Beantwoord

Facturen niet meer per e-mail ontvangen?

  • 11 December 2019
  • 22 reacties
  • 378 keer bekeken

Reputatie 1
Badge

herman46 "Zoals bij velen een doorn in het oog, zijnde niet meesturen van de factuur als bijlage, maar na bellen wel een kopie toegestuurd krijgen (extra werk voor 2 partijen), toont de arrogantie bij KPN. KPN levert de dienst en dient hiervoor een factuur te leveren. In plaats daarvan wordt de klient aan het werk gezet om in te loggen." Je zal maar 20 leveranciers op een dag hebben op die manier, dan dien je extra personeel aan te nemen als klient om je facturen binnen te krijgen. Overigens tot juni 2019 was het wel mogelijk en heeft het niets met papierbesparing te maken. Net als bij banken, eerst klanten paaien en dan de service terugschroeven. Zeer slechte zet van KPN  ipv. meer klantvriendelijkheid te tonen.

*Admin: reactie afgesplitst, eigen topic aangemaakt.

icon

Beste antwoord door Nick83 17 December 2019, 16:51

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

22 reacties

Reputatie 7
Badge +24

herman46 "Zoals bij velen een doorn in het oog, zijnde niet meesturen van de factuur als bijlage, maar na bellen wel een kopie toegestuurd krijgen (extra werk voor 2 partijen), toont de arrogantie bij KPN. KPN levert de dienst en dient hiervoor een factuur te leveren. In plaats daarvan wordt de klient aan het werk gezet om in te loggen." Je zal maar 20 leveranciers op een dag hebben op die manier, dan dien je extra personeel aan te nemen als klient om je facturen binnen te krijgen. Overigens tot juni 2019 was het wel mogelijk en heeft het niets met papierbesparing te maken. Net als bij banken, eerst klanten paaien en dan de service terugschroeven. Zeer slechte zet van KPN  ipv. meer klantvriendelijkheid te tonen.

 

Hoi H. Wat een verhaal dit zeg. Ik herken het echter niet. Als je juiste e-mailadres staat ingesteld krijg je de factuur maandelijks in je inbox. In Mijn KPN kun je deze ook moeiteloos vinden door inderdaad in te loggen. Een papieren factuur is nog steeds mogelijk, dit is echter een betaalde dienst. Ik ben dan ook erg benieuwd wat je hier slecht aan vindt. Loop je ergens tegenaan? Dan denk ik graag met je mee. 

 

Reputatie 1
Badge

hjkok46

Hoi Alex__P,  dat je de klacht niet herkent daar kan ik niets aan doen, maar tot juni 2019 liep alles gesmeerd en werd de factuur als bijlage mee gezonden in de mail. Ik blijk ook niet de enige te zijn met deze klacht. Er zou zelfs sprake van een pilot zijn. Er is mijnerzijds niets gewijzigd aan mijn e-mail adres , hetgeen wel blijkt dat ik de e-mail melding van een factuur normaal ontvang. Het is gewoon weer het afknijpen van de service die nergens toe lijdt. Ik overweeg dan ook, indien deze gewijzigde service niet hersteld wordt, op basis hiervan mijn mobile abonnementen , naar een andere provider over te hevelen. Het na telefonisch contact toch nasturen van een factuur is mij te veel werk voor een afgenomen dienst. Het nasturen blijkt dus wel te kunnen, het is alleen méérwerk van KPN en klient zijde. 

Reputatie 7
Badge +24

Dan begrijp ik het iets beter, geloof ik. Gaat het hier om een zakelijke aansluiting of consument? Of ben jij de beheerder van meerdere consumentenaansluitingen? Over het algemeen vinden klanten het niet erg om in te loggen, maar dat is bij 1 aansluiting. Bellen is dan ook niet nodig. Vandaar mijn vraag of je meerdere aansluitingen beheert voor meerdere klanten of locaties, om te begrijpen waarom dit zo tegenvalt en on mee te denken. 

 

Reputatie 7
Badge +24

Ik wil ook gewoon de facturen als bijlage in de mail hebben hoor. KPN is niet de enige die mij facturen stuurt, er zijn nog vele anderen die mij ook facturen sturen. Als iedereen zou besluiten zn facturen niet direct mee te sturen maar in plaats daarvan achter een login te plaatsen, enig idee hoe verschrikken veel extra werk mij dat op zou leveren? 

Reputatie 1
Badge

hjkok46

Zakelijk of consument, dat verschil begrijp ik niet. het zijn allebei klienten. KPN heeft al een automatische incasso en neemt op deze manier nog meer gemak over de rug van de klienten. Als al mijn leveranciers op deze wijze te werk gaan zit ik de hele dag achter de computer om bij een ieder in te loggen en facturen op halen. Momenteel levert iedere leverancier een factuur per post of digitaal per email op KPN na.  En onmogelijk is deze service niet daar het tot juni 2019 wel mogelijk was. Extra kosten zitten hier niet aan voor KPN en laat de mail achterwege bij klienten die dit verzoeken. Daarom wil ik weer de factuur per maandelijkse mail.

Reputatie 7
Badge +24

Maar tot op heden krijg ik wel mn facturen als bijlage toegestuurd, @hjkok46 u dus niet? Maar u krijgt wel een mail dat er een factuur voor u klaar staat? En zo ja: hoe ziet zon mail er dan uit? Of krijgt u nu helemaal niets meer?

Reputatie 1
Badge

“Uw factuur van KPN Mobiel” .   dat is het enige wat ik ontvang met de verwijzing naar MIJN KPN om daar de factuur te downloaden.  Wel wordt vermeld wat het te betalen bedrag is, met andere woorden;  wil je de factuur dam moet je inloggen en de factuur zelf ophalen.

Reputatie 7
Badge +24

Ik ga hier navragen wat de mogelijkheden zijn erin. Zodra ik een antwoord heb laat ik van me horen. 

Reputatie 1
Badge

Hr. A;lex, Mogelijkheden?? Die waren er volop tot juni 2019, echter door ingrijpen van KPN (pilot??) is dit weggesaneerd. Heel vreemd daar ik voor mijn vaste aansluiting wel de factuur als bijlage blijf ontvangen.  Dit is dus specifiek een ingrijpen van KPN Mobiel zonder voorkennis aan de klient. Zeer arrogant!!

Reputatie 7
Badge +24

Het is mij inmiddels duidelijk, heeft ook niets met de technische mogelijkheden te maken. Ik heb je een privébericht gestuurd. 

Reputatie 1
Badge

Het is fijn dat het je duidelijk is, maar mij dus nog steeds niet. Wat betreft dat prive bericht zou ik dan wel willen weten hoe dit is verzonden, daar ik in het geheel niets heb ontvangen. Noch per post noch per email of iets per sms. Wederom een teleurstelling van KPN. Ik wacht maar weer verre van tevreden af.

Reputatie 7
Badge +24

Een privebericht hier op het forum. 

 

Klik rechtsboven in de hoek...

... en vervolgens op priveberichten.

Reputatie 1
Badge

Hoe kan ik de prive berichten toonbaar in beeld krijgen?? Waarom is dit een prive bericht?? mogen de overige forum gasten dit niet lezen? Is dit negatief voor KPN?? Wat een vooruitgang!!??  Dat is dus de vernieuwde service van "het beste netwerk van Nederland”.  Wat een kapsones.

Reputatie 7
Badge +24

Dit is gewoon hoe communicatie via internet tegenwoordig verloopt. Elk forum heeft een privé berichten systeem. Dat is volstrekt normaal. Wellicht heeft Alex u wat persoonlijk willen vragen of willen doorgeven, gegevens die maar beter niet openbaar online kunnen staan.

Reputatie 1
Badge

heel fijn die communicatie via internet, alsof een mens niet meer mag leven zonder zijn computer. prive bericht kan ik volgen , maar waar kan ik dat vinden en activeren om te lezen??

Reputatie 7
Badge +24

heel fijn die communicatie via internet, alsof een mens niet meer mag leven zonder zijn computer. prive bericht kan ik volgen , maar waar kan ik dat vinden en activeren om te lezen??

Dat heb ik toch verteld / voorgedaan dacht ik, aan de hand van 2 afbeeldingen nog wel.

Reputatie 7
Badge +21

En anders vind je het via deze link: Mijn privéberichten

Reputatie 7
Badge +24

En anders vind je het via deze link: Mijn privéberichten

Hmmm... ja, dat kan ook ... 

 

Reputatie 7
Badge +24

Hoe kan ik de prive berichten toonbaar in beeld krijgen?? Waarom is dit een prive bericht?? mogen de overige forum gasten dit niet lezen? Is dit negatief voor KPN?? Wat een vooruitgang!!??  Dat is dus de vernieuwde service van "het beste netwerk van Nederland”.  Wat een kapsones.

Waar kom die rancune toch vandaan? Ik stuurde je een privébericht omdat ik je gegevens nodig had en heb. Heb daar ook op gereageerd.

Ik wacht je reactie in spanning af. 

Badge +1

EEhhh … sorry maar wat is het antwoord nu? Ook ik kreeg keurig per mail de factuur als bijlage meegestuurd, nét specificiatie zoals ik het ook wilde - maar ineens gebeurt dat vanf juni niet meer. 
Dan is er alleen nog een mail “alstublieft, uw factuur van KPN” maar daat zit na juni nooit meer een attachment bij.
Dus - is dit een technisch probleem, of liever nog: hoe kan ik die facturen weer als attachment ontvangen??

Reputatie 1
Badge

Het blijkt dus een onaangemelde handeling te zijn in de vorm van een pilot. Ik heb dus in januari wederom moeten bellen om alsnog een factuur per mail nagezonden te krijgen. Wederom de belofte dat het volgende maand geautomatiseerd wordt meegezonden. Het kromme is dat ik bij mijn KPN vaste aansluiting wel een factuur krijg mee gezonden. Men wil met de pilot natuurlijk zien hoeveel klachten er komen, in plaats van een profielmogelijkheid te maken om dit aan- of uit te schakelen. Het komt er dus op neer dat KPN mobiel maling heeft aan de wensen van zijn kliënten. Eerst veel beloven en kortingen geven om daarna je klienten uit te persen en het systeem dermate in te richten  dat het voor je zelf zo weinig mogelijk kost en zo weinig mogelijk werk veroorzaakt. Als je voor +/- 25 leveranciers per dag overal in moet loggen om je fakturen binnen te krijgen, ben je eeen halve werkdag hier aan kwijt. Ik hoop nu wel na veel klagen dat een en ander in februari functioneert zoals ze zelf zeggen door een vinkje te zetten in de profiel gegevens. Hoop werk en veel woorden/strijd om iets gedaan te krijgen waar de klient recht op heeft.  Een vette min dus mijnerzijds. (KPN het beste netwerk van nederland???) Alles gericht op kwaliteitsdoeleinden???  Wat een gotspe.

Reputatie 7
Badge +24

@lupercus Ik heb geantwoord in je andere topic, dit kunnen we oplossen. 

@hjkok46 Hou toch op. Hier hebben we het al uitgebreid over gehad en, zover ik weet, duidelijk uitgelegd hoe dit zit. Ik ga in dit topic niet nogmaals erop in. 

 Een vette min dus mijnerzijds. (KPN het beste netwerk van nederland???) Alles gericht op kwaliteitsdoeleinden???  Wat een gotspe.

Staat genoteerd.