Beantwoord

extern ip-adres gewijzigd

• 6 maart 2013
  • 4 reacties
  • 11414 keer bekeken

Beste KPN,

Vandaag viel mij op dat mijn extern IP-adres opeens gewijzigd is. Ik vroeg mij af, hoe dit kan, te meer ik in de veronderstelling was dat KPN enkel met statische IP-adressen werkt.

Mijn vraag is:

1) kan het kloppen dat KPN opeens mijn externe IP-adres heeft gewijzigd, en zo ja,

2)  gaat dit in de toekomst nog vaker gebeuren?

Verder zie ik in mijn instellingen van mijn Experia-box (Siemens, SX551) dat bij advanced setting onder het kopje InternetInternet connection, bij IP-adres "obtained automatically".

3) Is het mogelijkheid dat ik hier kies voor een statisch IP-adres, en zo ja

4) wat moet ik dan invullen als IP-adres, Subnet MAsk en Default Gateway?

Uw antwoorden zie ik graag tegemoet!

icon

Beste antwoord door Joran 6 maart 2013, 17:47

Dag Kingi,

Consumentenabonnementen werken met dynamische ip-adressen, niet statisch. In de praktijk verandert dit niet vaak, maar we geven geen garantie dat je hetzelfde ip-adres blijft behouden. De eerste twee vragen zijn hiermee denk ik beantwoord. 

De instellingen van de Experiabox hebben geen invloed op het externe ip-adres. Ik wil je adviseren deze instellingen niet te veranderen, dit kan er voor zorgen dat je op een gegeven moment geen verbinding meer kunt maken.

Ik hoop dat dit het wat duidelijker maakt!

Met vriendelijke groet,

Joran

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Dag Kingi,

Consumentenabonnementen werken met dynamische ip-adressen, niet statisch. In de praktijk verandert dit niet vaak, maar we geven geen garantie dat je hetzelfde ip-adres blijft behouden. De eerste twee vragen zijn hiermee denk ik beantwoord. 

De instellingen van de Experiabox hebben geen invloed op het externe ip-adres. Ik wil je adviseren deze instellingen niet te veranderen, dit kan er voor zorgen dat je op een gegeven moment geen verbinding meer kunt maken.

Ik hoop dat dit het wat duidelijker maakt!

Met vriendelijke groet,

Joran

Maar er is wel een vast IP adres voor glasvezel abonnementen:

http://kpn-glasklanten.custhelp.com/app/answers/detail_page/a_id/10037

Reputatie 6
Badge +7
Ach gelukkig hebben we tegenwoordig teamviewer niet ip gebonden gratis en geen port forwarding nodig

Reputatie 1
Badge
Consumentenabonnementen werken met dynamische ip-adressen, niet statisch. In de praktijk verandert dit niet vaak, maar we geven geen garantie dat je hetzelfde ip-adres blijft behouden.

Niet alleen bij consumentenabonnementen van KPN. Sinds ik van Zakelijk Internet naar Zakelijk Alles-In-Eén ben gegaan ben ik mijn 8 statische ip-adressen kwijt geraakt en heb ik nu een dynamisch ip-adres dat dus zo maar kan veranderen.

En da's handig joh als je toevallig net bij een klant zit en je probeert je thuiswerkplek dan te benaderen. Dan kun je eerst 200 kilometer terug rijden om thuis te gaan kijken wat het ip-adres geworden is... :catmad:

Reageer