Beantwoord

Extern IP adres 3x gewijzigd in 2 dagen?

  • 24 January 2020
  • 4 reacties
  • 213 keer bekeken

Ik kon afgelopen week niet meer extern bij mijn netwerk. Bleek het extern KPN IP adres veranderd. Ik mijn DNSĀ resolve aangepast, probleem opgelost.

Tot gisteravond, want toen was het IP adres weer teruggezet naar mijn oude IP adres.

Ik weer mijn DNS resolve aangepast, probleem weer opgelost.

Tot zojuist: Ik heb nu weer het veranderde IP adresā€¦Ā Nu wordt het een beetje vervelend.

Ik bel de helpdesk: ā€˜U heeft nog een basisabonnement, we hebben tegenwoordig hussel en dan heeft u de beschikking over een techdesk.ā€™Ā Wat? Ik heb altijd een basisabonnement gehad en had altijd een ā€˜techdeskā€™:Ā Gewoon de helpdesk.Ā  IK heb deze maar zelden nodig,Ā  maar die keren dat ik ze nodig had was de ondersteuning prima. De helpdesk is nu (blijkbaar) uitgekleed, want ze kunnen (of mogen) me niet meer helpen met de vraag of mijn externe IP inderdaad is veranderd en waarom. ā€˜Daar zijn we niet voor getraindā€™ en ik werk hier al anderhalf jaar en heb deze vraag nog nooit gehad. Erg bijzonder.

Ā 

NuĀ is het geen groot probleem, het is alleen wat vervelend als ik niet meer op afstand m'n domotica kan bedienen, en ik weet dat KPN geen vast IP adres garandeert, maar in 8jr tijd is deze nog nooit veranderd (uitgezonderd overstap naar glas en verhuizing terug naar glasloze omgeving, wat logisch is), maar dat ik vervolgens hier geen normaal antwoord op kan krijgen via de helpdesk (en me hiernaartoe verwijzen) vindt ik toch wel erg bijzonder.

Ā 

Ik ben benieuwd wat de reacties zijn, waarvoor alvast dank.

Ā 

Ā 

icon

Beste antwoord door johanvand 25 January 2020, 19:40

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7

Ik kon afgelopen week niet meer extern bij mijn netwerk. Bleek het extern KPN IP adres veranderd. Ik mijn DNSĀ resolve aangepast, probleem opgelost.

Tot gisteravond, want toen was het IP adres weer teruggezet naar mijn oude IP adres.

Ik weer mijn DNS resolve aangepast, probleem weer opgelost.

Tot zojuist: Ik heb nu weer het veranderde IP adresā€¦Ā Nu wordt het een beetje vervelend.

Ik kan het me eigenlijk niet voorstellen dat jouw publieke IP adres telkens veranderd wordt. Het is immers niet de policy van KPN om het publieke IP adres te wijzigen.

Kan je eens de eerste drie octets van die verschillende IP adressen hier posten?

145.53.206.xxx is het nu, eerder was het 212.92.115.xxx

Ik heb geen idee waarom dit steeds wijzigde, ook vandaag weer.

Ā 

Ā 

Ik heb zelf ook ff gezocht, het lijkt een op adres te zijn van mijn VPN provider. Erg vreemd, deze gebruik ik al jaren en heb nooit eerder dergelijke issues gehad. Ik weet nu wet het is (reverse DNS lookup staat schijnbaar ergens aan), dus ik ga ff met mijn VPN provider schakelen.

Ā 

Deze vraag is dus beantwoord, bedankt voor me de goeie richting op te sturen met je vraagĀ 

Reputatie 7

Ik heb zelf ook ff gezocht, het lijkt een op adres te zijn van mijn VPN provider. Ā 

Dat dacht ik al wel.Ā 

Reageer