Beantwoord

Extra router i.v.m. instellen van firewall

• 10 november 2018
  • 5 reacties
  • 242 keer bekeken

Dit zoek ik ook, maar is niet in mogelijk met de V10 dus. Moet een extra router erachter zetten.
Hoe gaat dat het beste?
Met een kabel van de V10 uitgang "WAN" naar de ingang van bv de Experia V8?
Met de V8 kan ik dan weer per MAC-adres de toegang tot internet per tijdblokje van 2 uur geloof ik dat het was aan of uit zetten. Helaas dan geen 5 GHz Wifi.
Of is het mogelijk de Wifi van de V10 gewoon te gebruiken, ik dus de 5GHz, en de 2,4Ghz? En daarnaast ook de Wifi van de V8 met alleen de 2,4GHz? Of gaan deze elkaar in de 2,4GHz "in de weg" zitten?
Moet ik het MAC-adres, wat ik een bepaalde tijd van de dag wil blokken van internet, in de V10 volledig blokkeren voor de Wifi en in de V8 een vast IP-adres geven en dat toegang blokkeren met de tijdblokjes, klopt dat?

*afgesplitst en eigen topic voor je vraag aangemaakt
icon

Beste antwoord door wjb 11 november 2018, 13:23

En wat is er dan wel mogelijk?
Zie "Gebruik een eigen router achter de Experia Box", waar je kunt lezen dat elke router met een RJ45 WAN poort die zijn IP adres via DHCP kan ophalen geschikt is om achter een Experia Box te plaatsen.
Je moet dan echter ook kijken of die router de door jou gewenste functionaliteit ondersteunt en dan wordt de spoeling ineens heel erg dun.
Zelf heb ik de Experia Box zelfs vervangen door een EdgeRouter Lite 3 (Gebruik een eigen router i.p.v. de Experia Box) maar zo'n EdgeRouter Lite 3 kan ook achter een Experia Box geplaatst worden en ondersteunt de door jou gevraagde functionaliteit.

Let op, het is geen sinecure om zo'n EdgeRouter Lite 3 te configureren en de EdgeRouter Lite 3 heeft ook geen ingebouwde wifi.
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Eerst zal je een router moeten vinden die dit ondersteunt en daarna zal je die als tweede router achter de Experia Box (klik) moeten plaatsen.
Hoi wjb, bedankt voor je reactie en koppeling naar de uitleg hoe deze geïnstalleerd moet worden.
V.w.b. een router die het ondersteund die heb ik natuurlijk al, de Experia V8! Hierin is precies per MAC-adres de toegangstijden te regelen.
Dus ik wil de V8 achter de V10 zetten met kabel van de "WAN"-poort V10 naar de "WAN"-poort V8.
Dan configureer ik alleen de MAC-adressen die ik specifieke tijden van internet wil houden in de V8.
Alle andere aansluitingen op de V10 laat ik gewoon intact zoals ze zijn. Dus de Wifi met 2,4GHz en 5GHz waar ikzelf op zit en de iTV vanuit de Ethetrnet 3 naar de DVS650 dLAN-stekker in 230V. Daar krijgen de 2 andere TV's hun signaal van via eigen DVS650 dLAN-stekker en TV-kastje.
Zou dit gaan werken?

Ook heb ik nog een SpeedTouch 780 (WL). Deze is alleen maar de Wifi 802.11 B/G standaards. Kan ik hier nog iets mee na de V10?

Reputatie 7
Een Experia Box kan je niet als tweede router achter een andere Experia Box plaatsen. Een Experia Box kan immers niet geconfigureerd worden om zijn WAN IP adres via DHCP op te halen.
Oké, alleen uit een glasvezelkastje kan een Experia Box zijn WAN IP ophalen? Dat is dan een "extern" IP en uit een DHCP komt alleen een "intern" IP en dat zijn verschillende signalen? Andere spanning, andere frequentie,, meer/minder stroom en vermogen?, Daar is geen omvormer voor op de markt?
En wat is er dan wel mogelijk? Is bv de V10 en V8 parallel aan te sluiten op de "externe" IP? Of trekt de kaart in de centrale dat niet? Die kaart zal hoogstwaarschijnlijk wel kortsluit-vast zijn dus dan staat het constant "open" geen signaal meer naar "buiten", naar mij dus en heb ik helemaal geen internet, klopt dat?
Is daar dan misschien een "versterker" voor op de markt? Die ik als eerste installeer bv rechtstreek in de telefoon-wcd en de stekker gaat daar dan weer in. Zo heb ik namelijk nu mijn V10 aangesloten.

En wat is er mogelijk met de SpeedTouch 780 om als 2e router achter de V10 te zetten en dan alleen voor die MAC-adressen de Wifi in te richten? Dan zou ik zelfs met de 24-uursklok in de 230V wcd de SpeedTouch geheel uitschakelen van de voedingsspanning.
Reputatie 7
En wat is er dan wel mogelijk?
Zie "Gebruik een eigen router achter de Experia Box", waar je kunt lezen dat elke router met een RJ45 WAN poort die zijn IP adres via DHCP kan ophalen geschikt is om achter een Experia Box te plaatsen.
Je moet dan echter ook kijken of die router de door jou gewenste functionaliteit ondersteunt en dan wordt de spoeling ineens heel erg dun.
Zelf heb ik de Experia Box zelfs vervangen door een EdgeRouter Lite 3 (Gebruik een eigen router i.p.v. de Experia Box) maar zo'n EdgeRouter Lite 3 kan ook achter een Experia Box geplaatst worden en ondersteunt de door jou gevraagde functionaliteit.

Let op, het is geen sinecure om zo'n EdgeRouter Lite 3 te configureren en de EdgeRouter Lite 3 heeft ook geen ingebouwde wifi.

Reageer