box worden alle verbindingen keurig hersteld. Controle via KPN Assistant bevestigt dat alles goed werkt. Ook zijn er geen storingen door werkzaamheden in de regio of iets dergelijks.

Hoe te handelen?

6 reacties

Reputatie 3
Badge
Beste Rein48,

Dat is inderdaad raar. Hier zijn tevens meerdere verklaringen voor te bedenken.
Maakt u doorgaans gebruik van draadloos of bekabeld internet? Heeft u tevens
Interactieve TV en zo ja; werkt dit 's ochtends wel normaal?

Ik zie uw bericht alvast tegemoet.

Met vriendelijke groet,

Jorn

Het gaat om een bekabelde aansluiting  en voor zover ik kan nagaan, werken telefoon en interactieve TV normaal. Alle lampjes zijn 'stabiel' behalve 'Ethernet', maar die knippert volgens mij altijd.

Reputatie 3
Badge
Beste Rein48,

Ethernet zal doorgaans altijd aan het knipperen zijn. Ik zou graag uw lijn eens doormeten
en zien of er vreemde dingen op uw verbinding gebeuren buitenom de momenten dat u
de Experia Box zelf uit- en aan zet.

Ik wil u daarom verzoeken uw postcode, huisnummer, contractnaam en bereikbaarheidsnummer

in een privébericht kenbaar te maken. Ik kijk het dan voor u na. Bij voorbaat dank.

Met vriendelijke groet,

Jorn

Waarom worden de oplossingen voor problemen NIET op dit forum vermeld door KPN?

Soms verschijnt er een melding privemail, deze kan NIET ongevraagd worden verstuurd.

Het zou handig zijn indien klanten wisten, hoe ze problemen evt. zelf konden oplossen.

Als je al kunt zoeken op een forum, waar GEEN oplossingem staan vermeld welk nut heeft dan dit Forum?

Of zie ik het verkeerd?

Met groet

Sjors

Reputatie 3
Badge +4
Beste Sjors,

Sommige dingen kun je echt zelf niet oplossen en is hulp vanuit KPN vereist. Wanneer een KPN Webcare expert bij enige probleem dit idee heeft, heeft hij hiervoor privacy gevoelige gegevens nodig om het een en ander na te kunnen lopen. Zonder deze gegevens is het bijvoorbeeld onmogelijk om een lijnmeting uit te voeren en/of enkele modem instellingen na te lopen.

Het principe van dit forum is dat klanten elkaar helpen, de webcare medewerkers zien hoofdzakelijk toe of alles goed verloopt (geen gescheld/grove taal etc.), adviseren op welke wijzen een probleem eventueel verholpen kan worden en pikken problemen op die met behulp van andere klanten haast onmogelijk op te lossen zijn.

Het is inderdaad niet de bedoeling dat de webcare medewerkers ongevraagd allerlei berichten toegezonden krijgen. Het hele principe forum valt of staat hiermee, waarom zal je tenslotte nog een bericht posten als je direct een KPN medewerker individueel kan benaderen? Daarnaast hebben de medewerkers hier ook niet de tijd voor. De KPN helpdesk heeft honderden medewerkers beschikbaar, de webcare afdeling slechts enkele.

Het is aan de mensen zelf om na afloop van het contact nog een bericht op het forum te plaatsen over wat nu de exacte oplossing was en/of ze goed geholpen zijn. Uiteraard zie ik dat ook graag terug en het is correct dat je hier mogelijk andere mensen weer mee helpt, je kan dit echter moeilijk verplichten en de KPN medewerker kan/mag hier niet inhoudelijk over communiceren.

Op het forum worden reeds voor heel veel verschillende problemen al oplossingen vermeld. Kom je op een kopje uit wat uiteindelijk met een verzoek om een privé bericht word afgesloten, zoek rustig even verder of start zelf een nieuw kopje waar je jou probleem beschrijft 😉.
Geachte Arjen,

Zoals ik vermelde,( of zie ik het verkeerd?) is mij uw uitleg duidelijk.

Evenwel vind ik het raar en dubbelop dat ik weer een nieuw kopje zou moeten plaatsen ( wat ik overigens gedaan heb) voor een probleem dat bovenvermelde gebruiker (rein) heeft ondervonden.

Het zou toch reuze handig zijn als de oplossing voor zijn, en tevens mijn, probleem vermeld was?

Of het moet zo zijn dat dit prive is dan begrijp ik het overigens weer wel.

Maar goed ik zal mij melden bij de helpdesk, als e.a. de bedoeling is.

Met vriendelijke groet.

Sjors

Reageer