Beantwoord

factuur automatische incasso werkt niet

  • 21 June 2021
  • 6 reacties
  • 90 keer bekeken

Heb in maart een nieuw abonnement afgesloten. Dit kan alleen als je een akkoord voor automatische incasso geeft. Nu krijg elke maand een aanmaning dat dit niet lukt en moet ik de factuur handmatig betalen, als ik dit niet op tijd doe ontstaan er incasso kosten.

Dit is toch niet terecht? Als de kpn het niet goed regelt met de bank zijn zij daar toch zelf schuldig aan. Heb intussen al 3 x gebeld, en elke keer wordt gezegd dat het geregeld is, du niet!

Iemand een idee hoe dit op te lossen is?

icon

Beste antwoord door Bart_ 22 June 2021, 11:05

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Hallo @ITVuser , goede banknummer wèl opgegeven? Al eens met de bank overlegd waar het fout kan gaan? Geeft KPN een reden op waarom de incasso niet lukt?

 

 

Reputatie 7
Badge +20

Hallo @ITVuser Er kan iets administratiefs in de weg zitten, bij ons of bij je bank. Ik raad je toch echt aan om hier voor te bellen met de klantenservice via 0800-0402. Vanuit daar kan je eventueel ook worden doorverbonden met de financiële afdeling, die precies kan bekijken waar het misgaat. 

Hallo Bart,

Heb al 3x met de KPN gebeld, dan krijg ik het antwoord dat zij het nu geregeld hebben en dat het opgelost is. Dat blijkt dan een maand later toch niet zo te zijn. Wat heeft het voor zin om dan nogmaals te bellen?

Met het afsluiten van een abonnement geef je de KPN de machtiging het bedrag van de rekening af te schrijven dan moet de KPN dat met de bank regelen, niet ik, toch?

Reputatie 7
Badge +20

Het kan zijn dat er iets in de koppeling fout gaat, @ITVuser. Dat is wel echt iets dat men bij de financiële afdeling voor je kan nakijken. 

Automatische incasso werkt niet.Mijn bank heeft toestemming om het bedrag elke maand af te schrijven,maar het wordt niet meer aangeboden schijnbaar.In het begin van het jaar werden alle incasso's geblokkeerd door de bank,terwijl de rekening nog meer dan voldoende ruimte bood.Men kon mij bij de bank ook geen verklaring geven.Alle andere rekeningen zijn inmiddels hersteld,behalve dus die van KPN.

Reputatie 7
Badge +20

Hallo @wiers866 Ja, herkenbaar. Dat is precies iets dat onze financiële afdeling voor je na kan kijken. Dan staat er waarschijnlijk een administratieve koppeling niet goed in de systemen. Ik kan dat hier niet voor je herstellen, dus ik raad je aan om contact op te nemen met de klantenservice via 0800-0402, het probleem uit te leggen en te vragen naar de financiële afdeling.Â