Beantwoord

Extra router of modem aanschaffen?

• 24 april 2018
  • 7 reacties
  • 5138 keer bekeken

In mijn huis hebben we een experiabox. Die doet het goed maar op mijn kamer (die bijna letterlijk boven de box staat) krijg ik vaak maar 1 a 2 streepjes op de telefoon en op mijn gamelaptop met een zogenaamde “killerconnection speed” vaak 2 a 3. En de snelheid is niet echt goed bij beide.

Dus ik zit er aan te denken om iets te kopen om dit op te lossen. Nu weet ik niet wat ik moet kopen om die snelheid omhoog te halen : een router of een modem. Een modem creeert een nieuw WiFi signaal en een router zal zorgen voor minder belasting op een box. Dat wetende weet ik nogsteeds niet wat beter is een nieuwe modem of een router.

Als jullie mij kunnen helpen kiezen zal dat erg helpen. Alvast bedankt!

(P.S. Ik ben niet al te goed met spellen aangezien ik een dyslect ben)

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid
icon

Beste antwoord door Multiedje 24 april 2018, 23:28

Ik gebruik zelf een netgear R7000 router die in accesspoint modus staat maar als je echt alleen wifi wilt kan je het beste even via google zoeken, bijvoorbeeld op Ubiquiti UniFi. Je hebt wel wat netwerkkennis nodig hiervoor. Misschien is het beste om eerst de wifi versterken van KPN te proberen, deze is maar 49 euro en zoals ik lees werkt deze prima.
Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +24
Hey @OnlineBoy, welkom! Heb je inmiddels alle info die nodig hebt? Stel anders gerust meer vragen hoor. Beter dat dan een apparaat kopen waar je weinig/niets aan hebt. 🙂
Reputatie 7
Badge +31
Zou u me dan een router of accespoint aanbevelen? En hou werkt een accespoint precies?
Zie de reactie van wjb. Die beveelt je een zeer uitstekend accesspoint aan voor een prima prijs. (zie z'n link).

Een accesspoint sluit je bekabeld aan op de experiabox via UTP. Het is een extra wifipunt en heeft ook nog eens 4 LAN poorten. Hoe beter je wifi hoe beter je snelheid. Maar die laatste wordt nooit beter dan wat er op je adres geleverd kan worden natuurlijk. Zet je dit accesspoint op je kamer dan beter, zeker je gamelaptop, bedraad aansluiten ;)
zie: https://thd-fpi-info.fourstack.nl/

Je (huidige) snelheid testen, bv. op je gamelaptop. Ga via een browser naar http://kpn-itns.speedtestcustom.com/.
Reputatie 3
Badge +3
Ik gebruik zelf een netgear R7000 router die in accesspoint modus staat maar als je echt alleen wifi wilt kan je het beste even via google zoeken, bijvoorbeeld op Ubiquiti UniFi. Je hebt wel wat netwerkkennis nodig hiervoor. Misschien is het beste om eerst de wifi versterken van KPN te proberen, deze is maar 49 euro en zoals ik lees werkt deze prima.
Hi OnlineBoy,

Ik lees dat je verbinding maakt via wifi. Het beste is om uiteraard bedraad te werken, in ieder geval voor je game laptop. Je hebt aan een modem niets, de experiabox is al modem/router, afhankelijk van jullie verbinding. Je kan wel een 2e router installeren maar ook hier heeft het de voorkeur om deze bedraad aan te sluiten. Mogelijk is een wifi versterker/extender een oplossing, KPN verkoopt deze voor 49 euro in de shop maar je kunt uiteraard ook een ander merk gebruiken.

Of je schakelt de wifi op de experiabox uit en koopt een goed accespoint welk betere dekking heeft op je kamer.
Hoop dat je hier iets mee kunt.

Zou u me dan een router of accespoint aanbevelen? En hou werkt een accespoint precies?
Reputatie 3
Badge +3
Hi OnlineBoy,

Ik lees dat je verbinding maakt via wifi. Het beste is om uiteraard bedraad te werken, in ieder geval voor je game laptop. Je hebt aan een modem niets, de experiabox is al modem/router, afhankelijk van jullie verbinding. Je kan wel een 2e router installeren maar ook hier heeft het de voorkeur om deze bedraad aan te sluiten. Mogelijk is een wifi versterker/extender een oplossing, KPN verkoopt deze voor 49 euro in de shop maar je kunt uiteraard ook een ander merk gebruiken.

Of je schakelt de wifi op de experiabox uit en koopt een goed accespoint welk betere dekking heeft op je kamer.
Hoop dat je hier iets mee kunt.
Om de wifi te verbeteren gebruik je wifi accesspoints die met een netwerkkabel op de Experia Box worden aangesloten.
Ik kan je van harte de KPN WiFi "versterker" aanbevelen.

Hebt u het nu over signaal of over de sterkte van het internet?
Reputatie 7
Om de wifi te verbeteren gebruik je wifi accesspoints die met een netwerkkabel op de Experia Box worden aangesloten.
Ik kan je van harte de KPN WiFi "versterker" aanbevelen.

Reageer