Beantwoord

Externe harddisk op USB poort ZTe H220N

• 26 februari 2013
  • 3 reacties
  • 10259 keer bekeken

Reputatie 3
Badge +3
In een eerder topic is dit uit en te na behandeld. Mijn probleem in deze is echter het feit dat er in dat topic van uit wordt gegaan dat de externe harddisk reeds 'gemount' is.

Kan iemand mij vertellen hoe ik de 'mount' opdracht kan uitvoeren?

icon

Beste antwoord door gshumway 26 februari 2013, 13:52

Er vanuitgaande dat je windows gebruikt:

1. Zorg dat je schijf goed is geformatteerd, ntfs werkt het beste voor windows :-)

2. plug de harde schijf in op de usb poort

3. volg de instructies van je besturingssysteem, besturingssysteem zal meestal vragen of je de schijf wil mounten

4. als het goed is krijg je de vraag welk station je wil selecteren voor je schijf, hierna zal schijf zijn gemount. 

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 4
Badge +4
Er vanuitgaande dat je windows gebruikt:

1. Zorg dat je schijf goed is geformatteerd, ntfs werkt het beste voor windows :-)

2. plug de harde schijf in op de usb poort

3. volg de instructies van je besturingssysteem, besturingssysteem zal meestal vragen of je de schijf wil mounten

4. als het goed is krijg je de vraag welk station je wil selecteren voor je schijf, hierna zal schijf zijn gemount. 

Weet iemand ook de oplossing hiervoor als je een mac gebruikt? Ik heb een oude Freecom network storage die zowel usb als utp aansluiting heeft. Met die laatste zie ik hem helemaal niet, met usb zie ik de schijf wel, maar lukt het mounten niet zoals hierboven beschreven.

Reputatie 6
Badge +9
Externe schijven met NTFS formatering zijn voor een mac niet werkbaar (ik kon met een NTFS schijf achter de timecapsule alleen lezen en niet schrijven). Je netwerkschijf via je lokale usb poort op je mac formateren naar osx ondersteunde formatering.

Dan met je ethernetpoort in je netwerk hangen (de usb poort op de experiabox is minder betrouwbaar) En ik denk dat je software nodig hebt om de netwerkschijf zichtbnaar te maken in het netwerk. Even zoeken op type nummer van het ding.

Je kan hem daarna ook heel mooi gebruiken, mits ondersteund, als time machine backup schijf.

Reageer