Vraag

extern ip adres niet te pingen

ik heb een camera systeem en wil deze met een app bekijken nu heeft dat altijd gewerkt maar nu is er een probleem met het externe ip adress deze kan ik ook niet meer pingen ********

graag ontvang ik een nieuw extern ip adress

Admin: IP-adres verborgen i.v.m. privacy aangezien dit je eigen IP-adres is

4 reacties

Reputatie 7
Badge +15
Dat je iets niet meer kan pingen betekend niet dat het IP adres niet meer werkt, mogelijk staat ICMP requests out voor het desbetreffende apparaat waardoor deze geen antwoord geeft. Daarnaast kan het zijn dat het apparaat ontkoppeld is of niet goed geconfigureerd is.

Gaat het trouwens over het publieke IP adres van je internet of heeft het apparaat een eigen dedicated IP adres?
Reputatie 7
Badge +30
De Experiabox reageert niet op ICMP requests. Alleen via DMZ kan je dit aanpassen, maar mijns inziens is dit de gewenste situatie voor consumenten aansluitingen.

Verder zie ik niet wat pingen te maken heeft met het bekijken van camerabeelden.
Het pingen doe ik altijd om te kijken of een ip adres nog in de lucht is
Reputatie 7
Badge +27
Welkom op het forum Stefan! Zoals Robin aangeeft reageert de Experiabox niet op een ping van buitenaf.

Kun je de camerabeelden binnenshuis wel bekijken, maar buitenshuis niet? Dan vermoed ik dat er een probleem is met portforwarding. Als de camera ook op het thuisnetwerk niet is te bereiken zal er eerder een probleem met de (instellingen van) de camera zijn. Ik hoop dat je het probleem verder kunt toelichten, dan denken we met je mee naar een oplossing.

Reageer