Beantwoord

extern IP adres V10 router

• 30 september 2015
  • 2 reacties
  • 3048 keer bekeken

Ik heb enkele internet apparaten op een KPN V10 router aangesloten. Deze hebben lokale IP adressen.

Vraag: 1 pc (Win 7 Prof) wil ik een extern vast IP adres toekennen o.a. voor Win remote desktop gebruik. In de V10 router zie ik geen mogelijkheid!!! Is de pc wellicht op een andere manier een IP adres te geven b.v. buiten de router om. Zie je advies.

gr

Frank 

icon

Beste antwoord door RobinFlikkema 30 september 2015, 15:56

Hoi,

Hier kan je lezen hoe je je PC een (intern) vast IP geeft: http://forum.kpn.com/t5/Internet/Experia-Box-v10-Veelgestelde-vragen/m-p/344379#08

Voor remote desktop heeft je PC geen extern IP nodig. Het kan zijn dat je UPnP aan moet zetten, of poorten moet forwarden (beide gevonden in bovenstaande link) maar dit zal je op internet kunnen vinden of dit nodig is.

Robin
Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Hoi,

Hier kan je lezen hoe je je PC een (intern) vast IP geeft: http://forum.kpn.com/t5/Internet/Experia-Box-v10-Veelgestelde-vragen/m-p/344379#08

Voor remote desktop heeft je PC geen extern IP nodig. Het kan zijn dat je UPnP aan moet zetten, of poorten moet forwarden (beide gevonden in bovenstaande link) maar dit zal je op internet kunnen vinden of dit nodig is.

Robin
Reputatie 2
Een extern 'vast-ip' adres toekennen aan een PC kan niet. Het enigste dat u kunt doen, is in de ExperiaBox een portforwarding in te stellen. Wat ik meestal doe bij klanten (en mijzelf) is;

Onder Windows ga ik eerst naar de Netwerk Adapter instellingen, hier kan ik bij details van de adapter het 'Fysiek Adres' verkrijgen, dit is het MAC Adres van de netwerk-adapter. In de Experiabox ken ik een eigen lokaal ip-adres toe doormiddel van het mac-adres. Vervolgens kan bij Port Forwarding de betreffende port/porten worden geforward naar de betreffende computer/laptop etc.

Dus;

- MAC-Adres bemachtigen van het apparaat via Netwerk instellingen / Adapter-instellingen.

- MAC-Adres een vast ip-adres toekennen bij de DHCP -> DHCP Binding

- Port Forward instellen onder 'Port Forwarding - IPv4'.

Stap 1

Stap 2

Stap 3

In principe zouden dit alle stappen moeten zijn. Ditzelfde zul je t.z.t. wanneer IPv6 uitgerold is overigens ook even moeten doen, maar dit is voor latere zorgen :)

Reageer