Beantwoord

Extra onderzoek om de verbinding op uw adres klaar te maken voor gebruik. hoelang gaat dit duren?

  • 7 January 2022
  • 14 reacties
  • 239 keer bekeken

29 December heb ik een mail ontvangen dat er extra onderzoek gedaan moet worden op ons adres. Dat terwijl de vorige bewoners ook gebruik maakte van KPN. Nu zijn we al ruim een week verder en meerdere belletjes met de klantenservice verder en we hebben nog geen uitsluitsel gekregen over het onderzoek.

Hoelang gaat dit nog duren? Ik werk namelijk vanuit huis maar dat gaat natuurlijk moeilijk zonder internet. 

Kan iemand van KPN zien wat mijn extra onderzoek behelst en of ik op korte termijn een actieve aansluiting zal hebben?

 

icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 8 January 2022, 10:18

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

14 reacties

Hoi @Pelbertse . Welkom op het forum.

Dit gaat over glasvezel? Zo ja, maakten de vorige bewoners daar ook gebruik van? Of is het koper?

Kun jij je profiel aanvullen en mij hier een seintje geven als je dat gedaan hebt?

Hoi @Erwin_  dank je wel.

Dit gaat inderdaad over glasvezel en de vorige bewoners maakte daar ook gebruik van. Ik heb ook mijn profiel aangevuld. Hieronder een foto van onze hoofdaansluitpunt. Hopelijk heb je alle informatie. Alvast bedankt voor je reactie!

 

Badge +12

Dit ziet er uit als XGS-PON en dat werkt gewoon. Wellicht dat het ergens achter de schermen stagneert (administratief). Als je het profiel volledig invult zoals @Erwin_ vraagt komt er snel iemand bij je op terug. 

Reputatie 7
Badge +12

Mogelijk heeft de oude bewoner dan geen verhuizing of opzegging doorgevoerd. En op 1 glasvezel kunnen geen twee abonnementen. Dus zal er onderzocht moeten worden welk abonnement waar moet.  
Een moderator zal met je gaan meekijken 😁

Hoi @Erwin_  dank je wel.

Dit gaat inderdaad over glasvezel en de vorige bewoners maakte daar ook gebruik van. Ik heb ook mijn profiel aangevuld. Hieronder een foto van onze hoofdaansluitpunt. Hopelijk heb je alle informatie. Alvast bedankt voor je reactie!

 

Hallo @SledgehammerNL , dit is geen XGS-PON, maar lijkt er wèl op.

 

Badge +12

Hoi @Erwin_  dank je wel.

Dit gaat inderdaad over glasvezel en de vorige bewoners maakte daar ook gebruik van. Ik heb ook mijn profiel aangevuld. Hieronder een foto van onze hoofdaansluitpunt. Hopelijk heb je alle informatie. Alvast bedankt voor je reactie!

 

Hallo @SledgehammerNL , dit is geen XGS-PON, maar lijkt er wèl op.

 

My bad..ik dacht dat die dingen er zo uitzien. Is dit gewoon GPON dan?

Hallo @SledgehammerNL , ook geen G-PON.

 

Badge +12

Hallo @SledgehammerNL , ook geen G-PON.

 

Ik.stop met gokken. Jij mag het zeggen. 

@Pelbertse : er is een ticket aangemaakt. Het is mij nog niet helemaal duidelijk wat nu het probleem is maar ze zijn er in ieder geval mee bezig.

Heb jij ook een mobiel nummer van KPN? 

Hallo @SledgehammerNL , ook geen G-PON.

 

Ik.stop met gokken. Jij mag het zeggen. 

Hallo @SledgehammerNL ,het is een modernere versie van een AON P2P glasmodem.

Badge +12

Hallo @SledgehammerNL , ook geen G-PON.

 

Ik.stop met gokken. Jij mag het zeggen. 

Hallo @SledgehammerNL ,het is een modernere versie van een AON P2P glasmodem.

Ik was in de war door deze. Die lijkt er wel heel erg op.

@Erwin_  Dank je wel voor je reactie. Ik snap ook niet wat het probleem is, ik heb zelfs de vorige bewoner gesproken en hij zei dat alles werkt en dat de glasvezel zelfs vorige zomer is aangelegd. Hij heeft namelijk de modem/router meegenomen en ingeplugd in zijn nieuwe huis en alles werkte gelijk. Volgens mij als wij de installatiepakket zouden ontvangen zou dat ook gewoon plug en play zijn.

Verder heb ik geen mobiel nummer van KPN.

@Pelbertse Volgens mijn meting zou het nu moeten werken. Is dat ook jouw ervaring?

@Erwin_  Ja dat klopt. Ik had de klantenservice weken geleden aangegeven dat ik alleen de installatiepakket nodig had en dat het dan goed zou gaan ¯\_(ツ)_/¯. Toen de installatiepakket binnen was t gelijk plug en play. Dank je wel iig voor je hulp