Facetime valt weg op wifi

• 22 mei 2015
  • 13 reacties
  • 1450 keer bekeken

Hallo allemaal,

Ik heb het volgende probleem: Ik heb zowel een experiabox v9 als een Apple timecapsule, als ik aan het facetimen ben valt het signaal continu weg en krijg ik de melding "reconnecting" . Dit gebeurd via wifi op beide routers. Ik heb een 500/500 glasvezel verbinding. Als ik facetime over 3G gebruik valt de verbinding niet weg, dus het ligt echt aan de WIFI. De snelheid van WIFI via speedtest is gewoon goed, dus ik heb het idee dat het iets met de instellingen is. 

Hebben jullie enig idee waar dit aan ligt?

Alvast bedankt!

13 reacties

Reputatie 7
Hoi DirkB, welkom op het forum.

Heb je dit probleem sinds kort of speelt dit al langer en hoe lang dan?

Zit er een regelmaat in het verbreken van de verbinding of niet? (Bijvoorbeeld om de vijf minuten.)

Hoi,

Dit speelt eigenlijk al langere tijd, maar nu je het zo vraagt heb ik het idee dat dit speelt sinds ik over ben naar glasvezel.

Er zit geen specifiek ritme in of iets dergelijks..

Reputatie 7
Oke, kunnen we in ieder geval een aantal mogelijke oorzaken wegstrepen.

Staat jouw Time Capsule in router-mode of in bridge-mode?

Gebruik je dezelfde SSID voor de wifi van de Experia Box en de Time Capsule of zijn deze verschillend?

Is het mobiele apparaat zo ingesteld dat deze verbinding moet maken met het sterkst wifi toegangspunt?

Ondervindt je het probleem ook als je de wifi van de Experia Box of de Time Capsule uit zet!

Beste wjb,

Dank voor je snelle reactie.

Ik heb zowel router als bridge mode op time capsule geprobeerd. normaal gesproken staat wifi op experiabox uit, maar ik heb het vandaag even getest en daar ervaar ik dus dezelfde problemen.

Reputatie 7
Oke, helder.

Ik had gehoopt dat het nog zou kunnen liggen aan roaming wifi waarbij jouw mobiele apparaat bij het switchen van de Experia Box naar de Time Capsule wellicht de verbinding zou verliezen.

Helaas is dat het dus ook niet 😞 en ga ik nog maar eens rustig nadenken over andere mogelijke oorzaken.

Hoi wjb,

Ik ben weer wat meer aan het testen geweest en het lijkt erop dat als de netwerkkabel van de Time Capsule eruit is, dat de wifi met facetime op de experiabox wel veel beter werkt.

Maakt dit iets meer duidelijk?

Reputatie 7
Is de Time Capsule rechtstreeks op de Experia Box aangesloten of via een switch waar ook een TV ontvanger op aangesloten is?

Welke generatie TC gebruik je?

Hij is rechtstreeks aangesloten zonder switch en het is de laatste generatie van de Timecapsule (sw: 7.7.3)

Reputatie 7
Ik heb geen ervaring met apparatuur van Apple, maar als het goed is heeft de laatste generatie van de TC IGMP snooping functionaliteit.

Kan jij eens kijken of IGMP snooping op jouw TC aan staat.

Ik weet niet waar je dat kunt vinden, generieke instelling voor LAN en Wifi of apart bij de instellingen voor LAN en de instellingen voor Wifi.

Ik kan deze functie op de TC nog niet vinden, maar misschien wel interessant of deze functie uberhaupt aanstaat op experiabox, weet jij hoe ik die kan vinden? Is een v9.

Reputatie 7
Op de Experia Box staat deze functionaliteit per definitie aan en is deze ook niet uit te zetten.

Inmiddels heb ik IGMP Snooping aan op de TC, helaas heeft dit niet geholpen. Ik merk op het moment dat de verbinding wegvalt na circa 5 min. Mochten jullie nog nieuwe ideeen voor een oplossing hebben dan hoor ik dat heel graag.

Reputatie 7
Wat nog zou kunnen is dat de router een UDP flood constateert en daardoor de verbinding beëindigt.

Dit fenomeen wordt nogal eens gemeld door gebruikers met een Experia Box V8, maar eigenlijk niet door gebruikers met een V9.

Reageer