Vraag

Externe harddisk op USB poort experiabox v9

• 7 mei 2015
  • 12 reacties
  • 13131 keer bekeken

hallo ik heb een externe hdd van lacie deze heb ik aan gesloten op mijn experiabox v9 via de usb poort. om hem als netwerk hardeschrijf te vinden maar nu is het probleem ik kan hem niet in mijn netwerk vinden. wel als ik hem op zoek via de modem en ik kijk via de usb aansluiting dan kan ik hem wel vinden maar niet in mijn netwerk. hoe kan ik dit wel doen en goed 

alvast bedankt 

Walter Paape

12 reacties

Reputatie 4
Badge +9
Hallo WPaape, 

Welkom op het forum! Is het inmiddels gelukt om de schijf goed te zien in je netwerk? 

Met vriendelijke groet, 

Boudewijn, KPN Webcare.

Ik heb hem helaas nog niet kunnen vinden in het netwerk want ik krijg het niet voor elkaar zoals ik zei de modem ziet hem wel maar hij is niet zochtbaar in het netwerk
Reputatie 4
Badge +9
Jammer dat het nog niet is gelukt om hem ook te zien in je netwerk. Vanuit KPN wordt apparatuur van derden, dus niet door KPN geleverde (rand)apparatuur officieel niet ondersteund. Wanneer je hier ook het typenummer van je schijf noemt, zijn er modelijk meer gebruikers die je kunnen helpen. Om welk model gaat het?

Vreemd bij mij wil dat wel,  je moet wel aangeven in de router het pad

alleen ik heb een usb 3.0 en die pakt ie niet wel 2.0

Reputatie 1
Badge
Ik heb mijn externe harde schijf aangesloten op de usb poort van mijn Experiabox en ik kan hem via windows verkenner gewoon benaderen via netwerk en dan SMBSHARE en daar staat dan samba en dan zie ik alles wat op de externe harde schijf staat. Alleen weet ik niet of hij dan ook van buiten te benaderen is en hoe veilig het is

nee volgens mij niet is alleen intern ..........

Reputatie 7
Klopt, de USB drive is als netwerkschijf (gelukkig) alleen op het lokale netwerk te benaderen.

Je kunt hem met FTP ook vanaf Internet benaderbaar maken, maar persoonlijk zou ik dat nooit doen.

De beveiliging is te zwak.

Zo is het niet mogelijk toegang te blokkeren na x mislukte inlog pogingen, iets wat mijns inziens essentieel is bij het ontsluiten van bestanden vanaf Internet. Nee, schaf dan een volwaardige NAS aan.

ik kan hem nog steeds niet benaderen. maar als ik gewoon een usb stick er in doe pakt hij hem wel dus dat vind ik best wel raar. iemand nog andere ideeen

met vriendelijke groet

WSP

Hoe heb je de externe hardeschijf geformatteerd? NTFS? En hoe groot is de betreffende schijf?
Het kan goed zijn dat de ExperiaBox niet overweg kan met grote hardeschijfen.  Zal dit zelf eens uitproberen...

Normaal gesproken zou je de share kunnen benaderen via \192.168.2.253 (of \SMBSHARE) 

ik weet niet hoe die geformateerd is maar ik ga hem nu ook niet leeg halen want er staat te veel op wat niet weg mag. en het gaat om een 1tb externe hdd

Reputatie 7
Houdt er rekening mee dat de ondersteuning van USB schijven "eindig" is.

De Experia Box V10 ondersteunt bijvoorbeeld deze functionaliteit niet meer.

Op zich eigenlijk wel verstandig, de beveiliging van de een schijf aangesloten op een Experia Box is ronduit slecht.

Mijn advies, gebruik een "echte" NAS.

Al een wat oudere vraag. Ikzelf had een 1Tb Hdd op de USB aangesloten en die werkte gewoon. Inmiddels probeerde ik een 2Tb Hdd, maar die is onzichtbaar. Zou toch handig zijn wan als ik diezelfde Hdd aan mijn Ms-Surface hang gooit die de WiFi internetverbinding er met grote regelmaat uit.

Reageer