Extra router op Experiabox V8

• 6 januari 2014
  • 27 reacties
  • 8649 keer bekeken

Ik heb een Netgear N600, modelnummer WNDR3700 router gekocht, om als extra router te gebruiken achter de Experiabox V8, aangezien hier niet mee online gegamed mee kan worden.

Nu heb ik de Netgear router aangesloten aan de Experiabox, heb ik de PS3 hiermee verbonden, maar dan krijg ik alsnog NAT Type 3, waar ik dus alnog niks mee opschiet, omdat ik dan nog niet online kan gamen.

Heeft iemand hiervoor een oplossing waardoor ik wel online kan gamen?

27 reacties

Reputatie 7
Hoi pjansen237, welkom op het forum.

Lees alternatief 2 in het topic Configureer uw Xbox, Playstation, Wii U of 3DS en ook jij zal on-line kunnen gamen. (NAT type 2)

Ik zou dit best willen proberen, maar snap niet precies hoe alles nou precies zit en waar ik wat moet doen. Zijn er misschien printscreens wat mij zou helpen?

Reputatie 7
Screenshots heb ik niet voor je, maar het is vrij eenvoudig.

Bepaal het MAC adres van de WAN poort van de Netgear.

Staat als het goed is op een stikkertje op de Netgear.

Maak voor dit MAC adres een DHCP-binding op jouw Experia Box voor IP adres 192.168.2.250.

Zet de DMZ functionaliteit aan en geef het IP adres 192.168.2.250 in als DMZ Host.

De Netgear zou je moeten configureren zoals aangegeven op pagina 22 van de Handleiding Netgear N600 WNDR3700v4.

Sluit de WAN poort van de netgear aan op één van de LAN poorten van de Experia Box.

Ik heb voor het MAC adres een DHCP-binding gemaakt op de Experia Box, maar zit nu vast bij het configureren van de Netgear. Ik snap niet wat ze bedoelen op pagina 22.

Reputatie 7
Kan je wel inloggen op jouw Netgear configuratie?

Ja! Ik ben ingelogd op de Netgear router.

Reputatie 7
Als je de status van jouw Internet poort van de Netgear bekijkt, wat staat daar dan nu?

IP Address?

Connection type?

IP subnet mask?

DNS servers?

IP Address : 192.168.2.9

Connection type : Waar kan ik dit zien?

IP subnet mask : 255.255.255.0

DNS servers :

Primary: 192.168.2.254

Secondary: 195.121.1.34

Third: 195.121.1.66

Reputatie 7
Oke, zo te zien is de connection type wel goed.

Wat staat er bij het MAC adres van de Internet poort op jouw Netgear?

Heb jij voor dit MAC adres een DHCP-binding gemaakt op de Experia-Box?

Zo ja, welk IP adres heb je daar aan gegeven?

Op de Netgear staat als MAC adres: 04:A1:51:A1:5B:5D, en ja ik heb hier een DHCP-binding voor gemaakt op de Experia-Box met het IP-adres 192.168.2.254

Reputatie 7
Dat is niet correct, gebruik het IP adres 192.168.2.250.

Zet ook de DMZ functionaliteit aan op de Experia Box en vul hier het IP adres 192.168.2.250 in.

Reboot vervolgens jouw Experia Box (en Netgear).

Kan je hierna nogmaals vertellen wat het IP adres van jouw Internet poort op de Netgear is.

Sorry! Ik heb ene typfout gemaakt. Ik heb wel 250 als eindgetal ingevoerd, niet 254. Hiermee blijft het IP-adres dus alsnog 192.168.2.9

Reputatie 7
Is het MAC adres dat je op de Experia Box hebt ingegeven voor die DHCP binding correct? (Geen tikfoutjes)

Het Internet IP address op jouw Netgear zou namelijk dan 192.168.2.250 moeten zijn. (Nadat beide routers gereboot zijn.)

Als je wil, dan kan ik je wel ondersteunen door jouw PC over te nemen (teamviewer) zodat we samen kunnen kijken.

Het MAC adres op de Experia Box voor de DHCP binding is correct ingevoerd. Ik heb zojuis de Experia en de Netgear gereboot en nog steeds heb ik 192.168.2.9 als ip op de Netgear.

Van mij mag je de PC overnemen, hopelijk lukt het dan zo wel.

Reputatie 7
Kan jij dan naar www.teamviewer.com gaan en daar kiezen voor "Deelnemen aan afstandsbedieningssessie".

Als je me vervolgens een privebericht stuurt met de ID en password, dan kan ik bij je inloggen.

Voor priveberichten zie rechtsboven.

Reputatie 7
Ik ben blij dat ook jij nu weer on-line kunt gamen.

Kan je nog wel even controleren of op jouw Experia Box de DMZ functionaliteit aan staat en dat de DMZ Host 192.168.2.250 gebruikt wordt.

Beste Wjb,

Ik heb ook een NetgearN600 router gekocht.

Graag zou ik mijn twee playstations hierop aan willen sluiten. Wil je mij hiermee helpen?

Reputatie 7
Hoi tooooom (ik geloof dat het aantal o'tjes goed is 😉,) welkom op het forum.

Natuurlijk wil ik he graag helpen.

Aan de ander kant heb ik ook zoooooooveel vertrouwen in je dat ik geloof dat het jou gaat lukken met een klein beetje leesvoer.

Dus lees dit en dit eens.

Als je dan toch nog vragen hebt, stel ze gerust.

Hallo,

Ik heb gisteren dezelfde router achter de Experiabox v8 gezet.

Alle instelling gedaan zoals aangegeven.

Alles werkt, enkel de Synology NAS geeft steeds een time-out.

Wat kan dat zijn?

Reputatie 7
Hoi ger_1959, welkom op het forum.

Waar heb je de NAS op aangesloten? Het LAN van de eigen router of van de Experia Box.

Waar is de client die de timeouts krijgt op aangesloten? Het LAN van de Experia Box, de eigen router of via Internet.

Hallo WJB,

De Nas is aangesloten op de Netgear via een switch, op de eigen router dus.

De client die time-outs krijgt is volgens mij het lan van de Netgear, de eigen router, dus.

Internet geeft geen time-outs, dat lijkt dus goed te werken.

Nog een nabrander:

Ik heb me zeer goed verdiept in alle ins en outs bij de overstap naar KPN Glasvezel. Uiteindelijk gekozen om de tv's rechtstreeks aan te sluiten op de Experiabox en er een eigen router achter te hangen en daar alle andere apparatuur op aan te sluiten. De performance (streaming) is ook wezenlijk beter dan via de Experiabox. Enkel de Synology geeft problemen. De Synology is overigens een nieuw apparaat, dus dat maakt de zaak er wat gecompliceerder op.

Inmiddels draait de NAS stabiel en lijkt ook het netwerk achter de Netgear router stabiel te zijn. Streamen van muziek gaat de hele ochtend al goed en ook het (tegelijkertijd) streamen van een film verloopt prima. Ik heb alle instellingen (DMZ op Experiabox, Range ip adressen etc.) nog eens becheckt en ook dat lijkt goed te zijn en het functioneert nu ook goed (tot nu toe).

Rest nog één probleem: mijn vaste pc met Windows 7 (via ethernet aangesloten) laat de twee nassen (Synology) die ik in het netwerk heb draaien niet zien in de verkenner. Met de Diskassistent van Synology kan ik ze wel benaderen en ook met het in de verkenner intypen van bv. '\DS209' lukt gewoon. Ik kan dan bij alle bestanden en deze ook kopiëren etc. Ik heb de pc zelfs helemaal opnieuw geïnstalleerd (schone installatie) maar ook dat helpt niet. De ene NAS heeft een vast ip adres, de andere niet (via DHCP).

Enig idee hoe dit op te lossen?

Reputatie 7
Hoe staat de LAN-instelling van je Windows 7 PC ingesteld: Public of Private (openbaar of particulier, zo uit m'n hoofd).

Hallo Henk,

Staat op 'private', 'thuisnetwerk'

Reageer