Extern bekijken IP camera's

• 25 juni 2016
  • 28 reacties
  • 2607 keer bekeken

Hallo,

Ik heb kort geleden een Experiabox V10 ontvangen ter vervanging van mijn oude Thomson.
Ik heb nu een probleem met mijn Ip camera's. Via Wi Fi kan ik alles bekijken, maar het lukt mij niet om meer als twee camera's extern via internet te bekijken. Ik heb er in totaal vier.
Ik denk dat het in de portforwarding van de Experiabox zit, maar ik zie het niet meer zitten.
Via de Http server lukt het mij om één camera naar buiten te krijgen (poort 80) en via een zelf aangemaakte virtual server ook één (poort 81). Maar wat ik ook doe, ik krijg niet meer camera's naar buiten. Een extra regel aan de servers toevoegen helpt niks. Een nieuwe virtual server aanmaken ook niet. Ik ben er al weken mee bezig en ik hoop dat iemand dit probleem bekend voorkomt en er een oplossing voor heeft, want ik zie het niet meer. Op mijn oude Thomson werkte alles trouwens prima.
Alvast bedankt.

M.vr.gr.

28 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Wat zijn de interne poorten + IPs van de cameras?
Reputatie 6
Badge +10
Ik heb hier ook een simpele d-Link camera hangen. Snds enige tijd ook een V10. De acmera is gewoon van buiten het netwerk te benaderen zonder port-forwarding of wat dan ook.
Reputatie 7
Badge +11
Ik heb hier ook een simpele d-Link camera hangen. Snds enige tijd ook een V10. De acmera is gewoon van buiten het netwerk te benaderen zonder port-forwarding of wat dan ook.

Lijkt me sterk, tenzij dat z'n cloud camera is die je vanaf een D-Link server kan benaderen. Maar het is helemaal niet bekend of TS dat type camera in gebruik heeft.
Reputatie 6
Badge +10

Lijkt me sterk, tenzij dat z'n cloud camera is die je vanaf een D-Link server kan benaderen. Maar het is helemaal niet bekend of TS dat type camera in gebruik heeft.

Dan zal het dat wel zijn 😳
Reputatie 7
Ik laat mijn Foscam camera's op het LAN gewoon op TCP poort 80 benaderbaar zijn. Die camera's zijn dus allemaal gewoon op de standaard poort (TCP 80) geconfigureerd en gewoon op http://lan-ip-adres te benaderen.
Bij de mapping om de camera's extern benaderbaar te maken gebruik ik dan mappings op bijvoorbeeld TCP poort 9081 voor camera 1 en 9082 voor camera 2 die allemaal naar TCP poort 80 verwijzen.

De camera's zijn dan op het publieke IP adres via poort 9081 en 9082 te benaderen. Je weet nu ook vast wel hoe je die derde en vierde camera erbij kunt plaatsen.
Ik laat mijn Foscam camera's op het LAN gewoon op TCP poort 80 benaderbaar zijn. Die camera's zijn dus allemaal gewoon op de standaard poort (TCP 80) geconfigureerd en gewoon op http://lan-ip-adres te benaderen.
Bij de mapping om de camera's extern benaderbaar te maken gebruik ik dan mappings op bijvoorbeeld TCP poort 9081 voor camera 1 en 9082 voor camera 2 die allemaal naar TCP poort 80 verwijzen.

De camera's zijn dan op het publieke IP adres via poort 9081 en 9082 te benaderen. Je weet nu ook vast wel hoe je die derde en vierde camera erbij kunt plaatsen.

Hallo,

Bedankt voor je antwoord. Ik ga het proberen. Ik neem aan dat je poort 9081 enz. in de basic networksettings van de Ipcam hebt ingevoerd als Http poort?
Heeft even geduurd met antwoorden, omdat ik niet kon inloggen op het forum.

M.vr.gr.
Bé.
Reputatie 7
Badge +30

Hallo,

Bedankt voor je antwoord. Ik ga het proberen. Ik neem aan dat je poort 9081 enz. in de basic networksettings van de Ipcam hebt ingevoerd als Http poort?
Heeft even geduurd met antwoorden, omdat ik niet kon inloggen op het forum.

M.vr.gr.
Bé.

Nee juist niet. Die 80 blijft in alle cameras staan. En dan in de Experiabox wordt poort 80 aan 9081 gelinkt zodat je met externip:9081, externip:9082 en externip:9083 elke camera kan benaderen.
Thuis werkt bovenstaande manier maar ook internip:80 voor elke camera
Hallo,

Ok bedankt. Wel wat vreemd want bij de oude Thomson gaf ik de externe poort in de Ipcam software aan.
Wilde nog vragen of je voor elke ip camera een aparte virtuele server gebruikt. Voor mij was het tot nu toe niet mogelijk om één server voor meerdere camera's te gebruiken. Het programma geeft dan een foutmelding. Ook als ik meer regels voor de server aanmaak blijft hetzelfde probleem.

M.vr.gr.
Bé.
Reputatie 7
Door die mappings op deze manier te maken kan je lokaal op jouw LAN alle camera's benaderen op hun eigen LAN IP adres op de standaard poort (TCP 80). Ik gebruik lokaal altijd de standaard poorten, hoef ik daar niet over na te denken. :8 Op jouw publieke IP adres zijn ze door die mappings op die 908x poorten te benaderen. Dus op http://publiek-ip-adres:908x. De individuele camera's definieer je in de app met dat 908x poortnummer.
Bedoel je met de app de port forwarding van de V10? En alles op één b.v. zelf aangemaakte server door gebruik te maken van meerdere regels? Hoop dat ik het snap.

Gr.
Bé.
Reputatie 7
Je hebt vier camera's en dus heb je vier applications op de V10:
- Camera 1: TCP poort 9081 naar TCP poort 80 verwijzend naar het IP adres van camera 1
- Camera 2: TCP poort 9082 naar TCP poort 80 verwijzend naar het IP adres van camera 2
- Camera 3: TCP poort 9083 naar TCP poort 80 verwijzend naar het IP adres van camera 3
- Camera 4: TCP poort 9084 naar TCP poort 80 verwijzend naar het IP adres van camera 4

Jouw camera's zijn dan direct te benaderen, gebruik makend van die 908x poortnummers, ik zou niet weten wat je nu nog met zelf aangemaakte servers wil. Voorbeeld: Camera 3 dus op http://publiek-ip-adres:9083
Sorry als ik het niet begrijp, maar in de eerste reactie heb je protocol TCP 5081 start poort 5081 en eind poort 5081 enz. aangegeven. Dit is toch de port forwarding via een virtuele server?

Gr.
Bé.
Reputatie 7
Als jij dat een virtuele server wilt noemen, prima, voor mij is dat "gewoon" een port-mapping.
Ok. Duidelijk. Ga het binnenkort proberen.
Nogmaals bedankt.

Gr.
Bé.
Ok. Duidelijk. Ga het binnenkort proberen.
Nogmaals bedankt.

Gr.
Bé.
Hallo,

Heb het geprobeerd en lukt wel. Ik heb alleen hetzelfde resultaat: ik kan extern twee camera's zien, maar de andere niet (geen connection). Weet het nu echt niet meer. Het zijn ook steeds dezelfde camera's waar ik wel beelden van krijg. De andere camera's zijn ook wat ouder. Misschien ligt het daaraan.
Toch bedankt voor de moeite.

Gr.
Bé.
Reputatie 7
Kan je hier eens screenshots plaatsen van ALLE instellingen die je voor die camera's op de Experia Box gemaakt hebt?
Kan je hierbij aangeven welke camera's wel werken en welke niet.
Kan je ook het merk en type van de camera's vermelden?
Hallo,

Sorry, maar ik heb er even genoeg van. Ik overweeg over te stappen op een andere provider of er professionele hulp bij te halen of beide. Heb nu ook af en toe een camera die wegvalt. Ik denk, dat het wifi bereik van die experiabox net niet voldoende is.
Wilde zelf ook eigenlijk nog iets proberen, maar heb er even geen zin in. Ik wilde proberen om simpel een camera die het wel doet in de mapping te verwisselen met een camera die het niet doet en verder alles hetzelfde laten. Weet ik denk ik waar het aan ligt.

M.vr.gr.
Bé.
Reputatie 7
Badge +30
Naar mijn idee zit er weinig verschil tissen "professionele hulp" en de hulp die je krijgt als je hier screenshots plaats. Behalve de prijs natuurlijk.

Overstappen van provider gaat je praktisch niet helpen want bij elke (consumenten)aansluiting zal je op de een of andere manier die poorten moeten forwarden
Reputatie 5
Badge +8
Misschien dat het helemaal niks mee te maken heb, maar ik uit toch even me ervaring:

De laatste twee camera's (de camera's die het niet doen), zijn die toevallig van een chinese makelij, of voorzien van een chinese firmware?

Heb een beveiligingssysteem aan moeten leggen in de winkel voor scootmobielen "als hobby'ist" bij een vriend van mij, hij had 3 van de 6 camera's, waar ik geen verbinding kon maken (extern), wel intern als hij op de wifi zat.

Na lang uitzoeken, samen met de importeur, kwamen we erachter dat het aan de firmware zat, dit was chinees ipv. europees, we hebben ze om kunnen ruilen voor europese modellen, gelijk na plaatsing en de nodige afconfiguratie werkte alles in 1x.
Naar mijn idee zit er weinig verschil tissen "professionele hulp" en de hulp die je krijgt als je hier screenshots plaats. Behalve de prijs natuurlijk.

Overstappen van provider gaat je praktisch niet helpen want bij elke (consumenten)aansluiting zal je op de een of andere manier die poorten moeten forwarden

Misschien heb je met dat provider gelijk, maar ik denk, dat als ik hier iemand achter het scherm plaats het toch een stuk sneller gaat. Maar misschien probeer ik het toch nog wel weer.
Om eerlijk te zijnweet ik niet hoe je een screenshot doet, maar kom ik wel achter.
Misschien dat het helemaal niks mee te maken heb, maar ik uit toch even me ervaring:

De laatste twee camera's (de camera's die het niet doen), zijn die toevallig van een chinese makelij, of voorzien van een chinese firmware?

Heb een beveiligingssysteem aan moeten leggen in de winkel voor scootmobielen "als hobby'ist" bij een vriend van mij, hij had 3 van de 6 camera's, waar ik geen verbinding kon maken (extern), wel intern als hij op de wifi zat.

Na lang uitzoeken, samen met de importeur, kwamen we erachter dat het aan de firmware zat, dit was chinees ipv. europees, we hebben ze om kunnen ruilen voor europese modellen, gelijk na plaatsing en de nodige afconfiguratie werkte alles in 1x.

Bedankt voor je suggestie, maar dat kan het niet zijn. Bij het oude modem kon ik alle 4 camera's extern bekijken.
Reputatie 7
Badge +30
Screenshots kan je maken met "Knipprogramma" een tool voor Windows. Door het Start Menu te openen (Windows 7) en te zoeken, kan je het vinden. Of door op het loepje te klikken (Windows 10) kan je het zoeken.

Een foto uploaden kan met het schilderijtje onder het vakje waarin je typt
Hallo,

Ik heb nu in de portforwarding een goede camera vervangen door ééntje die ik niet extern kan bekijken.
Simpel het ip adres veranderd. Hij doet het extern niet.
Aangezien alle poorten in de IP camera's op 80 staan zou hij het dus moeten doen, want ik heb niks aan de portforwarding veranderd, alleen het ip adres van de camera.
Naar mijn idee zou het dus in de instelling in de software van de ip camera zelf moeten liggen, of iets blokkeert deze camera's om naar buiten te gaan (?).
Het probleem met de wifi is het bereik. De camera's staan nu zo'n beetje met de neus op het modem en ik heb geen problemen meer; steeds ontvangst.

Gr.
Bé.

Gr.
Bé.

Reageer