Beantwoord

Extreem traag internet

Beste Forum lezer,

Sinds enkele maanden hebben we KPN internet alleen heeft het nooit goed gewerkt. De snelheid varieert namelijk steeds tussen de 0.5 en 3 mb/s. De ene keer kan je geen filmpje kijken en af en toe, op een zeer zonnige dag, als alles mee zit dus net wel. 

Wat ik zelf al heb gegaan:

De router gerest

Het wifi kanaal veranderd

Met de KPN WIFI optimaliser de verbinding geoptimaliseerd.

De kabels gecontroleerd

De lampjes op het modem branden allemaal groen en ik heb een experiabox V8 van Arcadyan. 

Heeft iemand nog een idee wat er met mijn verbinding mis kan zijn??

Alvast bedankt!

icon

Beste antwoord door Steven22 19 mei 2015, 20:48

Heb het probleem gevonden :)

Met mijn Internet verbinding is niets mis zoals ook al uit de modem bleek. Het probleemligt aan de WIFI verbinding. Het signaal wordt was wel strek genoeg maar werd onderweg van de router naar de laptop verstoord. Dit komt waarschijnlijk door de vele andere WIFI signalen en / of andere apparaten. 

Heb nu de Experia box centraal in huis geplaats en nu is het een stuk beter. 

Bedankt voor de hulp. 

Bekijk origineel

14 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Hallo,

Wat zegt deze site over uw snelheid: http://netco.fpi-info.fourstack.nl/

Ik neem aan dat de experiabox direct met de KPN meegeleverde kabel zit aangesloten op het IS/RA

Robin
Reputatie 7
Hoi Steven22, welkom op het forum.

Heb je al een keer op de Experia Box (http://192.168.2.254) gekeken naar de actual en attainable rates?

Wat zijn de wasrden die daar weergegeven worden?

Wat:                                Koper Beschikbaar                     Small green check Distributiepunt(en)           Zl-C Internet Snelheid             30 Mbit/s iTV                                 2 HD  Wat                                FttH Beschikbaar                    Small red cross Distributiepunt(en) Internet Snelheid            - iTV                                -Technologie                   Internet Snelheid ADSL2+                        11 Mbit/s VDSL2*                         30 Mbit/s Bonding*                       - En de kabel is niet direct op het punt aangesloten. Bij de voordeur komt een kabel uit de grond met 4 draadjes (Blauw, Rood, Oranje en Wit) en op 2 daarvan (Blauw en Rood) is via een vierkant doosje de experiabox aangesloten. Alleen weet niet op dit goed is. 

Weet je misschien waar in de inlogcode daarvoor kan vinden?

Reputatie 7
Badge +30
Hallo,

Je zou inderdaad 30mbit moeten halen. Het doosje is waarschijnlijk het IS/RA.

De inloggegevens zijn dacht ik KPN (of admin) met als wachtwoord niks of kpn.

Robin
Reputatie 7
Steven22 schreef:
@wjb

Weet je misschien waar in de inlogcode daarvoor kan vinden?

Als je daar nog nooit ingelogd bent geweest, dan is het wachtwoord nog leeg of kpn (met kleine letters).

Het wachtwoord was 'niets' en de rates zijn:

UpstreamDownstream
Actual Data Rate3345 (Kbps.)30692 (Kbps.)
Attainable Rate8250 (Kbps.)30878 (Kbps.)
iemand nog een idee?

Reputatie 7
Blijkbaar wordt er bedraad ook 30Mbps gehaald, wat dus betekent dat het probleem door de wifi veroorzaakt wordt.

Heb je al gekeken naar de wifi instellingen op de Experia Box en of het kanaal, dat voor de wifi gebruikt wordt, het optimale kanaal is.

Als je een Android apparaat hebt, installeer daar dan eens de Wifi analyzer op en kijk of jouw Experia Box ingesteld is op een kanaal met zo weinig mogelijk overlap met een andere wifi zender.

Reputatie 3
Badge
.. Even offtopic.. Weet jij waar ik die actual rates kan vinden in mijn web interface op de EXPB?

Reputatie 7
,

Dat kan ik je niet zeggen, want die rates zijn alleen zichtbaar bij ADSL en (V)VDSL verbindingen en ik heb al sinds jaar en dag glasvezel.

Dat hangt wel van het type Experia Box af en staat als het goed is ergens op het scherm waar de WAN status getoond wordt.

Reputatie 7
Badge +30
Als ik het goed heb staat het onder status > wan connection bij de H220N en de v9.

h220n status

Bij de V8 is het Start > status

v8 wan

Robin

Reputatie 3
Badge
& ... Thanks heren. Maar ook ik heb (thank god) glasvezel. Dus gaat het voor mij dan schijnbaar ook niet lukken. Dan maar speedtesten 😛
Reputatie 7
Als het goed is is jouw snelheid gelijk aan dat van je abonnement (alleen bij glasvezel zijn snelheden gegarandeerd). Bij de huidige abo's is dat 10/2 of 50/5 Mb/s. Als je bovendien nog het 100/100 of zelfs 500/500-pakket hebt (resp. € 7,50 of € 17,50/mnd), zou je die snelheden (binnen een marge van ongeveer 10%) moeten kunnen halen. Mocht je een wat ouder abo hebben dan zou je 50/50 of 100/100 kunnen hebben.

Als je gaat speedtesten doe het dan wel via een met een kabel aangesloten PC of laptop, via Wi-Fi is er geen peil op te trekken, dat wordt beïnvloed door zoveel externe factoren, dat je daar geen betrouwbare meting mee kunt doen.

Heb het probleem gevonden :)

Met mijn Internet verbinding is niets mis zoals ook al uit de modem bleek. Het probleemligt aan de WIFI verbinding. Het signaal wordt was wel strek genoeg maar werd onderweg van de router naar de laptop verstoord. Dit komt waarschijnlijk door de vele andere WIFI signalen en / of andere apparaten. 

Heb nu de Experia box centraal in huis geplaats en nu is het een stuk beter. 

Bedankt voor de hulp. 

Reageer